צפו בתקציר: 1:3 להפועל חיפה על אשקלון, צמד לתורג'מן

הפועל חיפה חוגגת
הפועל חיפה חוגגת | צילום: ערן לוף

קבוצתו של ניר קלינגר פתחה את הליגה עם ניצחון אחרי שחזרה מפיגור במחצית השנייה. איילה כבש ראשון, בן בסט וחלוץ הרכש הפכו את התוצאה. "שמח שתורג'מן איתנו", אמר המאמן המנצח. נעים: "היינו צריכים לנצח 0:4"

(גודל טקסט)
הפועל חיפה פתחה את הליגה עם ניצחון כשגברה הערב 1:3 על הפועל אשקלון באצטדיון סמי עופר, אחרי שחזרה מפיגור במחצית השנייה. שער של עדן בן בסט בבעיטה חופשית וצמד של אלון תורג'מן הראו כמה כישרון יש לניר קלינגר בחלק הקדמי, אבל את המחצית הראשונה האדומים ירצו לשכוח. 


שחקניו של יובל נעים פתחו טוב יותר את המשחק וכבר בדקה השישית מירקו אורמוש בעט מהאוויר כדור מקצה הרחבה. ארנסטס שטקוס הדף רע, וטל איילה היה במקום כדי לדחוק מקרוב את שער ראשון שלו ושל אשקלון העונה בליגה. ואם כבר מדברים על השוער, למרות הניצחון הליטאי לא הרשים בהופעת הבכורה שלו בין בין הקורות כשנראה מהוסס והציג יכולת בינונית.


 



אשקלון המשיכה לשלוט לאורך כל המחצית הראשונה ואף הייתה קרובה להכפיל את היתרון בדקה ה-22 כשבעט כדור למשקוף מכ-20 מטרים, אך היתרון נשמר עד הירידה להפסקה. כנראה שזה הספיק לניר קלינגר, שזרק למערכה את מקסים פלקושצ'נקו ואלון תורגזמן במחצית השנייה במקום לירן סרדל ודור מלול.



שחקני הפועל חיפה פתחו את הליגה ברגל ימין (ערן לוף)


החילופים נתנו את אותותיהם והפועל חיפה הראתה שיפור משמעותי במחצית השנייה. הדבר בא לידי ביטוי בדקה ה-59 כשמהלך התקפי של המארחת הסתיים בעבירה מחוץ לרחבה על חנן ממן, עדן בן בסט ניגש לכדור החופשי ובעט אותו שטוח. הכדור פגע בחומה ובלבל את דלה איינוגבה שלא סגר טוב את הפינה הימנית בדרך ל-1:1.


מאותו רגע המומנטום עבר רשמית לצד של המארחת ובדקה ה-64 הקבוצה השלימה מהפך כשכדור עומק של שמואל שיימן הגיע לתורג'מן שקבע מזווית קשה מימין את ה-1:2. בדקה ה-82 מתפרצת של האדומים הסתיימה במסירת רוחב של ממן לתורג'מן, שהשלים צמד וגרם את הסיפור עם 1:3 להפועל חיפה, תוצאה שנשמרה עד הסיום.

 


האוהדים האדומים יכולים להיות מרוצים רק מהמחצית השנייה (ערן לוף)



המאמן המנצח ניר קלינגר אמר לאחר המשחק:"העבודה שלי זה לא להיסחף, אלא לשנות וכולם צריכים לדעת להודות בטעות. אין שום קשר לשיטה במחצית הראשונה השער פגע בשחקנים שירדו באנרגיות ואני שמח שירדנו רק בפיגור 1:0. עשינו שינוי במחצית ואני שמח שזה עבד, ראו הפועל חיפה אחרת ומצויינת במחצית השנייה".

 

"אני עובד איתו כל השבוע באימונים ולפעמים צריך קצת לריב, אבל מקסים זה שחקן שאני אוהב", התייחס קלינגר לפלקושצ'נקו שפתח על הספסל, וסיכם: "מרכז המגרש שלנו היה חלש במחצית הראשונה בגלל שאיבדנו אנרגיה. אני שמח שתורג'מן אצלנו ולצערי הוא לא יכול היה לפתוח. השבוע תיפול ההכרעה לגבי דור פרץ או קשר זר".




קלינגר. "התפקיד שלי זה לא להיסחף, אלא לשנות" (ערן לוף)

 

המאמן המפסיד יובל נעים נשמע קצת פחות מעודד: "במחצית הראשונה זה היה בדיוק כמו המשחק מהעונה שעברה והיינו צריכים להוביל 0:4. במחצית השנייה עשינו את כל הטעויות האפשריות ואני מקווה שנצרף בקרוב עוד ארבעה שחקנים ולפחות זר אחד נוסף כדי להתחזק. חצי ראשון שיחקנו מצוין ומחצית שנייה הרבה פחות טוב".


 

"אסור לתת לנו פור בליגה. דלה איינוגבה חייב לקבל ציון 8 כל משחק ואם לא, לא נישאר בליגה", הוסף מאמן אשקלון. "כל השבוע עבדנו עם איינוגבה שבן בסט בועט ימינה בעיטה חופשית ולצערי זה קרה. אני המאמן היחיד שלא יצא לחופש, כי אם הייתי יוצא לחופש, לא היינו מחתימים חלק מהשחקנים".




נעים. יודע שאסור לעשות טעויות (ערן לוף)


ואם לא די בהפסד, עושה רושם שליובל נעים יש גם בעיות בחדר ההלבשה אחרי שרודי חדד שהוחלף בדקה ה-59 בשון מלכה. הקשר נראה מאוכזב בירידה מהמגרש וירד ישירות לחדר ההלבשה ואפילו לא לחץ את ידו של המאמן. במחזור הבא תנסה אשקלון להתאושש כשתארח את בני יהודה. הפועל חיפה תתארח אצל מכבי פתח תקווה.


הרכבים
הפועל חיפה: ארנטס שטקוס, דור מלול (מקסים פלקושצ'נקו 46), ניסו קפילוטו, גבריאל תמאש, רסמוס סיוסטדט, שמואל שיימן, רוסלן ברסקי, לירן סרדל (אלון תורג'מן 46), חנן ממן (סער פדידה 89), עדן בן בסט, ראדו גנסארי.


הפועל אשקלון: דלה איינוגבה, אלעד גבאי (ירדן אבוחצירה 84), אבי מלכה, ברניסלב יובאנוביץ', עוז ראלי, מושיקו לוגסי (טל מכלוף 84), מילאן סמיליאניץ', רודי חדד (שון מלכה 59), טל איילה, מירקו אורמוש, יוסיפ איבנצ'יץ'.


מהלך המשחק
דקה 5: לוגסי בעט כדור חופשי נהדר מ-30 מטרים לפינה הימנית הגבוהה, שטקוס הדף לקרן.


דקה 6: 0:1 להפועל אשקלון! איבנציץ' הגביה כדור מימין שהגיע לאורמוש. הקרואטי בעט מהאוויר מקצה הרחבה ונהדף רע על ידי שטקוס, איילה היה במקום כדי לדחוק את הריבאונד לרשת ורץ לחגוג עם מאמנו.



איילה חוגג עם נעים (ערן לוף)


דקה 22: רודי בעט חזק מכ-20 מטרים ונעצר רק במשקוף, איילה בעט את הריבאונד החוצה.



חדד. כמעט הכפיל מחוץ לרחבה (ערן לוף)


דקה 40: כדור שהורחק רע הגיעה לאיילה, שבעט מקצה הרחבה גבוה מעל המשקוף של שטקוס.

דקה 44: ממן פרץ לרחבה, התגבר על ההגנה ובעט לשער, איינוגבה הדף לקרן.


דקה 51: ממן בעט חזק מכ-20 מטרים, מעל השער של איינוגבה.


דקה 59: הפועל חיפה משווה ל-1:1! המארחת קיבלה כדור חופשי כ-18 מטרים מהשער בעקבות עבירה על ממן, בן בסט בעט שטוח ופגע בחומה, הכדור בלבל את איינוגבה בדרך לרשת.



בן בסט חוגג את השיוויון (ערן לוף)


דקה 64: 1:2 להפועל חיפה! כדור עומק הגיע לתורג'מן, שהכניע מקרוב את איינוגבה.


דקה 82: 1:3 להפועל חיפה! מתפרצת של המארחת הסתיימה המסירת רוחב של ממן לתורג'מן, שירה את השלישי לרשת של איינוגבה.



תורג'מן. חילוף מנצח (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי