צפו בתקציר: הפועל באר שבע נצמדה למקום הראשון עם 1:3 על עכו

קוואנקה
קוואנקה | מאיר אבן חיים

האלופה השתוותה להפועל חיפה ורשמה ניצחון ליגה חמישי ברציפות בזכות צמד של בן שהר ושער של איסק קואנקה, שרץ לחבק את אליניב ברדה הנרגש ביציע. בן אז'ובל השווה זמנית לאורחת עם הקפצה נפלאה

(גודל טקסט)

שלוש דקות של כדורגל דורסני (בשלהי המחצית הראשונה ומיד אחרי ההפסקה) הספיקו להפועל באר שבע כדי למוטט את חומות עכו ולרשום ניצחון ליגה חמישי ברציפות, בדרך למחיקת הפער בצמרת והתייצבות בטווח נשיפה מעורפה של הפועל חיפה. בן שהר (צמד) וחצי בישול היה ההמצטיין, ועכשיו לכו תשכנעו את בתיה שהר, האם הדומיננטית, לאשר לילד להאריך את החוזה אצל אלונה. חשבנו שזה מסוג המשחקים שייגמרו בתוצאה של טניס. משהו במתכונת של פדרר נגד שלמה גליקשטיין. ברק בכר עלה למגרש עם חום גבוה, אבל  לא נזקק לפתק מהרופא כדי לנהל את המשחק עם יד קשורה וכדור אקמול.


0:5 "קטן" היה מספיק לאדומים כדי לכבוש את הפסגה ולהגיע במורל גבוה למשחק בשווייץ, נגד לוגאנו במסגרת הליגה האירופית. עם הנחת סלב, נגמר 1:3. הרוטציה עבדה שעות נוספות. רגליהם של ויטור, ראדי, ואל חמיד הושמו בצמר גפן. מיכאל אוחנה פתח במקום מליקסון הפצוע, בן שהר הועדף על פקהארט, ובשלוש פעולות נהדרות הוכיח שאין ויכוח מי החלוץ מספר 1 בקומפלקס. הפתיחה הייתה מתעתעת, כאשר שוויון כוחות מופרך הסתמן על הדשא המשוזרע. ניר קלינגר ויואב כץ בטח החזיקו אצבעות לשוער העכואי, רם שטראוס, והתפללו חרישית כל אימת שלוטם זינו ובן אז'ובל חצו את קו האמצע. קלינגר התכונן לפליק לאק לאחור עם הכנה לבורג, כשאל קרינאווי הכשרוני שיגר שמאלית מתוך הרחבה. מה רבה הייתה אכזבת מאמן המוליכה (היוצאת?) ו-37 אוהדי עכו ביציעי טרנר כשדודו גורש הבלתי מתכלה הדף באינסטינקט. 




מול העוצמות של אוגו וטוני וואקמה, שסחט בדקה ה-18 הדיפה גדולה משטראוס, חיפשה עכו את "שביט הקסמים" שיירט את הטילים והפצצות החכמות. עכו שמרה על רשת נקייה עד הדקה ה-28. אורן ביטון העביר כדור אלכסוני מצד שמאל, ובן שהר נתן לו 'סטירה'. 0-1 לב"ש. האורחת הצנועה רצתה לחזור הביתה בשלום עם נזקים נסבלים ובלי סיבוכים של פוסט טראומה. בניגוד לתכניותיה היא חזרה לעניינים בזכותו של בן אז'ובל שהבקיע בצ'יפ יפהפיה מעל גורש. על הטעות שהובילה למתפרצת העכואית היה חתום מתן אוחיון. על סף ההפסקה ירד החום של בכר. מיכאל אוחנה דהר דרך האמצע, נתקל בכמה חולצות כחולות, ומתוך הבלאגן צצה רגלו של שהר שבעט לפינה, שטראוס הדף לרגלי איסאק קואנקה שבעט למשקוף ופנימה. הכדור לא פרפר ברשת, אבל מה זה משנה. 1:2 לאלופה.



אליניב ברדה חזר. בינתיים רק ליציע (מאיר אבן חיים)


בדקה ה-48 שהר השתלט על כדור עומק ששיגר איינבינדר, והקפיץ בטאץ' נהדר מעל שטראוס. 1:3 קליל לבאר שבע. תתפלאו, אבל עכו היא הקבוצה הכי באר שבעית בליגת העל, כשלוטם זינו, עמית ביטון (הפתעה נעימה) ואל קרינאווי מעטרים את הרכבה. שלושתם זכו למחיאות כפיים מנומסות לפני השריקה. אופיר דוידזאדה, שהתקבל ברותחין לפני חודש בעיר הולדתו, בוודאי התכווץ על הכורסא בבית. באר שבע בלי אף באר שבעי בסגל, אבל עם שתי אליפויות רצופות והשלישית אולי בדרך. את הפן המקומי ייצג אמש דימה טרשצ'נקו, החובש שהציל את ברדה. בדקה העשירית (כמספר חולצתו של הקפטן) רעדו הטריבונות. אליניב שניצל בנס מפגיעת כדור בחזהו התרומם ממקום מושבו ונופף לקהל. בכורה מחודשת טובה למדי היתה למגן אורן ביטון, שהחלים משבר בעצם השוקית והתמקם על המשבצת של מיחאי קורהוט הפצוע. גיא מלמד חזר לשתף פעולה עם דור אלו, לשביעות רצונו של אבי לוזון. השוער גיא חיימוב חזר לסגל, אבל לא הופיע לחימום. לכר הדשא הוא עלה באיחור עם שאר המחליפים, ראשו שפוף, והחליף מסירות כפולות עם תומאש פקהארט. רק בהפסקה הוא הואיל בטובו להצטרף לאימון השוערים. מישהו יכול להסביר לנו מה קורה פה?


הרכבים 

הפועל באר שבע: דודו גורש, דור אלו, לואי טאהא, מתן אוחיון, אורן ביטון, דן איינבינדר, ג'ון אוגו, מיכאל אוחנה (מהראן ראדי, 73), טוני וואקמה, איסאק קואנקה (גיא מלמד, 78), בן שהר (תומאש פקהארט, 58).

הפועל עכו: רם שטראוס, ינון אליהו, עמית ביטון, מוחמדו סיסוקו, גל שיש, לוטם זינו (דיל דמראווי, 67), ברונו איבה, גבי קניקובסקי, עמראן אלקרינאווי (סיראז' נסאר, 57), בן אז'ובל (פייסל מוליץ', 83), פיטר אוניקאצ'י.



ברק בכר. למרות החום הגבוה, נמצא על הקווים (דני מרון)


מהלך המשחק
דקה 2 – כדור חופשי לעכו מ-18 מטרים, אלקרינאווי בעט אך החומה הדפה.


דקה 9 –  הזדמנות גדולה לבן שהר, אחרי שדור אלו הגביה עמוק לרחבה, החלוץ ניסה לכבוש אך אליהו התערב ומנע שער.


דקה 18 – וואקמה בעט כדור אדיר מ-25 מטרים, שטראוס זינק מצוין והדף.


דקה 25 – אוניקאצ'י השאיר כדור ענק לאלקרינאווי שבעט היטב, גורש זינק נהדר ומנע שער.


דקה 28 – 0:1 להפועל ב"ש – אורן ביטון השאיר כדור נהדר לבן שהר שמול שטראוס, שלח את הכדור לרשת.



בן שהר חוגג שער יתרון (דני מרון) 


דקה 31 – אוניקאצ'י בעט מ-16 מטרים אלכסונית, גורש זינק והדף לקרן.


דקה 33, 1:1 – טעות של מתן אוחיון, הכדור הגיע אל בן אז'ובל ראה שגורש נמצא מחוץ לשערו והקשית מעליו באומנות מ-22 מטרים, היישר לרשת.




שער נפלא של בן אז'ובל, שווה הורדת חולצה (דני מרון)


דקה 37 – מיכאל אוחנה חדר לרחבת עכו וממצב טוב בעט בכדור אך החטיא את המסגרת.


דקה 44 – בן שהר ברח מאיבה ובעט כדור חזק מ-30 מטרים שחלף סנטימטרים ליד הקורה והחוצה.


דקה 45+2, 1:2 לב"ש – קואנקה השתלט על כדור שחזר מהגנת עכו ומשני מטרים בעט חזק לגג השער ופנימה. הכובש רץ לחבק את ברדה ביציע.



עוד חגיגה של האלופה. הקהל מתמוגג מנחת (מאיר אבן חיים)


דקה 48, 1:3 לב"ש – בן שהר נכנס לרחבה בחוכמה ומשבעה מטרים, הטעה את שטראוס והקפיץ לרשת.



עוד חגיגה של בן שהר. צמד אישי (דני מרון)


דקה 64 – וואקמה השתלט על כדור כ-25 מטר משער עכו ובעט חזק, הכדורר טס מעט מעל המשקוף  ונחת על הרשת העליונה.


דקה 78 – קואנקה יוצא וזוכה לתשואות, גיא מלמד נכנס במקומו להופעת בכורה בבאר שבע.


דקה 83 – פייסל מוליץ' החליף את אז'ובל וכעבור שניות בודדות קיבל כדור מדוד מדמראווי ובעט חזק לשער ב"ש, גורש הדף.



חגג בסיום למרות החום הגבוה. ברק בכר (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי