בן חיים לא התאמן, שרן ייני יפתח כבלם מול מכבי חיפה?

ייני
ייני | דני מרון

הקפטן עשוי להיכנס לעמדה בשל חוסר שביעות הרצון מבאבין ופיליפנקה לקראת המשחק ביום ראשון (21:00). ייתכן שדור פרץ יתופקד כקשר אחורי

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב קיימה הערב (חמישי) אימון בקריית שלום ממנו נעדרו דור מיכה וטל בן חיים, שנפצעו לפני ובמהלך המשחק מול מכבי נתניה ביום שני (2:3). בן חיים שספג מכה בהתנגשות ראשים עם בלם נתניה טים הייבך נמצא בהשגחה של הצוות הרפואי ועדיין לא התאושש לחלוטין. בנוסף לשניים כוללת רשימת הפצועים את אלי דסה, אייל גולסה וארון שוינפלד.

צמד המאמנים ג'ורדי קרויף וסטיב מקלארן התמקדו באימון במציאת ההרכב הנכון לקו ההגנה ולקישור האחורי שהפכו לנקודות החולשה העונה.  על פי גורמים המקורבים לקבוצה, חוסר היכולת של הקו האחורי לשלוט ולכוון ואיבודי הכדור במרכז, מובילים להתקפות מעבר מסוכנות של היריבות וכמובן לספיגת שערים. בקישור עדיין לא נמצא מי שייכנס לנעליו הגדולות של גל אלברמן ובמכבי יש מי שסבור שדור פרץ צריך להיות השחקן.

הטענה היא שפרץ הוא קשר אחורי ולא מגן ימני או בלם, תפקידים בהם הוא הוצב בשנתיים האחרונות. השחקן בן ה-22 כבר היה עם רגל וחצי בהפועל חיפה ונאמר לו כי קרויף בונה עליו. לגבי חוסה רודריגס אמרו בסביבת המועדון: "אין ספק שהוא השחקן האיכותי מכל השחקנים הזרים אבל הוא אינו קשר אחורי טבעי. אי אפשר להצליח כך לאורך זמן כשכמעט בכל המשחקים האחרונים מוצב בעמדה הזו שחקן אחר".

העובדה שבן חיים לא התאמן גם הערב עושה כאב ראש לא קטן לקרויף ומקלארן לקראת המשחק ביום ראשון (21:00) מול מכבי חיפה. ייתכן ושרן ייני יוסט לעמדת הבלם ויובל שפונגין יחליף אותו בעמדת המגן הימני. השינויים בהרכב עשויים להחזיר את טינו סוון סושיץ' להרכב הפותח כשגם אלירן עטר מועמד להרכב הראשון. אין עדיין החלטה מי ישחק במקומו של דור מיכה הפצוע.

טל בן חיים בפעולה (עדי אבישי)
טל בן חיים. לא רוצה לוותר על המשחק מול מכבי חיפה (AFP)

ביום חמישי תארח מכבי בנתניה את ויאריאל בשלב הבתים בליגה האירופית אבל תקיים את האימון המסכם ביום רביעי בקריית שלום. חוקי אופ"א מאפשרים אימון בן שעה אחת באצטדיון בו מתקיים המשחק בנוסף לאימון של הספרדים והכוונה היא שלא לפגוע בדשא בנתניה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי