קרויף: "מוריניו מאמן של תוצאות, וזה מה שאנשים רוצים"

ג'ורדי קרויף
ג'ורדי קרויף | צילום: ערן לוף

מנג'ר מכבי תל אביב, בעברו כידוע באייאקס וביונייטד, התראיין לקראת גמר הליגה האירופית: "4-5 שנים ללא תואר במנצ'סטר זה לא טוב, אבל 'תהליך' בעולם הכדורגל הוא לא פופולרי"

(גודל טקסט)

 ג'ורדי קרויף התראיין הבוקר (שלישי) ל"סאן" האנגלי וביקר את ז'וזה מוריניו, גם אם במרומז, בכך שהוא פגע ב-DNA של מנצ'סטר יונייטד ובמסורת הקבוצה, בטענה שכל מה שמעניין אותו זה לנצח ויהי מה.

כידוע, קרויף שיחק ארבע עונות ביונייטד תחת אלכס פרגוסון ובשנים אלו בין השאר זכה בדאבל ההיסטורי ב-1999, אז ניצחו השדים האדומים 2:3 את באיירן מינכן בקרמפ נואו. קרויף טען שמוריניו הזניח לחלוטין את צעירי הקבוצה, למעט ראשפורד ולינגארד.

"בדרך כלל אומרים שיש DNA ליונייטד ושיש להם דור זהב של צעירים. עכשיו זה קשה יותר. אתה לא יכול להטעין את עצמך מחדש בצעירים בלי לסבול. זה קל כשיש לך דור של זהב, אבל גם כך אתה יכול רק לשתף את הטובים ביותר. מרכוס ראשפורד הראה את היכולת שלו, אבל את כל הצעירים שמתדפקים על הדלת אתה לא יכול לשתף אותם אם הם לא מוכנים".


ראשפורד. הוכיח שהוא ראוי לדקות, והוא אכן מקבל (AFP)

קרויף הוסיף: "מוריניו הוא מאמן של תוצאות. בכל מקום, בכל ליגה הוא השיג תוצאות וזה הוביל להצלחה. הוא לא נאחז בשיטה אחת. הוא מצא פורמולה שיכולה להצליח, אבל בעולם הכדורגל 'תהליך', ו'סבלנות' הם לא פופולריים. אנשים רוצים תוצאות כאן ועכשיו. הם לא רוצים לחכות בעיקר כשאתה משלם סכומי עתק על שחקנים. עבור יונייטד לחכות ארבע-חמש שנים בלי הישגים זה לא טוב".

הראיון עם קרויף הוא כמובן כחלק מהקידום לגמר הליגה האירופית ביום רביעי בין יונייטד לאייאקס, הרי שג'ורדי גדל באקדמיה באמסטרדם ושיחק שם במשך שבע שנים. "אייאקס קבוצה מאוד צעירה. אנשים לא ציפו מהם להגיע לגמר", אומר קרויף. "בעבר היה להם את פטריק קלייברט, קלרנס סיידורף, אדגר דווידס, פראנק רייקרד ודני בלינד, אבל הקבוצה הנוכחית הגיעה משום מקום".


על המעבר של פיטר בוס ממכבי תל אביב לאייאקס
: "היה לו סעיף עזיבה בחוזה שלו במכבי. לא יכולתי לצפות שלא ירצה ללכת לאמן קבוצה כמו אייאקס. ציפיתי שהוא ישפיע על הקבוצה מיידית בגלל שראיתי אותו עובד בישראל על בסיס יומי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי