ולב: לבכר יש נתונים לאמן באירופה, אבל שלא ימהר לעזוב את באר שבע

ברק בכר
ברק בכר | דני מרון

"לודוגורץ מנוסה יותר", "יש ליגות חלשות באירופה, הגדולות לא יקחו את בכר", "עדיף סרט ישראלי על כדורגל סקוטי", "איוניר פרופסור". אקס אשדוד והשגריר שלנו בבולגריה מוכן למפגש (רביעי, 20:00, ספורט1)

(גודל טקסט)

אין כמעט מהלך בכדורגל הבולגרי שנסתר מעיניו של אמיל ולב, אגדת כדורגל שחיה שם ובעטה כאן במשך 14 שנים.

ולב בן ה-55, בוגר האקדמיה של לבסקי סופיה, שבצעירותו היה אדריכל הניצחונות של הפועל ר"ג ועירוני אשדוד, מודה בעברית רהוטה שיש לו עדיין סימפטיה לכדורגל הישראלי, אבל כשמבקשים ממנו טיפים על לודוגורץ, יריבת הפועל באר שבע בסיבוב המוקדמות השלישי של ליגת האלופות (רביעי, 20:00, שידור ישיר בספורט1), הוא בורר את מילותיו בקפידה. "ברק בכר מכיר את מספר הטלפון שלי, תגיד לו להתקשר אליי", הוא מציע.

לאלופה הבולגרית בשש השנים האחרונות ולב נותן כבוד ובעיקר לבוס התובעני שלה, קיריל דומוסצ'ייב. "הרבה מאוד כסף נשפך בלודוגורץ בזכות דומוסצ'ייב ומפעלי התרופות שלו", אומר ולב, "חוץ מתרופות הוא גם קנה את כל האניות בבולגריה, וממה שידוע לי, לצוללות הוא עוד לא הגיע".

דומוסצ'ייב ואנשיו כבר ביקשו ממך אינפורמציה על באר שבע?
"כולם בבולגריה יודעים מי אני ומי שמדבר לעניין מקבל תשובות. בגדול, לא צריכים אותי בשביל לאסוף מידע. יש את לוקאס סאשה, שכבר שלושה ימים נותן פרשנות על הקבוצה, ויש מספיק בולגרים טובים בישראל שיעשו את העבודה".


לדעת ולב באר שבע זה בעיקר וואקמה ואוגו ש"מחזיקים את הקבוצה" (אודי ציטיאט)

מי לדעתך מסומן בפנקס של המאמן גאורגי דרמנדז'ייב?
"שני הניגרים, ג'ון אוגו וטוני וואקמה, מחזיקים את כל הקבוצה. תקופה ארוכה רצו בלודוגורץ את וואקמה אבל אלונה ברקת דרשה עליו הרבה מאוד כסף. על על שאר השחקנים יעבדו באסיפות הווידיאו. אם המאמן דרמנז'ייב לא הכיר מישהו, עכשיו הוא מכיר את כולם. יש לו 12 עוזרים, כל אחד מהם אחראי על שחקן אחר. מי שטוב, לא יוכל להסתתר".

בכר הספיק להפיל מאמנים גדולים יותר מדרמנז'ייב בשנה שעברה. אתה חושב שהגיע זמנו לאמן בחו"ל?
"לבכר יש נתונים לאמן באירופה ואם יעבור את לודוגורץ, זה יהיה טוב לרזומה שלו".


שכחת שהוא עבר את אולימפיאקוס והכניע פעמיים את אינטר?

"ראיתי את כל המשחקים של באר שבע ואני אומר שאם בכר יעלה לשלב הבתים, יהיה לו ביקוש הרבה יותר גדול. אבל הכל תלוי בהצעות וצריך לחשוב טוב-טוב לפני שעוזבים מקום עבודה מסודר כמו באר שבע. יש ליגות פח באירופה, ולמקומות הטובים לא יביאו מאמן ישראלי. מה, הוא ילך למנצ'סטר יונייטד?".


"לברק בכר יש נתונים לאמן באירופה" (דני מרון)

מה לגבי הליגה הבלגית?
"לאן ילך, לסטנדרד ליאז'? לגנט? אלה קבוצות שסופרים בכלל באירופה? דבר איתי על קבוצות ממדינות רציניות, כמו ספרד, אנגליה ואיטליה".


ידעת שברנדן רוג'רס הציע לבכר להיות עוזרו בסלטיק?

"אתם בכלל מתייחסים לליגה הזאת? אם משדרים כדורגל סקוטי בטלוויזיה, אני מעביר תחנה. עדיף כבר לראות סרט ישראלי".


נחזור לדודו גורש נגד לודוגורץ. מי לדעתך הפייבוריטית?

"הבולגרים יותר מנוסים באירופה ורוצים להיכנס עוד פעם לשלב הבתים. אם תנצחו 0:6 בטרנר, אחר כך יהיה לכם קל".


ומה ההימור שלך?

"תעבור לשאלה הבאה".


"מייעץ לאוהדי באר שבע לא ללון בעיר עצמה. אפשר למות שם ואף אחד לא יידע"

הקשרים של ולב עם ישראל עמוקים ומסועפים. על ציר הזמן של סוף שנות ה-80 וראשית שנות ה-90 הוא חיזק את הפועל רמת גן ועירוני אשדוד ובהמשך שיתף פעולה עם מוטי איווניר בבית"ר ב"ש. "אחרי לבסקי סופיה, תמיד תישאר לי פינה חמה בלב לאשדוד", אומר ולב בגילוי לב, "רפי נידם ועוד הרבה חברים השארתי שם, ועברתי שנים יפות בבית"ר ב"ש. איווניר? חבר טוב ובחור זהב. מאחל לו שיצליח בהפועל ת"א. מגיע לו קצת נחת. הבנאדם פרופסור לכדורגל. וגם תמיד ידע לדבר. בעיניי הפרשן מספר אחת בישראל".


"איווניר? פרופסור לכדורגל, מאחל לו שיצליח בהפועל ת"א" (ערן לוף)

ולב שוחה בביצה הבולגרית ומחובר לכמה משחקני דור הזהב של 1994. אחרי שחריסטו סטויצ'קוב ויורדן לצ'קוב העלו את נבחרת בולגריה לחצי גמר המונדיאל בארה"ב, ולב ניפח את החזה ברחוב רוגוזין באשדוד. "זה היה השיא שלנו, אחר כך באה הנפילה. אנחנו ואתם תקועים בדרג הרביעי של אירופה, רק שלא ניפול למקום נמוך יותר", הוא מזהיר.

איפה כדאי לאוהדי באר שבע לשים את הראש כשילוו את קבוצתם למשחק הגומלין?
"ברזגארד, העיר המארחת, אין מה לעשות. עיר משעממת שאפשר למות בה ואף אחד לא יידע. היא מרוחקת 380 ק"מ מעיר הבירה סופיה, והכי נוח להגיע אליה דרך ורנה. אני מציע לנחות בוורנה, ומשם לנסוע 100 ק"מ באוטובוס עד האצטדיון. שיראו את המשחק ויחזרו למלון בוורנה. סומך על האוהדים שלכם שיידעו להעביר שם את הזמן".


"העיר מדכאת את הברזילאים, אבל הכסף עושה מצב רוח". לוקאס סאשה

איך עשרת הברזילאים של לודוגורץ מסתדרים בעיר כל-כך משעממת?
"אל תדאג להם. העיר מדכאת, אבל הכסף עושה מצב רוח".


אתה הרי לבסקי סופיה בנשמה, ואוהב את ישראל. בעד מי אתה?

"יש לי שתי מדינות, אז אני גם בעד לודגורץ וגם תומך בב"ש".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי