מי יהיה מנור סולומון הבא: ילדי המחר של הכדורגל הישראלי

מנור סלומון
מנור סולומון | עדי אבישי

הפריצה המטאורית של קשר מכבי פ"ת, שזומן לנבחרת, גרמה לנו לבדוק מי יהיה הדבר הבא בליגה. אוזן התגייס למשימה והרכיב רשימה. הקוראים קרויף ולוזון - שימו לב

(גודל טקסט)

עונת 2016/17 מאחורינו. שני הסיפורים העיקריים של העונה היו אדומים – הפועל ב"ש עם אליפות דומיננטית וסופר מרשימה והפועל ת"א עם התרסקות מהדהדת ולא פחות מרשימה. לפנינו עדיין נשאר המשחק שיסיים את העונה, גמר הגביע בין מכבי ת"א לבני יהודה, שיקבע מי תזכה בתואר השני בחשיבותו ומי תהיה הקבוצה השלישית במוקדמות הליגה האירופית.


העונה הזו סוכמה מאין ספור כיוונים. היום דווקא ארצה להתמקד בדור העתיד, הדור שאמור להתחיל את הפריצה בעונה הבאה ולהוביל את הכדורגל הישראלי גם בתחילת העשור השלישי של שנות ה 2000.


העונה כבר ראינו את הניצנים עם הפריצה המטאורית של מנור סולומון, יליד 24/7/99 (גילוי נאות – התחיל את העונה אצלי בנוער של מכבי פ"ת ולכן, גם ברשימה, לא תראו ברשימה שחקנים שמשחקים במועדון). מי הבאים בתור ומי יהיה השחקן הראשון שנולד בשנות ה-2000 שיככב בליגת העל, אולי כבר בעונה הבאה.


איילון אלמוג, מכבי ת"א, חלוץ/כנף 8.1.99
אחד השחקנים הכי מוכשרים במחלקת הנוער של מכבי ת"א. כבר בעונה שעברה קיבל את חולצת ההרכב של הקבוצה הבוגרת במשחק הגביע מול הפועל כפ"ס. סיים את העונה בליגת הנוער עם 15 שערים והיה חלק מנבחרת הנוער של אלון חזן, שנתון 98.
איילון אלמוג. שחקן רעב וחזק

איילון אלמוג. שחקן רעב וחזק (ערן לוף)


איילון שחקן רעב וחזק, עם יציאה פנטסטית מהמקום, בעיטה נהדרת ברגל ימין ויכולת אחד על אחד ברמה גבוהה מאוד שמעט מאוד מגנים בליגת העל יוכלו להתמודד איתה. העובדה שהוא צומח במועדון גדול כמו מכבי ת"א שמביא שחקנים יקרים לשחק בתפקיד שלו, תקשה עליו לקבל הזדמנות אמיתית בקבוצה הראשונה, אבל אם יקבל צ'אנס, הוא יכול להיות הדבר הבא שצומח במחלקת הנוער הצהובה. מבחינת יכולות ופוטנציאל, הוא אינו נופל ואף עולה על שגיב יחזקאל שהובא בכסף גדול. ברגע שיקבל את ההזדמנות, אין לי ספק שמכבי תרוויח בגדול.


יונתן לוי, מכבי חיפה, בלם/מגן שמאלי, 2.1.98
בתחילת דרכו של רנה מולנסטיין במכבי חיפה, בשני משחקי ליגת העל הראשונים של העונה, יונתן לוי קיבל את חולצת ההרכב והציג יכולת טובה. אבל התוצאות המאכזבות, השינויים בסגל ובצוות האימון וגם פציעה שעבר לקראת סיום העונה, דחקו אותו לקבוצת הנוער. לוי, ביחד עם עופרי ארד (עוד שחקן מאוד מוכשר שייקח לו יותר זמן לפרוץ מכיוון שהוא נמצא בשלב מעט יותר מוקדם בהתפתחות), היוו את צמד הבלמים הטובים ביותר בליגת הנוער ושיתפו פעולה גם בנבחרת הנוער.


לוי, בלם שמאלי, לא גבוה אבל אתלט, מהיר מאוד, פיזי, חזק ברמת בוגרים, ובעל טכניקה טובה מאוד בכדורים הקצרים והארוכים. יהיה מעניין מאוד לראות האם חיפה תשאיר אותו בסגל כבלם שלישי/רביעי (צריך לזכור שחיפה מדברת כרגע על שני בלמים זרים, פלוס קינן, שי בן דוד ועאיד חבשי שחוזר מהשאלה), או תבזבז לו שנה כחריג בנוער. אם הוא יחליט לעבור לשחק בבוגרים (מה שהוא חייב לעשות), אין לי ספק שכל קבוצה שתיקח אותו, עם קצת סבלנות, תהנה מבלם מצוין, שכבר היום, יכול להשתלב בליגת העל.


יונתן לוי במחזור הראשון של העונה

יונתן לוי במחזור הראשון של העונה (ערן לוף)


יובל טיטלמן, הפועל רעננה, קשר מרכזי, 16.2.97
השחקן הכי מעניין במחלקת הנוער הנהדרת של הפועל רעננה, שקיבל העונה את אמונו של חיים סילבס ושיחק 13 משחקים בליגת העל. בנוסף, היה שותף לעונה מופלאה של קבוצת הנוער שהסתיימה בסגנות וזכייה היסטורית בגביע המדינה. טיטלמן שחקן טכני מאוד, שקט עם הכדור ובעל הבנת משחק ברמה גבוהה. העובדה שצוות המאמנים שיוביל את רעננה בעונה הבאה, דודו אברהם ודני בונדר, מכיר אותו טוב מכולם, יכולה לשחק לטובתו ויש סיכוי טוב, שהוא יקבל את האמון והסבלנות ששחקן צעיר צריך, בכדי להביא את היכולות שלו לידי ביטוי.

טיטלמן במדי הבוגרים

יובל טיטלמן במדי הבוגרים (דני מרון)


אורי זוהר, מ.ס אשדוד, קשר אחורי, 28.1.99
אחד השחקנים הכי מוכשרים בשנתון 99. קשר אחורי מאוד חכם, מנהל משחק מצוין, טכניקה טובה במסירה ובבעיטה. נמצא במועדון שנותן הזדמנויות לשחקנים צעירים עם מאמן שלא מפחד לתת במה לשחקנים שעולים מהנוער. ברגע שיעשה את קפיצת המדרגה הפיזית, הוא בהחלט יכול להיות הדבר הבא שיוצא מהאקדמיה של מ.ס אשדוד.


אנאס מחמיד, עירוני ק"ש, חלוץ/כנף, 26.4.98

אחד השחקנים המדוברים והמוכשרים בשנתון 98. גדל בבית"ר טוברוק, ובקיץ של העונה שעברה הגיע להפועל ת"א אחרי קרב לא פשוט עם היריבה העירונית. התחיל את העונה בקבוצה הראשונה של האדומים ושיחק 12 פעמים בליגת העל. העונה, עקב הבלגן הניהולי בהפועל, השתחרר מהקבוצה, נבחן בבנפיקה ולבסוף חתם בק"ש. חלוץ מהיר מאוד, לוחץ מצוין, אגרסיבי ובעל חוש לשערים. ההגעה של חיים סילבס תעשה לו רק טוב ובעונה הבאה הוא אמור להיות חלוץ משמעותי ברוטציה של הקבוצה הבוגרת.

אנאס מחמיד (ראשון משמאל)
אנאס מחמיד, ראשון משמאל (דני מרון)


עדן קארצב, מכבי ת"א, קשר מרכזי, 11.4.00

אם יש מועמד להיות השחקן הראשון שנולד בשנות ה-2000 ויככב בליגת העל, קארצב הוא האחד. הילד שגדל בנתניה ועבר בגיל נערים למכבי ת"א, סומן מגיל צעיר מאוד כדבר הבא. שיחק תמיד בשנתונים גדולים ממנו גם בקבוצה וגם בנבחרות. עדן הוא עילוי פיזי, שחקן עם מבנה אירופי לכל דבר ועניין, בעיטה עוצמתית, טכניקה טובה ומנטליות של שחקן בוגר. כבר בעונה שעברה, כשהיה בגיל נערים ב', היה השחקן המשמעותי ביותר בנוער של מכבי ת"א, כולל משחקים נהדרים בליגת האלופות לנוער. השנה חווה ירידה מסוימת, גם בגלל השינויים הגדולים שעברו על מחלקת הנוער של הצהובים שבטווח הקצר פגעו בהישגיות של הקבוצות. אבל בעונה הבאה הוא אמור להיות השחקן הטוב ביותר בליגת העל לנוער והשאלה הנשאלת, האם הוא יקבל את ההזדמנויות בבוגרים? אם זה יקרה, אין לי ספק שהוא ייקח את הצ'אנס בשתי ידיים ומכבי תרוויח שחקן בית משמעותי אחרי שנים רבות של בצורת באגף הזה.


ישנם הרבה תנאים להצלחת שחקן צעיר. הסביבה שהוא גדל בה, ההכשרה שהוא מקבל במחלקת הנוער, המטרות והכיוונים של קבוצות הנוער – לדוגמא, האם להשאיר שחקנים, שיכולים לשחק כבר בבוגרים, כחריגים, למען השגת תארים בנוער, או דחיפה של שחקנים בגיל מוקדם קדימה לקבוצה בוגרת בהשאלה, וכמובן, אלמנט המזל (לפעמים עדיף ס"מ מזל מקילומטר שכל/כישרון).

מנטליות של שחקן בוגר. עדן קארצב

מנטליות של שחקן בוגר. עדן קארצב (ערן לוף)


אני מאוד מקווה שהשקעה במחלקות הנוער בארץ תגדל, גם מבחינת מתקנים (מצב במתקנים בארץ ברוב המוחלט של המועדונים הוא רחוק שנות אור ממחלקות נוער סבירות באירופה) , וגם מבחינת ההשקעה במאמנים ובדרכי אימון. כי אין גאווה גדולה מזה, שילד שגדל במועדון, על ערכי המועדון, מככב בקבוצת הבוגרים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי