יוסי בניון מוצג בשעה זו בבית"ר ירושלים. הקשר בן ה-37 שהצטרף ממכבי תל אביב מושך עניין רב, והוא מוכן לסיבוב פרידה בקבוצה של אלי אוחנה ושרון מימר. גם ניר חפץ מוצג כיועץ האסטרטגי החדש של המועדון. לאחר הצגתו של בניון יתקיים אימון הבכורה הרשמי של הצהובים-שחורים, אליו צפויים להגיע אלפי אוהדים.



אלי אוחנה, מחזיק זכויות הניהול, פתח: "אני רוצה לברך את יוסי בניון שמצטרף לבית"ר. הוא אחד הגדולים בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי. שחקן שעבר כל כך הרבה בקריירה שלו ואנחנו שמחים שהוא מצטרף. הוא יכול לשפר אותנו מקצועית ומנהיגותית. הוא האיש הנכון עם התשוקה והרעב. הסיבה שהוא הצטרף היא קודם כל מקצועית. אנחנו חושבים שהוא יכול לעזור לנו עם הניסיון והיכולת. אם זה גם יוסיף לנו שיווקית עם המנויים בוודאי שנשמח".



חיזוק: "בסופו של דבר שרון מימר הוא המאמן ועל פיו ישק דבר בנושא המקצועי. על בית"ר כבר אמרתי גם מעמדת הפרשן שכבר נראית לי רחוקה: 'אני אוהב לכוון רחוק', אף אחד לא עמד לדין על שאיפות. בית"ר צריכה לשאוף גבוה וחלק מזה זה יוסי בניון. אני לא מכיר תשוקה כמו של יוסי אצל ילדים בני 25 או 27. בעניין הזה לא השתנה כלום - אנחנו רוצים לקרוא תיגר על תארים".



מסר לקהל: "אני חושב שהמסרים היו ברורים. אנחנו רוצים למגר את קריאות האלימות והגזענות. אני לא משלה את עצמי ויכול להיות שזה יהיה מאבק קצת יותר ארוך. לא נמנע מהקהל להיכנס למגרש וזה חלק מבית"ר. בית"ר שונה מקבוצות אחרות ביחס ובנגישות עם הקהל ובעלי התפקידים. זה מועדון ענק אבל משפחתי".



בניון: "תודה על כל הפרגון. אני שמח מאוד להיות פה ורוצה להודות לכל אנשי המועדון שמאמינים בי. אני מאמין שאני יכול לתרום מקצועית וחברתית. יש פה קבוצה נהדרת ששיחקה בעונה האחרונה כדורגל נפלא ומלהיב. שמח שניתנת לי ההזדמנות להגיע סוף סוף למועדון כמו בית"ר".


"אני חייב תודה למכבי ת"א תודה ואני רוצה להודות להם על העונה האחרונה", המשיך שחקן הרכש. "אני שמח על הרגע שבחרתי להגיע לשם. עכשיו אני כבר מחכה למשחק הראשון בבית"ר. הרבה אמרו לי שלא משנה כלום בקריירה אם אתה לא עובר בבית"ר אתה מפספס".




סגירת מעגל: "יש פה סוג של סגירת מעגל. אני מקווה מאוד שבית"ר ירושלים תהיה המועדון שאפרוש בו. זו הכוונה שלי ואני לא יודע אם זה יהיה בסוף השנה או שאוכיח את עצמי וירצו אותי עוד. זו סגירת מעגל כי תמיד לאורך כל השנים תמיד אמרתי שבית"ר זה המועדון האהוב עלי, וכמובן שאתה גדל על מישהו כמו אוחנה שהוא האליל שלך. זה מרגש מאוד וסגירת מעגל מדהימה".



ההצעה ממכבי ת"א: "נכון שהיו כמה הצעות ואני מודה לעכל מי שרצה אותי וניסה להביא אותי. כיבדתי את כולם. בסופו של דבר הלכתי עם הלב שאמר שאסור לפספס את ההזדמנות האחרונה לשחק בבית"ר. שוחחתי עם קרויף מספר פעמים והיחסים מצוינים. עזרנו אחד לשני לקראת העונה והגענו למסקנה שהכי טוב זה ללכת לירושלים. ג'ורדי אמר לי: 'אם כבר אתה עוזב אתה צריך ללכת לבית"ר ירושלים'".



שיקול כלכלי: "אף פעם לא הלכתי לפי שיקול כלכלי".



הקהל: "ברור שיש השפעה גדולה על הרצון בגלל הקהל המדהים של בית"ר. רציתי להרגיש מה זה ללבוש את החולצה של בית"ר בטדי. רק ביחד נוכל להצליח. אני חושב שאתם עושים עוול לקהל של מכבי חיפה כי קיבלו אותי מדהים, ורובם חוץ מהקומץ תמכו בי. לא עזבתי שם בגלל הקהל, היו סיבות אחרות".



יכולת: "אני חושב שבכל מקום שהייתי הבאתי את היכולות שלי לידי ביטוי. גם בחיפה הצלחתי והיה לי חלק בגביע ההיסטורי אז זה לא כישלון. אני חושב שגם במכבי ת"א כשקיבלתי צ'אנס מג'ורדי הוכחתי את עצמי. אני מאמין ביכולות שלי ובכל הזדמנות שאקבל אתן את המקסימום".



מספר הדקות: "אני לא יודע למה תמיד אני מרגיש היחיד בעולם ששואלים אותו על דקות. באף מקום אף אחד לא הבטיח לי להוביל או להיות מחליף. הכל מקצועי ואם המאמן יחליט שאני צריך לשחק קצת אני אוכיח לו שאני צריך לקבל יותר דקות. גם אצל וידיגאל הפכתי בסוף לשחקן הרכב".



גיל: "אי אפשר להסתכל רק על הגיל אלא על כל התמונה. בכל המשחקים ששיחקתי בחיפה ומכבי ת"א הייתי בין הראשונים בנתונים. אני יודע שאני יכול לרוץ ולתת את המקסימום".



קריאת תיגר על תארים: "אני חושב שהמועדון עושה מהלכים שלדעתו יצמצמו פערים אני שמח שאני חלק מזה וזה בדיוק מה שצריך לשאוף אליו. התקציבים של חיפה מכבי וב"ש גדולים יותר, אבל אנחנו רוצים בהחלט לסיים יותר למעלה, למרות שבית"ר עשתה עונה מדהימה".



ביקורת הפרשנים: "יש המון פרשנים ובטח בישראל. זכותו של כל אחד להביע את דעתו ואם הייתי מתייחס לא הייתי מגיע למה שהגעתי. אני עושה מה שנכון לי ולמשפחה שלי. אמרו אצלנו כבר מספיק על ספורטאים בשיאם שהם צריכים לפרוש והם כבר הוכיחו לכולם (כמו אריק זאבי)".



נבחרת: "אני שמח שחזרתי לנבחרת אחרי תקופה ארוכה. אני יכול לתרום, אבל אם יחשבו שאחרים יכולים לתרום יותר זה גם בסדר".



ההחלטה להגיע לבית"ר: "היינו בשבוע של חופש ביוון, היו כל מיני הצעות ואני ואשתי לוקחים את ההחלטות ביחד. היו הצעות ביותר כסף והצעות לכמה שנים. ברגע שדיברתי עם אשתי היא אמרה לי ישר: 'אני מכירה אותך אתה רוצה רק לבית"ר', והלכתי עם הלב".



המאמן שרון מימר התייחס לצד המקצועי: "לגבי ההכנות שלנו לעונה הקרובה - יהיה נכון להגיד שיש לנו בסיס טוב. כל הצירופים הם עם מטרות ללכת קדימה ולעזור לשחקנים הקיימים לשדרג, אין לי ספק שהקבוצה תהיה יותר חזקה. עוד נתחזק".




ציפיות: "אני יכול להבטיח שיש לנו ציפיות גדולות יותר מכולם. אני אומנם הייתי קצת אפור בקריירה, אבל עדיין ספורטאי שעושה את המקסימום לנצח".



על בניון: "מבחינתי זאת לא הייתה שאלה בכלל אם לצרף אותו. כל היתרונות שלו פרוסים לפנינו והגיל לא ישחק תפקיד. מי שיתרום הוא זה שישחק".



ניר חפץ הציג את התוכנית החדשה: "יצאנו בסלוגן לקראת העונה הקרובה שנקרא 'התאהבתי מחדש'. אנחנו נפתח את יציע 11 לטובת משפחות, ובכוונתנו להכפיל ולשלש את מספר המנויים שלנו. בנוסף השווינו את מחירי היציע המזרחי והמערבי, משום שלדעתנו אין הבדל ביניהם. בנוסף הוצאנו אמנה לקהל שתשקף את ערכי האוהדים שלנו".