בני יהודה חגגה כל הלילה: "התאבדנו על המגרש, זה חלום"

אלון תורג'מן
אלון תורג'מן | צילום: אלוני מור

טירוף בשכונת התקווה לאחר הזכייה בגביע, גורדנה: "בהפועל ב"ש סבלתי, כאן חזרתי לחיים". וגם: המהפכה הגדולה של יוסי אבוקסיס יוצאת לדרך

(גודל טקסט)
בני יהודה היא מחזקת גביע המדינה לעונת 2016/17. במוצאי שבת בנוכחות כ–40 אלף אוהדי הקבוצה הכתומה ייערכו חגיגות הגביע השלישי בתולדות המועדון משכונת התקווה. לאירוע יוזמנו שחקני העבר שזכו בשני הגביעים הקודמים ב–1968 ו–1981.

 

אמש (חמישי) בחצות בסיום דו קרב בעיטות ה–11 מטרים באצטדיון טדי בזמן שנשיא המדינה רובי ריבלין העניק את הגביע לקפטן איציק עזוז שהניף את הגביע ביחד פדרו גלבאן החלו להיאסף מאות אוהדים ברחובה הראשי של השכונה, רחוב האצ"ל, לחגיגה צבעונית של ריקודים וקריאות שמחה תוך המתנה לאוטובוס השחקנים. בחצות הואר בניין עיריית תל אביב בכיתוב "יש גביע" עם סמל הקבוצה הכתומה.


 

אי הגעת אוטובוס השחקנים אכזבה מעט את מאות האוהדים במקום ואת האלפים שיצאו מטדי בדרכם למרכז השכונה. האוהדים עוד המתינו עד לשעה שתיים ואז התפזרו שמחים לבתיהם. השחקנים הגיעו ישירות למסעדה של הספונסר "שבולת השרון" לעוד חגיגה צוהלת ושמחה.

 

הקשר סתיו פיניש כובש שער הניצחון בפנדלים סיפר לכולם שוב ושוב שאמא שלו חלמה בלילה שלפני המשחק שהוא מבקיע שער בדו קרב הפנדלים. פדרו גלבאן, שלא שותף במשחק, אך כאמור,זכה להניף את גביע המדינה יחד עם עזוז, אמר: "זה מה שיש בכדורגל, יום אחד אתה למטה ויום אחר למעלה. אני שמח שהאוהדים אוהבים אותי והם נותנים לי המון. היה לי קשה לא לשחק בגמר, אבל אני מאושר בשל הזכייה של בני יהודה".

 

ביום שני אמור גלבאן לקבל תשובה מראשי המועדון אם הם רוצים אותו לעונה נוספת. המאמן החדש יוסי אבוקסיס יחליט על כך בפגישה עם סוכנו. אם השידוך בו תומכים האוהדים לא יצא לפועל גלבאן ייפגש עם האחים ניסנוב, בעלי הפועל תל אביב, החפצים בשירותיו. גלבאן, שאמור לקבל אזרחות ישראלית בקרוב, מתכוון לרכוש בית בישראל.




איציק עזוז עם הגביע (אלוני מור)
איציק עזוז עם הגביע (אלוני מור)



המנכ"ל והמאמן לעת מצוא, כפיר אדרי, אמר: "הגביע הוא פיצוי אדיר על עונה שעברנו. אני לא רוצה לאמן בעתיד. מבחינתי לקחתי את התפקיד כחוויה. אני מפנה את הבמה למאמן האמיתי. יעקב אסייג הוא האיש עם הניסיון. לבד לא יכולתי לקחת את זה". על אי שיתוף פדרו גלבאן הוסיף אדרי: "אני מכיר את פדרו יותר מכל אחד אחר. קשה לו כי הוא לא עשה טרום עונה ולא יכולתי להרשות לעצמי שישחק. פדרו קיבל את זה כמו מקצוען".

 

עזוז:"אני חושב שאני נמצא בתוך חלום, הגביע הוא דבר מתוק ידעתי שאפשר לעשות את זה ועשינו כי כשפיגרנו בפנדלים 3:1 אמרתי לחברים שנעשה את זה. אנשים התאבדו על המגרש. לא משחק גדול, אבל הרבה הקרבה. רק כך מביאים את גביע המדינה".

 

שון גולדברג, שחוזר למכבי תל אביב לאחר שתי עונות בהם היה מושאל בבני יהודה ואמור לעבור בקיץ לפ.צ. ציריך השווייצרית: "בני יהודה נכנסה ללב שלי למרות שגדלתי במכבי תל אביב. בספורט אני תמיד רוצה לנצח ושמח להיות שותף להיסטוריה של הזכייה בגביע המדינה לאחר 36 שנים. אני מאושר שלא יצאנו פראיירים כי רבים לא נתנו לנו סיכוי לנצח. את הפנדל השישי אני הייתי אמור לבעוט. אני עוזב את השכונה וההחלטה הבאה תהיה רק מה שטוב בשבילי".




שחקני בני יהודה (אלוני מור)
שחקני בני יהודה (אלוני מור)

 

את סרט הקפטן ענד אתמול הקשר רועי גורדנה, שהחמיץ בבעיטות ההכרעה: "האמת שנפל לי הלב לאחר החמצת הפנדל. ראיקוביץ' הוא ענק ולקח יפה את הכדור. אני שמח שמשמיים קבעו שכך נזכה בגביע המדינה. בניון היה יכול להכריע בפנדל שלו את גורל הגביע. הגעתי לבני יהודה מהפועל באר שבע שם סבלתי המון ואני מאושר מההחלטה להגיע לבני יהודה, כאן חזרתי לחיים. אני שחקן חופשי בסיום העונה והכל פתוח לגבי המשך דרכי".

 

בני יהודה תיכנס למשחקי מוקדמות הליגה האירופית בסיבוב השני ומשחקה הראשון ייערך כבר ב-13 ביולי. אבוקסיס כבר הודיע אתמול כי השחקנים יזכו רק לשבועיים של פגרה ויחזרו לאחר מכן לפתיחת האימונים.


יוסי אבוקסיס. המהפכה יוצאת לדרך (ערן לוף)
יוסי אבוקסיס. המהפכה יוצאת לדרך (ערן לוף)


בשבועות הקרובים צפויה מהפכה מקצועית גדולה במועדון. את הקבוצה עוזבים שון גולדברג, טל כחילה, יונתן כהן, אלון תורג'מן ואמיר עגייב. בנוסף, אבוקסיס יחליף מספר זרים והבעלים בקרב אברמוב הבטיח כי התקציב יגדל.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אין מילים לתאר,אחרי עונה לא פשוטה… הרבה מאוד בזכותך אישתי היקרה!!! #תודהרבהלךהשםיתברך❤️

A post shared by Roei Gordana (@roeigordana) on


 

אין לי מילים לתאר…

A post shared by Yonatan Cohen (@yonatancohen) on


 

משפחה יקרה שלי זה בשבילכם!❤

A post shared by Sean Goldberg ⚽️ (@sean_goldberg) on


 

היום אני חולק איתכם את הכבוד, קהל האוהדים שהאמין כל הדרך, המשפחה והחברים, בזכותכם היו לנו הכוחות והאמונה שאנחנו חוזרים עם ניצחון הביתה! מאושר שזכיתי לקחת חלק! יש גביע בשכונה

A post shared by Tal Kahila 6 (@talkahila6) on


 

הבאתי לו גביע @liav8 #הילדחיכה30שנה המסע המופלא בסטוריי ⚽️

A post shared by טום קשתי (@tomkashty) on


 

A post shared by alon_turgeman17 (@alon_turgeman17) on

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי