ארבלדזה: "שיחקנו טוב מול זניט, לרגע לא מתחרט על התקופה במכבי"

שוטה ארבלדזה. רק תחנה בדרך למעלה?
שוטה ארבלדזה. רק תחנה בדרך למעלה? | צילום: אודי ציטיאט

ההחלטה לאמן דווקא בפחטקור, הבחירה לצרף את גידי קאניוק, ההפסד הכואב מול הקבוצה הרוסית בליגה האירופית והירידה המפתיעה של ג'ורדי קרויף לקווים. אקס הצהובים מדבר בראיון מיוחד לספורט1

(גודל טקסט)

"אני לא מתחרט על הפרק שלי במכבי. מאמן צריך להתנסות בפתרון בעיות. אליפות הייתה משאירה אותי? יכול להיות". קצת יותר משמונה חודשים אחרי שעזב את מכבי תל אביב, שוטה ארבלדזה מספר בראיון מיוחד לספורט1 על ההחלטה לאמן בפחטקור, הבחירה בגידי קאניוק, ההפסד הכואב לזניט ומינויו של ג'ורדי קרויף למאמן.

היו דיווחים שקיבל הצעות מטורקיה ומגרנאדה, למה בחרת דווקא בפחטקור?
"לקחתי החלטה ואני מאוד שלם איתה, נותנים לי הרגשה שסומכים עליי. יש פה אנשים טובים, אבל יש לי הרבה עבודה. הגיע בעלים חדש למועדון והוא רוצה שנשנה הרבה מאוד דברים. גרנאדה? לא קיבלתי מהם הצעה".

הרבה אנשים הופתעו כשבחרת לצרף את גידי קאניוק.
מכבי תל אביב רצתה אותו אחרי שעזבתי. בארבעה משחקים עד כה יש לו שישה בישולים. גידי שחקן מצוין. יהודי במדינה ערבית? אני בטוח שהוא מרגיש פה בנוח. יש כאן קהילה יהודית גדולה מאוד".


גם מכבי תל אביב רצתה אותו. קאניוק במדי פחטקור 

התרשמת ממנו כשאימנת את מכבי תל אביב?
"זה לא מדד. מכבי תל אביב החזיקה בכדור והיה לה יתרון נגד כל קבוצות הליגה, אפילו מול ב"ש שהיא חזקה מאוד החזקנו בכדור יותר. זיהיתי אצלו טכניקה ויכולת לשחק בכמה עמדות בקישור. הוא צעיר ויש לו כבר הופעות בנבחרת הלאומית, אלה הסיבות".

זו ירידה ברמה לאמן בפחטקור?
"אם אני אסתכל על זה ככה זה לא יהיה טוב עבורי. אנחנו צריכים לעשות את מה שאנחנו אוהבים ומה שאנחנו מאמינים בו. אני לא באתי לפה לייצר לעצמי שם, שם יש לי עוד מהיותי שחקן. מה שחיפשתי זו משרה טובה ומעניינת. זה מקום שנותן לי את המושכות לעבוד חופשי. ברור שכל אחד רוצה להגיע לברצלונה".

אם אתה צריך להשוות בין הליגות?
"יש הרבה שוני. הכדורגל באוזבקיסטן יותר אגרסיבי ובישראל הרבה יותר טקטי".


לא מתחרט על התקופה בקריית שלום. ארבלדזה

בדיעבד, זו הייתה החלטה טובה להגיע למכבי תל אביב?
מאמנים תמיד עושים בחירות קשות. היתי שמח במכבי. כמאמן אתה מתנסה בדברים חדשים כמו לפתור בעיות. בסך הכל נהניתי ופגשתי אנשים טובים בישראל. אני חושב גם שהיו לנו משחקים טובים כמו נגד זניט ובדרבי. אני לגמרי לא מתחרט שהגעתי למכבי תל אביב".

התקשורת הישראלית הייתה הוגנת איתך?
"כן, בהחלט. אף פעם לא הרגשתי שלא היו הוגנים איתי. בשורה התחתונה אתה נמדד בכדורגל על פי התוצאות. ניצחת או לא. אני לא יכול לבוא בטענות. הם כיבדו אותי ואני השתדלתי להחזיר להם".

למרות שהוחלפת, מכבי סיימה בלי תואר. אולי הגיע לך יותר זמן?
"אני לא יודע. אני אגיד לך את האמת, אני אפילו לא חושב על זה כי זה כבר לא משנה".


בבלומפילד הדברים היו נראים אחרת? (אריאל שלום)

היית מסוגל לזכות באליפות?
"קשה לי לחזות את העתיד. אני רק יכול להגיד שצברתי הרבה ניסיון בתקופה ההיא. שיחקנו את הכדורגל שלנו ולא סטינו ממנו. התמודדנו מול קבוצות גדולות ועשינו תוצאות יפות באירופה. היינו קצת חסרי מזל במשחקים. הובלנו על זניט 0:3 והפסדנו 4:3. באר שבע, לדוגמא, פיגרה 2:0 וניצחה 2:3. זה לא מסתכם רק בכדורגל, יש גם אלמנט של מזל. שיחקנו באצטדיון שהוא לא שלנו (נתניה) ואני בטוח שבבלומפילד הייתה אווירה אחרת לגמרי. אפשר להגיד דברים מהסוג הזה ולהמשיך לדבר – הכל בלה בלה בלה".

הופתעת כשג'ורדי מונה למאמן?
"לא, הוא תמיד היה מסביב וכנראה שהוא חש צורך להרגיש איך זה לשבת בכיסא המאמן. אני מאמין שעכשיו הוא מבין איך זה".

אתה עוקב?
"האמת שלא ראיתי אף המשחק העונה. בשנה שעברה צפיתי במשחק מול באר שבע וקראתי על כמה תוצאות שהם עשו. אני לא יודע יותר מדי על הסגל, ראיתי שסקאריו (אוסקר סקאריונה) עזב והוא משחק בטורקיה. אני יודע שגם טיטי (טל בן חיים החלוץ) כבר לא שם. ספרטה פראג זה טוב לקריירה שלו. יש לו יכולות וזו הזדמנות עבורו להוכיח שמקומו באירופה".

סטיב מקלארן אמר בראיון שהוא היה אמור להחליף אותך אחרי שפוטרת וסירב מטעמי נימוס. ידעת על כך?
"לא, אבל מה אני יכול להגיד לך? אם מישהו עוזב, מישהו צריך להחליף אותו, לא?"


המינוי של ג'ורדי לא הפתיע את ארבלזדה (מכבי תל אביב)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי