צפו בתקציר: 0:1 למכבי תל אביב על פאניוניוס

קיארטנסון חוגג שער של מכבי
קיארטנסון חוגג שער של מכבי | דני מרון

הבחורים של ג'ורדי קרויף שוב נראו רע, וניצלו בזכות שער יפה של קיארטנסון שסידר מקדמה לקראת הגומלין ביוון. באטוקיו רשם בכורה בהרכב ו-90 דקות מלאות

(גודל טקסט)
מכבי תל אביב אומנם רשמה עוד ניצחון במוקדמות הליגה האירופית, הפעם 0:1 על פאניוניוס היוונית, אך היכולת הרעה שהציגה במשחק היא בהחלט לא מה שג'ורדי קרויף מצפה לראות מהקבוצה שלו.


הצהובים שלטו במשחק אבל לא סיכנו מספיק את השער היווני, ונזקקו להברקה של וידאר קיארטנסון שכבש בדקה ה-48 את הגול היחיד במשחק. מדובר בשער ה-158 של התל אביבים באירופה, ובכך הפכו לשיאני הכיבושים הישראלים תוך שחלפו על פני מכבי חיפה והפועל תל אביב.


כריסטיאן באטוקיו המשיך ביכולתו הטובה מהמשחק ברייקיאוויק נגד קיי אר, ורשם 90 דקות טובות מבחינה אישית. ביום חמישי הבא תעלה סגנית האלופה למשחק הגומלין באתונה עם יתרון שברירי, והיא תצטרך להתכונן היטב כדי לא לחזור על ההדחה המביכה מול אסטראס ב-2014.


דקת דומיה לזכרו של שאול מתניה לפני המשחק
דקת דומיה לזכרו של שאול מתניה לפני המשחק (אריאל שלום)


יש לזכור שפאניוניוס שיחקה ללא שני שחקניה האיראנים, אשאן חג'סאפי ומסעוד שוג'אי, שסירבו להגיע לישראל ועשויים לשחק בגומלין.


הרכבים

מכבי תל אביב: פרדראג ראיקוביץ', יובל שפונגין, טל בן חיים, איתן טיבי, אופיר דוידזאדה, שרן ייני (דור פרץ '82), כריסטיאן באטוקיו, אייל גולסה, עומר אצילי (ברק יצחקי '74), וידאר קיארטנסון (אבי ריקן '85), ארון שוינפלד.


פאניוניוס: מאטיץ' קוטניק, ולנטינוס ולצ'וס, יאיא בננה, אבנגלוס איקונומו, גיורגוס סרמנטס, קיריאקוס סבידיס (תנאסיס פאפאגיאורגיו '72), פנאיוטיס קורבוס, קווין טפוקו, לזרוס למפרו, גיורגוס מאסורס, סאמד ישיל (ספירוס גלינוס '92).


מהלך המשחק
דקה 8: האורחת כמעט היממה את ראיקוביץ' כשמאסורס הגביה מצוין לישיל אך החלוץ נגח לרשת החיצונית.


דקה 23: כדור שניתז מהגנת פאניוניוס הגיע לבאטוקיו שבנגיעה הפגיז לעבר השער פצצה ששרקה סנטימטרים מהקורה.


באטוקיו. בכורה בהרכב
באטוקיו. בכורה בהרכב (אריאל שלום)


דקה 31: אצילי הגביה כדור חופשי שהגיע לדווידזאדה באגף שמאל, המגן שלח לטיבי החופשי לחלוטין ברחבה, אך הבלם פיספס בשלומיאליות את הכדור. מיד לאחר מכן יצאו שתי הקבוצות להפסקת שתיה.


דקה 43: ייני שבר את הנמנום במשחק עם הנפת רגל מפתיעה מכ-25 מטרים, קוטניק לא התקשה לקלוט את הכדור.


דקה 46: מאסורס כמעט ותירגם בלבול בין שפונגין לראיקוביץ' ליתרון, אך לא היה עירני והחמיץ משלושה מטרים.


דקה 48: 0:1 למכבי. שוינפלד השתלט על כדור 17 מטרים מהשער והעביר לקיארטנסון. האיסלנדי עבר שני שחקנים בקלילות, חדר לרבחה ובעט מצוין לפינה השמאלית. מדובר בשער ה-158 בהיסטוריה של מכבי ת"א באירופה, והיא חלפה בכך על פני מכבי חיפה והפועל תל אביב תוך התברגות במקום הראשון.


הצהובים חוגגים יתרון למרות יכולת רעה
הצהובים חוגגים יתרון למרות יכולת רעה (דני מרון)


דקה 75: שתי הקבוצות יצאו להפסקת שתיה.


דקה 78: כמעט שוויון. ישיל ולמפרו זכו בהזדמנויות פז בזה אחר זה מתוך הרחבה, אך לא הצליחו למצוא את המסגרת.


דקה 80: קיארטנסון הגביה יפה לשוינפלד שמכעשרה מטרים נגח החוצה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי