קרויף: "להתפטר? רק התחלתי לעבוד במכבי תל אביב"

ניק בלקמן
ניק בלקמן | אתר רשמי

אחרי ה-4:0 המשפיל מול אסטנה, מאמן הצהובים התייחס לעתידו: "זה המשחק הכי גרוע שלנו בשנים האחרונות". גורמים במועדון: "לא תרגלנו את ההרכב הזה, עלינו בלי חלוצים, אין ספק שג'ורדי יקבל טלפון מקנדה"

(גודל טקסט)
מכבי תל אביב הושפלה הערב (חמישי) 4:0 מול אסטנה, במחזור השלישי של שלב הבתים בליגה האירופית. מדובר באחת התבוסות הכואבות של הצהובים בעידן ג'ורדי קרויף, ארבעה ימים לפני המפגש אצל הפועל באר שבע בטוטו טרנר.


התצוגה הרעה של האורחת בקזחסטן הותירה את קרויף עם נקודה בודדת אחרי 270 דקות, כשהקבוצה שלו עדיין מחפשת את השער הראשון שלה בקמפיין הבתים. אסטנה מצדה חגגה עם הניצחון הגדול ביותר שלה באירופה כאשר ניצחון נוסף שלה, במחזור הבא בנתניה, עשוי לקרב אותה להעפלה לשלב 32 האחרונות. 



הלם מוחלט השתרר על חדר ההלבשה בסיום. "לא תורגלנו בשום אימון במערך בו שיחקנו. לא מצאנו את הכדור בשום מהלך, הם עשו מאתנו צחוק, מזל שהסתיים רק בארבעה שערים כי אחרי הגול הרביעי הם הורידו שלושה מהלכים", אמרו שחקנים בקבוצה". החצים כוונו בעיקר לעברו של ג'ורדי קרויף בהפסד הכי כואב שלו כמאמן.


"לא מתאים לעלות למשחק בהרכב ללא חלוצים. ועם מרכז שדה רך ולא מרוכז שלא ידע מי שחקן הגנתי או התקפי", המשיכה הביקורת מהבית, "כל שחקני הרכש הזרים לא מצדיקים את הבחירה בהם. אין ספק שג'ורדי יקבל בשעות הקרובות טלפון מקנדה. בושה כזאת אי אפשר לטאטא בראיונות בהולנד וספרד".

 


ההשפלה הגדולה שלו כמאמן. קרויף (אתר רשמי) 


ומה לגבי הקזחים? הם רשמו משחק ביתי 17 ברציפות באירופה ללא הפסד כאשר היא פגשה כבר את אתלטיקו מדריד, בנפיקה וסלטיק. הפעם האחרונה שהם הפסידו באירופה הייתה מול ויאריאל בקיץ 2014. לעומתם, מכבי תל אביב היא הקבוצה ההתקפית הגרועה ביותר בקמפיין הליגה האירופית. הקבוצה של ג'ורדי קרויף הצליחה לייצר שלושה איומים בלבד למסגרת של היריבות ב-270 דקות, אחד מהם היה הערב ושייך לכריסטיאן באטוקיו. התבוסה הצהובה הותירה את הקבוצות הישראליות ללא ניצחון על אדמת קזחסטן. מתוך שבעה משחקים: הישראליות הפסידו שלושה משחקים והסתפקו בארבע תוצאות תיקו. התבוסה השוותה את ההפסדים הכואבים ביותר של הצהובים באירופה: 4:0 מול צ'לסי, 5:1 מול בשיקטאש ו-5:1 מול באיירן מינכן. שער הזכות האחרון שלה בשלב הבתים בליגה האירופית היה לפני 322 דקות, מול דאנדוק האירית, אותו כבש דור מיכה. 


כזכור, סגנית האלופה נכנעה 1:0 לוויקטוריה פלזן במחזור הראשון, הסתפקה ב-0:0 ביתי מול ויאריאל והובסה בקזחסטן. לעומת זאת, הקבוצה הצהובה חולקת רשימה מכובדת של קבוצות שלא מצאו את הרשת בשלב הבתים. מלבד מכבי תל אביב, גם הרטה ברלין, אתלטיק בילבאו, קופנהאגן, שריף טריספול וז'לין ללא אף שער. ב'אל מונדו דפורטיבו' הקאטלוני נותרו המומים בעקבות התבוסה של קרויף בקזחסטן: "הקבוצה של ג'ורדי דיממה בקזחסטן מול אסטנה. בקבוצה הישראלית התעסקו יותר מדי בדיבורים, ועל הדשא הקזחים חגגו. קרויף לא הצליח להגיב גם במחצית וספג את התבוסה הכואבות ביותר שלו כמאמן".



בודד. קיארטנסון (אתר רשמי) 


מאוחר יותר אמר קרויף במסיבת העיתונאים: "אסטנה שיחקה טוב ואני מברך אותה על הניצחון. המשחק היה מאוזן עד הפנדל, אבל עשינו יותר מדי טעויות שעלו לנו במשחק. בפיגור שלושה שערים רק רציתי שיגיע המשחק הבא ביום שני ונשחק אותו. זה ללא ספק המשחק הכי גרוע שלנו בשנים האחרונות, אני והקבוצה מחכים לגומלין כדי להוכיח שאנחנו טובים יותר מזה".


העיתונאים הקזחים ניסו להבין האם התבוסה תעלה למאמן במשרתו: "רק התחלתי לעבוד, אני לא חושב על להתפטר. נשחק טוב יותר בבית. קשה להגיד דבר כזה אחרי משחק כמו שהצגנו. בישראל צריך לעשות הכול כדי להשיג את שלוש הנקודות". לאתר הרשמי סיפר ג'ורדי: "זו לא מכבי תל אביב שאנחנו רגילים לראות ואנחנו יכולים רק לחכות למשחק בתל אביב כדי להראות מי אנחנו באמת. "במחצית ניסינו לעשות שינויים שייתנו לנו יכולות התקפיות יותר. אבל אחרי חמש דקות כבר היינו בפיגור של 4:0 אז הבנו שזה גמור, ולכן ניסינו לשמור יותר. יש לנו משחק חשוב מאוד ביום שני ואנחנו מתחילים להתכונן אליו. אופן טבעי אנחנו חושבים שבתל אביב נשחק טוב יותר. בבית אנחנו קבוצה אחרת. זו תוצאה רעה ונצטרך ללמוד מהטעויות. השער שספגנו הוביל לטעויות ואחרי זה עשינו עוד טעויות שהובילו לשער השני והשלישי".


"אחרי כזה ערב אפשר לחיות עם זה או ללמוד מזה ואנחנו חייבים ללמוד מזה", אמר שרן ייני והסביר, "מכבי תל אביב לא יכולה להציג רמה כזאת. זה אחד המשחקים הכי לא נעימים שיצא לי לחוות במכבי ואנחנו נדאג שלא נחווה עוד משחק כזה באירופה. בטח לא מול קבוצה בדרג הזה. זו קבוצה טובה כמובן אבל אנחנו שווים הרבה יותר ממה שהצגנו. קשה לעשות את זה אבל אנחנו חייבים לחשוב על המשחק הבא בב"ש ביום שני. לא הופעתנו, ידענו שהם מצוינים עם שחקנים חזקים וידענו שיהיה הקשה. התכוננו לזה. אני חושב שניסינו להפתיע אותם במערך שלנו אבל זה לא כל כך הלך. הם השתלטו על המשחק די מהר ואז באו הגולים ניסינו להרים את עצמנו במחצית ולתת את כל מה שיש לנו אבל הם הבקיעו שער מהיר שגמר את המשחק וכל הכבוד להם".


ממול, סטינמיר סטוילוב היה מאושר: "מכבי קבוצה טובה, אבל הצלחנו למצוא את השטחים הנכונים החל מהדקה ה-20. לא נתנו ליריבה לממש את הפונציאל שלה. סיפקנו הופעה מושלמת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי