צפו בתבוסה: מכבי תל אביב הושפלה 4:0 אצל אסטנה

שחקני אסטנה חוגגים
שחקני אסטנה חוגגים | אתר רשמי

ארבעה ימים לפני הקרב בטרנר מול הפועל באר שבע, הצהובים הושפלו בקזחסטן וסיפקו את ההופעות המביכות שלהן בעידן ג'ורדי קרויף. צמדים לטוומאסי (33 בפנדל, 42) וקאבננגה (48, 52)

(גודל טקסט)

הקמפיין המאכזב של מכבי תל אביב בליגה האירופית נמשך הערב (חמישי) עם השפלה כואבת 4:0 אצל אסטנה, במסגרת המחזור השלישי בשלב הבתים. 270 דקות מאז שהעפילה לשלב הבתים והקבוצה של ג'ורדי קרויף עדיין לא כבשה שער זכות, רק שהפעם גם המערך ההגנתי שלה קרס כשהקבוצה השתוותה את ההפסד הכואב ביותר בעידן ג'ורדי קרויף, 4:0 מול צ'לסי בשלב הבתים בליגת האלופות בעונת 2015/16.  



הקזחים ניצלו את המערך ההגנתי של מכבי תל אביב בפתיחה, עלו ליתרון כפול כבר במחצית הראשונה כאשר גם המחצית השנייה התנהלה בשליטה מוחלטת של המארחת. לצערו של ג'ורדי גם הכניסה של אבי ריקן ואלירן עטר במחצית לא הצליחה להושיע את האורחת. כעת, הקזחים כבר עם ארבע נקודות לעומת אחת בודדת של מכבי תל אביב והם חגגו את הניצחון המרשים ביותר שלהם בזירה האירופית. ההופעה המאכזבת של הקבוצה של ג'ורדי קרויף מדאיגה, ארבעה ימים לפני המפגש החשוב אצל הפועל באר שבע באצטדיון טרנר, והיא תתקשה להמשיך לחלום על העפלה לשלב הבא. 



כואב. קיארטנסון (אתר רשמי)  מהלך המשחק: 
דקה 1: המשחק יצא לדרך, מי תחגוג בסיום? 


דקה 10: שתי הקבוצות עדיין מנסות לשלוט במרכז המגרש, אך אף אחד מהן לא הצליחה לייצר איום משמעותי. 


דקה 19: אחרי דקות רעות של מכבי תל אביב, אסטנה הגיעה למצב נהדר. שומקו חתך את ההגנה והרים כדור חד לתיבת החמש, קאבננגה נגח בסמוך לקורה של ראיקוביץ'. דקה לאחר מכן, באטוקיו היה קרוב. הקשר נותר חופשי על סף הרחבה ושיגר וולה מרשים, אך הכדור שלו פגע בלגביננקו והעניק לאורחת קרן. 


דקה 33, אסטנה עלתה ל-0:1: הכדור החופשי של המארחת נעצר בידו של דור פרץ, שספג כרטיס צהוב. השופט סימן על הנקודה הלבנה. טוומאסי לקח אחריות, בלבל את ראיקוביץ' וירה לפינה.  



בלקמן (אתר רשמי) 


דקה 40: אחרי דור פרץ, גם בלקמן ספג כרטיס צהוב. החלוץ נכנס לפנקס אחרי עבירה על שומקו. 


דקה 42, אסטנה עלתה ל-0:2: שומקו המשיך לחתוך את ההגנה של האורחת, הפעם הוא מצא את טוומאסי. הגנאי נותר לא מכוסה וירה לחיבורים של ראיקוביץ'. 



מתקשים. ייני (אתר רשמי) 


דקה 46: חילוף כפול של ג'ורדי. פרץ פינה מקום לאבי ריקן, עטר תפס את מקומו של סושיץ'. 


דקה 48, אסטנה עלתה ל-0:3: זו כבר השפלה עבור האורחת. קאבננגה דהר ללא הפרעה באגף השמאלי, ומזווית קשה ירה כדור עוצמתי. ראיקוביץ' נתפש לא מוכן והוציא כדור שלישי מהרשת. 


דקה 52, אסטנה עלתה ל-0:4: הקזחים המשיכו לחגוג. שוב קאבננגה נותר חופשי, הפעם על סף הרחבה, ומול ראיקוביץ' הוא ירה בקלות לפינה. 


דקה 70: השליטה עדיין שייכת לקזחים, בזמן שמכבי תל אביב נראית אבודה וחסרת מחשבה בחלק הקדמי.


 חוגגים. שחקני אסטנה (AFPׂ)
 


דקה 76: חילוף שלישי של קרויף. טיבי תפס את מקומו של קיארטנסון. 

 
הרכבים:

אסטנה: ננאד אריץ', איגור שיטוב, ייבגני פוסטיניקוב, יורי לגביננקו, דימטירי שומקו, מארין טומאסוב, אבאזל בייסבקוב (אשקט טגיברגן, 85), סריקז'אן מוז'יקוב (סרג'ן גרהובץ, 68), איבן מאבייסקי, פטריק טוומאסי, ג'וניור קאבננגה. 


מכבי תל אביב: פרדראג ראיקוביץ', יובל שפונגין, טל בן חיים, סילבן באבין, אופיר דוידאזדה, שרן ייני, טינו סושיץ' (אלירן עטר, 46), כריסטיאן באטוקיו, דור פרץ (אבי ריקן, 46), ניק בלקמן, וידאר קיארטנסון (איתן טיבי, 75). 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי