בנתניה תקפו: "טוברוק עושים הכול כדי להעלות את מחירו של סבע"

דיא סבע
דיא סבע | דני מרון

בקבוצה ממשיכים לעסוק בבוררות על הכוכב: "טוברוק מתנהלת בצורה מחפירה, זו לא דרכנו". תצהירו של סגל נחשף, איזיקוביץ' הגיב: "הבורר יראה הכל במסמכים, הם ויתרו עליו תמורת 1.2 מיליון שקל"

(גודל טקסט)
מכבי נתניה הגיעה הבוקר (שני) למלון רמדה בירושלים כחלק מההתכנסות לקראת המשחק החשוב הערב מול בית"ר ירושלים ב-21:00, שיינעל את המחזור השביעי בליגת העל. "הרבה זמן לא הייתה תכונה כזאת במועדון כמו סביב המשחק הזה. זה משחק של מקום שני נגד מקום שלישי וכולנו יודעים שמעבר לפן הקבוצתי, הופעה טובה של כל אחד מאיתנו תעזור לנו להמשך".



בקבוצה מספרים שצוות המאמנים סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה מתרגשים לקראת המשחק: "זה טבעי. הם עשו שם שנה מדהימה ואי אפשר שלא להרגיש את זה. נרצה לשמח אותם". שחקנים בקבוצה זעמו על דבריו של מאמן בית"ר בני בן זקן, שסימן את מגני נתניה כחוליה החלשה: "הקבוצה כאן לא ספגה שער שלושה משחקים. הוא בכלל חצוף שהוא אומר דבר כזה".


דן גלזר וגיא גרוס ימשיכו להיעדר, כאשר בן צעירי שמעמדו התערער מאז פציעתו והכניסה להרכב של קובי מור, לא יהיה בסגל. אביב אברהם, שיעבור מבחן כשירות מאוד רוצה לשחק, אך ההחלטה תתקבל בסמוך למועד המשחק. דידייה קוגבנייה, כבר נמצא בהיכון. 



בנתניה זועמים. בן זקן (ערן לוף)


לצד המשחק, הנושא שמעניין כרגע את המועדון הוא הבוררות מול דיא סבע. בעלי טוברוק אריק איזיקוביץ' טוען כי על פי הבוררות בין הצדדים, הוא יוכל לרכוש את סבע בסכום של 1.2 מיליון שקל. "ברגע שאייל סגל חותם על תצהיר שלושה שבועות לפני החגים שאומר שהוא מוותר על הזכויות על דיא סבע תמורת סכום של 1.2 מיליון שקלים, אז זה אומר הכל. הבורר עצמו יראה את זה במסמכים. אני לא עורך דין אבל יש תצהיר כזה", אמר הבעלים לספורט1. בנתניה הגיבו בתקיפות: "הכל זה קשקוש ומניפולציה זולה של איזיקוביץ'".


למעשה, לידי ספורט1 הגיע התצהיר המלא, אשר לטענתו של אריק איזיקוביץ' מאפשר לו לרכוש את דיא סבע בסכום של 1,200,000. אייל סגל פותח את דבריו: "כבר בפתח הדברים ועוד בטרם אפרט את גרסתי למאורעות, אני מרגיש צורך וחובה להתייחס להתנהלות הלא ראויה הן במהלך הדיון המקדמי והן במסגרת תצהירו של מר אריק איזיקוביץ' באופן שבו מנסה טוברוק לצייר תמונה כאילו היא הציעה לנתניה לוותר על זכויותיה בתמורה לסך של 1,2000,000 שקל ש"ח וכאילו נתניה סירבה לכך. מדובר בטענה מתוחכמת אמנם, אך לא נכונה ולא הוגנת על-מנת לייצר באופן מניפולטיבי, שווי אסטרונומי לשחקן".





עוד אמר סגל לפי התצהיר: "אדגיש כי בעיניי תמורה בסה"כ 1,200,000 עבור דיא סבע היא פנומנלית, על גבול הבדיונית ולכן אני מוצא לנכון להסביר ולפרט בהקשר זה, כי בסמוך לאחר הדיון המקדמי, למרות שסברתי כי מדובר באסטרטגיה גרידא מצידה של טוברוק, פעלתי מיידית וישירות מול נציגי השחקן כדי לנסות ולקדם עסקה כאמור בסכומים שהוצעו לכאורה על ידי טוברוק במסגרת הדיון, ואולם כשניסיתי לקדם את העסקה המוצעת לכאורה מול טוברוק ואנשיה, הם "נעלמו", וקולם נדם עד לעצם היום הזה".


הבעלים הנתנייתי חותם: "הדבר מדבר בעד עצמו וטענות מר איזיקוביץ' בתצהירו, בהקשר זה, אינן טענות אמת. אני מצהיר כאן ועכשיו-שחור על גבי לבן-כי בכפוף להסכמת השחקן למהלך, מכבי נתניה תוותר על כל זכות הנוגעת אליו תמורת סך של 1,200,000 ש"ח" .


דיא סבע. לא חפץ ולא סחורה (עדי אבישי)
דיא סבע. לא חפץ ולא סחורה (עדי אבישי)


יותר מאוחר הוציאה מכבי נתניה תגובה רשמית: "למרבה הצער, טוברוק בחרה להתנהל (ולא בפעם הראשונה בהליך זה) בצורה מחפירה ומניפולטיבית. טוברוק מנסה לעשות כל תרגיל נחות אפשרי כדי לנסות ולהעלות את מחירו של דיא סבע במהלך הליך הבוררות, ולמרבה הצער הדברים מביכים".


"מעבר לכך שהידיעות ההזויות שטוברוק מוציאה לכלי התקשורת הן שקריות, יש לדברים חומרה יתרה נוכח העובדה שהן מנסות להשפיע על הבורר הנכבד בעיצומו של ההליך המשפטי. זוהי לא דרכה של מכבי נתניה. את ההליך תנהל מכבי נתניה בפני הבורר הנכבד. כך, גם את מה שיש לה להגיד על ההתנהלות המבישה של טוברוק היא תגיד לבורר הנכבד ולו בלבד. בשולי הדברים מוצאת מכבי נתניה לגנות את האופן הדוחה בו מתייחסת טוברוק לדיא סבע. כנראה ששכחו שם ששחקנים הם לא חפצים וגם לא סחורה".


בעלי מכבי נתניה אייל סגל הגיב על המסמך ומסר לספורט1: "הבוררות פה היא לא מי יזכה בשירותיו של דיא, היא נטו לקבוע את הסכום בו נרכוש אותו. אריק איזיקוביץ' קבע את ה-12.8 כמועד שיקבע כמה דיא שווה. הוא הפסיק להיות בקשר עם הבורר והתנתק. הוא מביא מסמך שמתייחס להצעה פיקטיבית. הוא ענה בעצמו שהתשובה שלנו למסמך לא רלוונטית".



אריק איזיקוביץ'. עימות חריף עם מכבי נתניה (אילן ספרא)
אריק איזיקוביץ'. עימות חריף עם מכבי נתניה (אילן ספרא)


בתגובה לדברים מסרה בית"ר טוברוק באמצעות עורך הדין ניר ענבר: "בניגוד למכבי נתניה המשקיעה כספי ציבור במשכורות מנופחות, בית"ר טוברוק היא חברה לתועלת הציבור. כל הכנסותיה כולן מוקדשות לטובת פרויקטים חינוכיים-חברתיים בישראל. הודעתה לבורר היום הינה בסה"כ הודעת קבלה להצהרתו המשפטית של אייל סגל מחודש אוגוסט האחרון ולפיה מכבי נתניה מוכנה לוותר על הזכות לרכוש את דיא סבע וזאת בתמורה לסך של 1,200,000 שקל. אנו מאחלים לשחקן בהצלחה במשחקו הערב". 


בנוסף לתגובת טוברוק,
אריק איזיקוביץ' מסר: "אם אין תצהיר שאומר שתמורת 1.2 מיליון שקל אני רוכש את סבע, שיעבור לשם בחינם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי