ויטור וברדה כשירים לסטיאווה, בכר צפה באימון מהמשרדים

מיגל ויטור
מיגל ויטור | אודי ציטיאט

הפועל באר שבע נערכת למשחק החשוב ברומניה במסגרת שלב הבתים של הליגה האירופית, המאמן החליט לתת לעוזריו להעביר את התרגול. קואנקה צפוי לרדת לספסל, צדק השעה עצמו מכל פעילות בתיאום עם המועדון

(גודל טקסט)

יש מקרים שבהם הצדק לא חייב להיראות: בלם הפועל באר שבע, שיר צדק, רשאי שלא להתייצב להקראת כתב האישום נגדו במוסדות השיפוטיים של אופ"א, ויוכל לשלוח עורך דין מטעמו שייצג אותו בדיון שיתקיים בשווייץ. כך מגלה עורך הדין אפרים ברק, מומחה בינלאומי לענייני ספורט וחומרים אסורים, שעקב אחרי הפרשה מקרוב בתוקף תפקידו כיועץ משפטי של ההתאחדות לכדורגל.

"עם זאת יהיה נכון שהשחקן יהיה נוכח בבית המשפט בדיון המקדמי", אמר הפרקליט הבכיר. הודעה על מועד הדיון צפויה להתקבל בזמן הקרוב ביותר, ועד אז חזקה על צדק שיגבש קו הגנה סביר מול החשדות המיוחסים לו ועיקרם שימוש בחומר אסור. לדברי עו"ד ברק: "בסיטואציה שאליה נקלע צדק, נטל ההוכחה עובר אליו ויהיה עליו להוכיח שהחומר שנכנס לגופו לא נועד לשפר את יכולותיו הספורטיביות".

בהתייחסו לפרק הזמן הארוך יחסית ממועד קבלת התשובות מן המעבדה ועד לקביעת מועד לדיון, טען עורך הדין ברק שאין לכך שום משמעות, ולא מדובר ב-"גרירת רגליים". לשם השוואה, הוא מוסיף: "אצלנו העמידו לדין את מהראן לאלא בתוך פרק זמן יותר קצר מרגע קבלת התשובות שהתקבלו מן המעבדה, ולהם יש את השיקולים ואת לוחות הזמנים שלהם".

צדק ואלונה ברקת. הבלם השעה עצמו מהאימונים
צדק ואלונה ברקת. הבלם השעה עצמו מהאימונים (מאיר אבן חיים)

בינתיים נוצרה "הפרדת כוחות" בין צדק לבין הקבוצה. הבלם הבינלאומי, אחד משלושת הקפטנים של האלופה, הפסיק להתאמן והשעה את עצמו מכל פעילות בתיאום עם מעסיקיו. האוהדים, להבדיל, לא שכחו אותו ותומכים בו. מפגן תמיכה נוסף היה במוצאי שבת באצטדיון בנתניה. בדקה החמישית (ספרתו של צדק) פצחו מאות אדומים בשירי עידוד לבלם. "מבחינה משפטית טהורה כל עוד לא הוגש כתב אישום לא הייתה מניעה שצדק ימשיך בפעילותו, ואני מניח שמה שקורה בפועל נובע מהחלטה משותפת שלו ושל המועדון".

שחקני הקבוצה חזרו היום להתאמן, ולא התרגשו מהעובדה שהמאמן ברק בכר בחר להשקיף על האימון דרך חלון משרדי המועדון באצטדיון וסרמיל. "למדנו כבר שאחרי משחקים לא טובים שלנו, העוזרים של ברק מעבירים את האימון. אין פה שום דבר חדש", אמרו בקבוצה. "חוץ מזה מותר לברק לעבוד גם במשרד". לקראת המשחק מול סטיאווה בוקרשט ביום חמישי צפוי לעמוד לרשות הצוות המקצועי סגל כמעט מלא, לרבות הבלם הפורטוגלי מיגל ויטור והקפטן אליניב ברדה. איסק קואנקה, שפתח נגד רעננה בליגה וכבש את שערו הראשון בישראל, צפוי לרדת לספסל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי