הבורר החליט: נדחתה בקשת טוברוק לרכישת דיא סבע

דיא סבע עם אלחסן קייטה
דיא סבע עם אלחסן קייטה | דני מרון

ניצחון למכבי נתניה בהליך בנוגע לשחקן המצטיין: "נמשיך להתנהל באופן ישר". טוברוק מבקשת עיון מחודש בתיק: "טענות מכבי נתניה פופוליסטיות ומבולבלות בטוחים שהצדק ייצא לאור"

(גודל טקסט)

ניצחון למכבי נתניה. הבורר עמיאל תגר קבע היום (חמישי) שבקשתה של בית"ר טוברוק לרכישת דיא סבע נדחית והצדדים יגישו סיכומים להליך בהמשך. אלא שטוברוק פרסמה הודעה מיד לאחר פסק הבורר בה נאמר שהמועדון יגיש בקשה לעיון מחודש בתיק.

עוד קודם לכן המשיכו הרוחות ללהוט בין הצדדים. מכבי נתניה הגישה באמצעות עורך הדין, רועי רוזן, תגובה להודעתה של טוברוק על רצונה לרכוש את דיא סבע במחיר של 1.2 מיליון ש"ח, כפי שנמסר בתצהיר לבורר תגר עמיאל עם תחילת הבוררות.

"אין מנוס מלציין כי דרושה עזות מצח יוצאת דופן כדי לפעול באופן בו טוברוק בחרה לפעול בהליך זה, ובפרט בהודעה נשוא תגובה זו. יש להצטער על התנהלות טוברוק, על האופן הפסול והלא ראוי בו היא מנהלת את ההליך, על המניפולטיביות הקיצונית ועל אסטרטגיות ההטעיה שאין להם מקום בהליך משפטי. יש גם להצטער על האופן בו התובעת מנסה לשים ללעג ולקלס את כל המעורבים בהליך זה, לרבות הבורר הנכבד, תוך הגחכת ההליך המשפטי באמצעות ספינים על גבי ספינים וביצוע נסיונות פסולים להשפיע על הבורר הנכבד והכרעתו".

בנתניה באו בטענות לטוברוק, על כך שטרם הגישו את סיכומי הבוררות: "באופן שעשוי להיות מפתיע ומוזר ביותר למתבונן התמים, חודש וחצי חלפו מאז עבר המועד האחרון להגשת סיכומי טוברוק, אך זו עשתה דין לעצמה, לא טרחה להגיש את הסיכומים מטעמה וגם לא הסבירה את השיהוי העצום בהגשת סיכומים, שאך זמן קצר קודם לכן הפעילה לחץ כדי לקדם את הגשתם, תוך שלא היססה להאשים את נתניה בהאשמות שונות בהקשר זה".

טענה נוספת היא העובדה שמטרת הבוררות היא קביעת הסכום בו יעבור סבע לנתניה ולא לאן יעבור: "הפכה את סדר הדין של ההליך ואת החלטות הבורר הנכבד להפקר בכך שבחרה לא להגיש סיכומיה, וביום בהיר אחד נקטה במהלך מוזר ביותר-חסר עיגון והיגיון בכל קונסטרוקציה משפטית ובכל הליך-של מסירת הודעה לגבי מעין הסדר פשרה כפוי, במעמד צד אחד, תוך שהיא מנסה להציב את הצדדים בפני עובדה מוגמרת ולמעשה, שוב לנסות לייצר שווי מנופח של השחקן, לצרכי ההליך, מבלי שטרחה לפנות לנתניה ולבדוק אם אותו "הסדר פשרה" מקובל על נתניה, מקובל על השחקן או בר ביצוע. הדברים מדהימים בתעוזתם, בחוצפתם ובעיקר בזלזול שהם מבטאים בבורר הנכבד, שחקן, בצד שכנגד ובעיקר באינטליגנציה של כל הנ"ל".

אייל סגל. לא מוותר לטוברוק (מכבי נתניה, אתר רשמי)
אייל סגל. לא מוותר לטוברוק (מכבי נתניה, אתר רשמי)

במועדון באו בטענות גם לגבי מועד ההליך של טוברוק: "בבוקרו של יום שבו לנתניה ולשחקן היה קבוע משחק ליגה חשוב, הודיעה לכל כלי התקשורת, בד בבד עם משלוח ההודעה לבורר הנכבד ולנתניה, כי הבוררות הסתיימה, וזאת תוך סילוף עובדות וטענות, פרסום פיסי של תצהירים, צילומים מסולפים מתוך פרוטוקול הדיון ועוד. קשה למצוא את המילים כדי לתאר עד כמה מבישים הדברים".

ההשלכות: "נתניה המומה ומזועזעת מהתנהלות טוברוק, והגיעה לכלל החלטה על פיה עקב הקרע העמוק בין המועדונים וחוסר האמון התהומי שהיא רוחשת כלפי טוברוק, היא לא תנהל עסקים כלשהם עם טוברוק ולא תגיע עמה לפשרות כלשהן, בשום עניין ובשום תחום, ולא תהיה עמה בקשר מכל מין וסוג שהוא".

אריק איזיקוביץ'. בנתניה המומים מהתנהלותו (אילן ספירא)
אריק איזיקוביץ'. בנתניה המומים מהתנהלותו (אילן ספירא)

בנתניה טוענים בפני הבורר, כי התצהיר לגבי הסכום (1.2 מיליון ש"ח) הוא לא נכון ומציגים כראייה את תגובתו של איזיקוביץ בעת הוצעה ההצעה ותגובתו: "ראשית למכבי נתניה, לא מגיע דבר. באותה עת היה חלון הזדמנויות מסוים שהיא הייתה יכולה לבצע עסקה הרבה יותר גדולה ממה שהוצע לה. לא הייתה הסכמה, עברו שבועיים, עברו שלושה, מה שהיה בטורקיה נכות לאותה עת לא קיים היום. לכל דבר יש חלון הזדמנויות. באותה עת בפני כולם הצעתי. עברו שלושה שבועות לא עברה".

סוגייה נוספת היא אי רצונו של סבע לעבור לרשות טוברוק: "השחקן, אשר נתון תחת חוזה מחייב בנתניה ואשר ללא רצונו והסכמתו לא ניתן לבצע כל עסקה, מכל מין וסוג שהוא, מצוי במערכת יחסים עכורה מול טוברוק, לא מעוניין בקשר כלשהו עם מר איזיקוביץ' ובוודאי שהוא לא מוכן שטוברוק תמכור אותו, תהיה בעלת זכויות החלטה לגביו או תבצע עסקאות בגינו. הדברים הובהרו מפיו של השחקן בצורה חד משמעית וברורה, מיד לאחר פרסומי הענק שיזמה טוברוק בימים האחרונים".

כאמור בטוברוק לא קיבלו את החלטת הבורר תגר והצהירו כי יבקשו עיון מחודש בתיק. "תגובתה להחלטת הבורר מהיום הגישה ביתר טוברוק בקשה לעיון מחודש בהחלטתו לקצוב את התיק לסיכומים, לנוכח ההסכם שהשתכלל בינה לבין מכבי נתניה למכירת הזכויות בדיא סבע", נאמר בהודעת טוברוק, "משהצהיר אייל סגל כי מכבי נתניה תוותר על כל זכות הנוגעת לסבע בתמורה לסך של 1.2 מליון שקל וטוברוק מוכנה לשלם סכום זה בגין השחקן הנהדר אותו היא עצמה טיפחה, ואין מחלוקת שכל העברה של השחקן תלויה בהסכמתו, הרי שאין טעם לקיים הליך תאורטי בעניין".

עוד אומרת טוברוק: "יודגש כי ההליך בעניין דיא סבע נוגע לשוויו המסחרי של השחקן, השווי אשר על מכבי נתניה לשלם לטוברוק כפי שהתחייבה בהסכם שנחתם בין המועדונים. בחודש יולי האחרון הצהיר סגל כי יוותר על זכותו לרכוש את השחקן בתמורה ל-1.2 מיליון שח ואילו טוברוק מימשה הצהרתו במכתבה לבורר בתחילת השבוע".

לסיכום טוענת טוברוק כי "טענות מכבי נתניה הן פופוליסטיות ומבולבלות, המשך ישיר להתנהלות מאכזבת חסרת תום לב מראשית ההליך. לא בכדי, אין בידה כל הסבר לניסיונותיה להתנער מהתחייבות משפטית מחייבת אותה העלתה על גבי תצהיר עדות ראשית. טוברוק בטוחה כי תוצאות ההליך יוכיחו את צדקתה".

דורון שפר. הרצה בפני שחקני נתניה (פלאש 90)דורון שפר. הרצה בפני שחקני נתניה (פלאש 90)

בעניין אחר, בנתניה שמעו אתמול לפני האימון הרצאה מפי הכדורסלן לשעבר דורון שפר, שסיפר על סיפור חייו המיוחד. בפן המקצועי, בקבוצה לא רוצים לסכן את ערן לוי שסובל מפגיעה בברך, ואם לא תחול הטבה משמעותית במצבו והוא לא יוכל לחזור להתאמן, הצוות המקצועי יעדיף להעניק לו מנוחה, מה שיחזיר את אביב אברהם להרכב. גם קובי מור עשוי לאבד את מקומו, לטובת בן צעירי. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי