בוזגלו: "רציתי לקרוע את הבגדים של הפועל ב"ש, לא להישאר"

מאור בוזגלו
מאור בוזגלו | ערן לוף

הרכש הנוצץ של מכבי חיפה פתח את הלב בראיון לתכנית "אינטימי עם רפי רשף" וסיפר על היחסים המורכבים עם אביו ("למדתי להתמודד"), הפציעה הקשה, הבחירה במכבי חיפה ואפילו על אהבתו לקעקועים. אל תחמיצו

(גודל טקסט)
מאור בוזגלו אמנם פצוע בחצי השנה האחרונה וגם עלייתו לכר הדשא לראשונה בעונת 2017/8 תקרה לכל המוקדם בחודש הבא, אבל הרכש החדש של מכבי חיפה, מאור בוזגלו שהשלים את חזרתו לירוקים לפני כשבועיים, הוא עדיין אחד השחקנים היותר מדוברים בקיץ האחרון.


מו"מ ארוך שעלה על שרטון עם הפועל באר שבע אפשר לו לעזוב ללא תמורה לאור העובדה שחוזהו הסתיים, הקשר ניהל בנוסף גם מו"מ עם מכבי תל אביב ובסופו של דבר בחר לחזור לכרמל, למועדון בו עשה את צעדיו הראשונים כשחקן נוער ובוגרים.




בראיון מיוחד שהעניק הקשר לתכניתו של רפי שרף בערוץ 10, "אינטימי", הקשר פתח את הלב וסיפר על הבחירה בירוקים, היחסים בתוך המשפחה ובייחוד עם אביו וסוכנו יעקב, הקשיים שעבר לאורך הדרך, הקללות מאוהדי הפועל באר שבע ואפילו על אהבתו לקעקועים. 



יעקב על רקע כרזה של מאור. "נהג איתנו ביד קשה" (עדי אבישי)


השפעתו של אביו יעקב על הקריירה מגיל קטן:
"אבא שלי נהג ביד קשה איתנו, גם אם הייתי מבקיע שלושער הייתי מרגיש סטאר ובתור ילד אבא שלי היה מציב לי גבולות ומשאיר אותי על הקרקע. כבשתי שלושער בגיל 11/12 ובאתי אחרי המשחק עם הרגשה טובה, נכנסתי לאוטו ואבא שלי אמר לי 'תשמע, אני מצפה ממך ליותר. זייפת בהגנה'. קיבלתי את זה מאוד קשה, התחלתי לבכות וזה מהר מאוד הוריד אותי לקרקע. במשחק פחות טוב שלי הייתי מגיע לאוטו בהרגשה מדוכדכת ואבא שלי תמיד היה נותן לי את הזווית שלו והיה מוצא דברים חיוביים. אם הייתי עושה משהו לא נכון אז הוא היה מביט עליי בצורה שלא כדאי שאעשה את זה בפעם הבאה".


המשמעת הנחוצה בגיל צעיר:
"כשאתה נולד לבית שכולו כדורגל אתה גדל בסוג של אינטנסיביות מסוימת, עם דרישה למצוינות. אני לא הייתי יוצא למסיבות, ויתרתי על הילדות למען מטרה מסוימת ואף אחד לא מבטיח לך שהיא תקרה. זה אומר ללכת לישון מוקדם, לאכול בצורה מסודרת. לא הייתה לי ברירה, גדלתי לתוך זה ומהרגע שנולדתי והחזקתי את הכדור ידעתי שאני שם הכל בצד ומתרכז בכדורגל".


הקשר עם אביו:
"כל המשותף בינינו זה הכדורגל. לא הייתה אינטימיות של אבא ובן, הוא עבד עליי מגיל מאוד צעיר ככה שהיום אני חסין מהרבה דברים. עברתי הרבה משברים וקשיים ויצאתי מהם מחוזק בהרבה ועם הרבה ניסיון. בגיל מאוד צעיר חוויתי הרבה דברים שילדים רגילים לא עברו. הקטע המשפחתי הוא לא פשוט, אבל היום אני יכול להגיד שהוא עשה עבודה מצוינת".



יעקב ומאור בוזגלו. "ידעתי שיום יבוא ואוציא את המשפחה מהבחוץ" (אודי ציטיאט)


"כולם חושבים שהוא נמצא כל הזמן בחיים שלי, אך אני יכול לומר שהוא כמעט לא יודע על כלום מבחינת הזוגיות שלי, העסקים וההשקעות", המשיך מאור לספר על השפעת אביו, "זה קשה מאוד לעשות את ההפרדה הזאת – אני לא מערב אותו בדברים מסוימים. אבל אני יכול להגיד שהוא אבא מאוד תומך, מאוד מחזק ברגעים הקשים. היו תקופות כלכליות מאוד קשות בגיל מאוד צעיר, היו הרבה קשיים כלכליים כל המשפחה – היינו גרים בחדר אחד ותמיד ההורים היו מוותרים לילדים וישנים בסלון. אני הייתי הולך ושוטף מכוניות ותמיד אמרתי שיבוא יום ואני אוציא את המשפחה מהבוץ".


העובדה שלמרות הכל אביו משמש גם כסוכנו:
"כשאתה ילד זה לחץ ברמות אדירות. אתה גדל בסיר של לחץ עם המון פחדים ועברתי הרבה דברים גם בקטע המקצועי, אתה פוחד שהקריירה שלך תיגמר ואתה מבין בסוף שאבא שלך נלחם עליך. היום אני גאה מאוד במה שעשיתי, אחרי תקופות שהגעתי לעיר הגדולה עם הרבה כסף, בת זוג מעולם אחר לגמרי והרבה סיטואציות שלא הייתי מסוגל לדבר עם ההורים".


ההתמודדות עם אביו במהלך השנים:
"לא הייתי יכול להתמודד איתו, הוא היה כמו אלוהים וכל דבר צריך לומר אמן. היום למדתי להתמודד איתו והוא איתי. אבא שלי חכם, הוא רואה כמה צעדים קדימה. הוא לא הבין איך הבן שהוא גידל פתאום הצמיח כנפיים, אבל לאף הורה זה לא דבר קל".



"לאף הורה זה לא קל שהילד מצמיח כנפיים" (ערן לוף)


"אם תשאל את יעקב הוא יגיד לך שהיו לו בעיות של הימורים והוא אף פעם לא הכחיש את זה", הודה מאור, "אני חושב שבמהלך החיים הסתובב לו בין הידיים הרבה מאוד כסף והוא לא ידע לנהל את זה. הוא הגיע למצב של בלי בית ובלי כלום, אני לא שופט אותו. יש אנשים שאוהבים ללכת לבחורות ויש אנשים שאוהבים להמר. אבא שלי נכנס לקשיים וגירושים, דברים שבתור ילד אתה לא יודע איך להכיל אותם. אני שמח שהוא הרים את הראש מעל המים".


הקשר עם אשתו ואם ילדיו מירן
: "אני שמח שהיא נכנסה לי לחיים לפני 12 שנה, היא פתחה לי את העיניים. עברנו גם הרבה משברים, אני יודע גם שההורים שלי לא כל כך אהבו אותה היא שהיא לא אהבה אותם. אני מסתכל על המשברים והקשיים ויצאנו מהם מאוד מחוזקים. בפעם הראשונה שראיתי אותה אמרתי לה שהיא תהיה אשתי. התחתנתי בגיל מאוד צעיר וזה הדבר הכי טוב שקרה לי בחיים. אבא שלי תמיד אמר לי להתחתן בגיל צעיר".



עם אשתו מירן. "הדבר הכי טוב שקרה לי בחיים" (אינסטגרם)


אם אורח החיים גורם לכך שהכל סובב סביבו
: "אבא שלי תמיד אמר לי 'אני אעשה את הבלאגן, אתה תתרכז בכדורגל'. אשתי אמרה לי גם כן לעזוב הכל ולהתעסק בכדורגל וזה לא מובן מאליו, זו זכות מטורפת. אחד המשברים הגדולים שלי היה בבלגיה, אז בפעם הראשונה לא הקשבתי לאבא שלי בניגוד לרצונו וחתמתי שם. זו הייתה טעות. עברתי שם פציעה מאוד קשה, התחלתי לקרוא ספרים על התת המודע והם שינו לי את החיים. היו לי דאגות וחרדות ושיניתי את זה למחשבה בונה מציאות. חשבתי אחרי הספרים על איך אני חוזר טוב יותר ומוכיח שאני מסוגל ליותר".


קריעת הרצועה והבחירה במכבי חיפה
: "קרעתי אותה גם ב-2009 וזה מאוד מסובך. אני מכיר הרבה כדורגלנים שפרשו בגלל פציעות כאלה, אבל אין לי ספק ואני גם יכול להתחייב על כך שאחזור חזק. הבנתי שהכל בראש. להחתים שחקן פצוע זה לא דבר שהוא מובן מאליו, רציתי לחתום במקום שמכיר את האופי שלי".


מדוע ויתר על הישארות בהפועל באר שבע: "זה לא היה עניין של כסף, לא רציתי להמשיך בהפועל באר שבע. המשבר עם חלק מהקהל חלחל, אלו לא רק שריקות הבוז, אלא שפתאום יש שמועות ורחשים ומדברים עלייך דברים שלא קשורים. אתה עולה למגרש והקהל שורק לך בוז, בתוך תוכי בא לי לקרוע את הבגדים אבל עברתי את זה בצורה יפה".



על הספסל בבאר שבע. "רציתי לקרוע את הבגדים" (דני מרון)


הרגע שהכדור פוגש את הרשת: "זה כמו להיות על ענן. זו תחושה עילאית, הלב דופק בעוצמות ברגע שזה קורה ואתה שומע את הקהל. פעם הייתי פרפקציוניסט וככל שהתבגרתי הבנתי שזה רק מוריד לי את הביטחון, אז מפרפקציוניסט עברתי ללא פרפקציוניסט. בכלל, למדתי לעשות 'נקסט' על דברים. פעם הייתי נכנס לאופוריה אחרי ניצחונות והאחרי הפסדים בדיכאון, לא יוצא שבוע מהבית ומעביר אנרגיות שלילות לילדים. עשיתי לזה סוף".


הקעקועים והתספורות
: "התדמית שלי היא מאוד שונה ממי שאני באמת. אני חושב שעם הקעקועים אני רק הולך ומחמיר – מגיל מאוד צעיר, בקעקוע הראשון בגיל 16, אבא אמר לי 'אם אתה עושה עוד קעקוע אני לא אבא שלך יותר'. ואז המשכתי לעושת קעקועים והוא עדיין אבא שלי".


ארבעת ילדיו:
"יש לי שני זוגות תאומים בבית, הגדולים בני חמש. אני לא יכול להתנהג כמו אבא שלי כי אלו זמנים אחרים והאופי שלנו מאוד שונה, אבל מבחינת חינוך כמובן שיש דברים שאני חונכתי עליהם וככה אני אחנך אותם. הבן שלי אוהב את הכדור, כשהוא יורד במדרגות אני רואה אצלו כישרון. השאלה היא כמה הוא חזק מנטלית ואני אצטרך להכין אותו. לדעתי הוא בחר בדרך הזאת, אני רואה את האהבה שלו בכדור. המטרה שלי בתור אבא זה לקחת את ריי ולשים אותו באקדמיה כדי שיתפתח".




מאור בוזגלו. בעוד מספר שבועות הוא יחזור לכר הדשא (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי