יוסי בניון צפוי לערוך בכורה מול ושאש. שכטר: שובר שוויון

יוסי בניון באימון הפתיחה של בית"ר ירושלים
יוסי בניון באימון הפתיחה של בית"ר ירושלים | דני מרון

קפטן בית"ר החמיא לרכש לפני המשחק במוקדמות הליגה האירופית (חמישי, 20:00, שידור ישיר בספורט2). מימר אישר שבניון יהיה בסגל והתייחס ליריבה: "לא קל, מוכנים מנטלית". חלוצה המוסלמי של ושאש טען לבידוק מוגזם

(גודל טקסט)
בית"ר ירושלים ניצבת לפני אחד האתגרים הגדולים בתולדותיה – העפלה ראשונה לשלב בתים אירופי. מחר (חמישי, 20:00) יארחו הצהובים-שחורים באצטדיון המושבה ללא קהל את ושאש ההונגרית, והערב דיבר המאמן שרון מימר לקראת המשחק.


"אנחנו מתרגשים להתחיל את העונה", פתח מימר. "יש מסורת חדשה של הגעה לאירופה. רוצים להצליח כמו שהקבוצה עשתה בעונה שעברה. רוצים לשמח את כל מי שהמועדון הזה חשוב לו".



הבכורה באירופה: "זו פעם ראשונה שלי כמאמן ראשי באירופה. לא אני הצלחתי, כל המועדון הזה הצליח. כולם כאן עושים את העבודה שלהם כמו שצריך. התרגשות קיימת בכל משחק אבל היא לא מפריעה אלא גורמת לנו להגיע דרוכים".


על יוסי בניון
: "בניון הגיע במצב טוב מבחינה גופנית. הוא התאמן טוב ונכון. הוא יכול לתרום והוא יהיה בסגל מחר".



בניון באימון הפתיחה. הגיע בכושר טוב
בניון באימון הפתיחה. הגיע בכושר טוב

המשחק ללא קהל: "שני מרכיבים חשובים לא יהיו לנו מחר. טדי והקהל שלנו. זה מצער בשבילנו שהאוהדים לא יהיו בשביל לדחוף אותנו וגם מצער בשבילם שהם לא יהיו. יש חיבור טוב. באימון הפתיחה קיבלנו המון אהבה, אנחנו מאוד מעריכים אותם. אני מקווה שנעלב שלב ונצליח לשמח אותם במשחק הבא".


מטרה: "אנחנו מציבים לעצמינו מטרה לפני שאלי מציב. אני רוצה להגיע הכי רחוק שאפשר ואנחנו נעשה את המקסימום. אני מקווה שזה גם יספיק להצלחות".


היריבה: "המטרה הראשונית היא לא לזלזל ביריבה. ראינו במחנה שהם קבוצה טובה ואני מקווה שההפסד יעזור לנו, קל לא יהיה פה. השחקנים שלי באים מוכנים מבחינה מנטלית בשביל לעבור את הקבוצה הזאת".



ציפיות: "אני לא חושב שהיה לי יום אחד מאז שהגעתי לכאן שלא הרגשתי במבחן. אנחנו תמיד נבחנים, זו תחרות וצריך לייצר הישגים והצלחות. הגיעו שחקנים טובים, השלד מצוין, קיבלנו שדרוג ונעשה את המקסימום להצליח".


מימר. מרגיש תחת מבחן תמידי

מימר. מרגיש תחת מבחן תמידי


על עידן ורד: "היה לו קצת עומס על הרגל. הוא נח ומאז עשה שני אימונים טובים. הוא חשוב לנו מאוד ואני שמח שהוא יכול לשחק מחר. הוא כשיר במאה אחוז".



על כך שחסר בלם וקשר אחורי בסגל: "אנחנו לא מתעסקים בלהביא מחליפים, אנחנו מתעסקים בלייצר קבוצה חזקה. הקבוצה חזקה כבר עכשיו ויש שחקנים טובים. אם נראה שצריך לחזק, תהיו בטוחים שיש מספיק אנשים שיעבדו בשביל לעשות זאת. גם אם נראה שיש בעיות וצריך לתקן נעשה זאת".


הקפטן איתי שכטר שישב לצידו של מימר במהלך מסיבת העיתונאים דיבר גם הוא ואמר: "אני רוצה להודות לשרון ולצוות המקצועי על כך שמינו אותי לקפטן. אני מאושר וגאה להיות קפטן בית"ר ירושלים. רוב הקריירה שלי הייתי דומיננטי, בטח בישראל. תמיד הייתי אחד שמצפים ממנו להוות דוגמא ולהוביל. יש לנו משחק קשה מחר, אני מקווה שנתחיל ברגל ימין לקראת ההמשך".


על השינוי שעבר מאז שהצטרף לבית"ר: "דיברתי על זה כל כך הרבה. החיבור שלי לבית"ר הוא מהיום הראשון. קיבלתי כאן חום ואהבה מכל מי שקשור למועדון. מי שמכיר יודע שכאשר נותנים לי אני מחזיר. אני מאושר להיות פה ואני שמח שאנחנו הולכים בדרך טובה. שנה שלישית ברציפות באירופה, זו כבר סוג של מסורת. אנחנו חייבים לעבור שלב בשביל לתת לנו פוש להמשך. המשחק הראשון הוא תמיד קשה, אני קורא לזה מוקש כי אנחנו ראים מתניעים. אני מקווה שנבוא מרוכזים. הקהל יהיה מאוד חסר".



אוהדי בית
אוהדי בית"ר ירושלים. יחסרו במושבה


על בניון: "כולם יודעים מי זה יוסי, אני לא צריך להגיד מי זה. יש לו ערך מוסף מבחינת האיכות והניסיון. הוא יכול למשוך אותנו למעלה בדקות פחות טובות. הוא שובר שוויון גם כשהוא עולה מהספסל והוא עשה את זה גם במכבי תל אביב. ביחד איתו אנחנו יכולים להגיע רחוק".


אירופה: "מי שחווה ליגה אירופית וליגת אלופות יודע שזה הטופ של הכדורגל. ברור שהשחקנים מדברים על זה וחיים מזה, אבל צריך להסתכל משחק משחק בשביל להגיע למטרה שעליה אנחנו חולמים. הדירוג שלנו לא גבוה כי אנחנו עדיין קבוצה צעירה באירופה. הבסיס טוב ואנחנו נעשה הכל בשביל לעשות תוצאה טובה".



על ושאש: "הייתה להם פגרה מאוד קצרה, אז אנחנו פלוס מינוס באותו מצב. אולי הם יותר מוכנים פיזית. הם טובים ומאומנים. משחקים עם שלושה בלמים ויש להם מאמן גרמני. אנחנו נבוא חדים ומרוכזים. הסתדרנו טוב עם המערך הזה בשנה שעברה ואני מקווה שכך יהיה גם מחר".


הרכב משוער: בוריס קליימן, אנטואן קונט, דוד קלטינס, דן מורי, מרסל הייסטר, קלאודמיר פריירה, אריק סאבו, ז'אורז'יניו, עידן ורד, חן עזרא, איתי שכטר.


מאמן ושאש: "יש לבית"ר שחקנים מעניינים, בניון מאוד מפורסם"
הקבוצה ההונגרית נחתה עם סגל של 17 שחקנים בלבד, והחלוץ מוחמד רמילי ממוצא אלג'יראי טען שעוכב יותר מחבריו בכניסה לישראל. המאמן מיכאן אונינג ורמילי הגיעו למסיבת העיתונאים שלהם ודיברו עם התקשורת. אונינג טען: "הולך להיות מעניין. לא ציפינו לשחק נגדם שוב אחרי משחק האימון בינינו. יש לנו הרבה מידע על בית"ר ויהיה משחק טוב יותר כי הפעם יש לשני הצדדים יותר מוטיבציה".



על עונשה של בית"ר: "לא חשבתי שנשחק מחוץ לירושלים. זה מצב מיוחד לשחק בלי קהל ואני חושב שהסיכויים הם 50-50, המטרה היא לעשות תוצאה טובה ולהעביר את ההכרעה להנוגריה. יש להם שחקנים מעניינים כמו איתי שכטר שאני מכיר מגרמניה ויוסי בניון שהוא מאוד מפורסם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי