גבי קניקובסקי ראשון בדירוג, סולומון סגן הקשרים ההתקפיים

גבי קניקובסקי
גבי קניקובסקי | מאור אלקסלסי

מחקר חדש של אתר CIES סימן את קשר הפועל עכו במקום הראשון בין הצעירים עד גיל 21, בכמות הדקות מחוץ לחמש הליגות הבכירות. קשר המלאבסים שני בדירוג הקשרים ההתקפיים, בלם רעננה מקדים את דה ליכט

(גודל טקסט)

מחקר חדש של אתר CIES סימן היום (שני) את מנור סולומון במקום השני מבין הקשרים ההתקפיים הצעירים באירופה עד גיל 20 בכל הקשור לדקות משחק בליגה. על פי המחקר, קשר מכבי פתח תקווה ניצב רק במקום השני לאלכסנדר לוטבאץ', ששייך לראד בלגרד בכמות הדקות שהוא משחק. סולומון שיחק 96 אחוזים מהדקות במדי המלאבסים. המחקר דוגם את כל השחקנים מ-26 הליגות הבכירות באירופה, מלבד הליגה הגרמנית. הליגה המובילה ביותר היא הליגה ההולנדית, ששלחה שמונה נציגים. בנוסף, בתוך הרשימה יש שישה שחקנים קרואטים וחמישה אוקראינים.


סולומון ניצב במקום השני בדירוג השחקנים מחוץ לחמש הליגות הבכירות. ועדיין, קשר המלאבסים הוא לא השחקן היחיד ברשימה. גם גבי קניקובסקי זכה לכבוד גדול כשהוא דורג במקום הראשון בדירוג הקשרים האחוריים מחוץ לחמש הליגות הבכירות עם 100 אחוזים מדקות המשחק. הקשר, שמושאל ממכבי תל אביב להפועל עכו, הפך לבורג משמעותי בקבוצה של אלדד שביט וגם תפס מקום של קבע בהרכב של מרקו בלבול בנבחרת הצעירה.

 


נציג נוסף לליגת העל הוא מוחמד עלי קמארה, שצבר 97 אחוזים מהדקות. בלם הפועל רעננה מדורג רק רביעי כאשר אחריו ניצב מתיאס דה ליכט. האחרון הוא ללא ספק אחד הכוכבים העולים של אייאקס ונבחרת הולנד כאשר לאחרונה שמו נקשר עם מעבר לברצלונה כבר בחודש ינואר הקרוב. CIES מורכבת ממספר חוקרי כדורגל, האוספים נתונים מרחבי העולם כדי לפתח את הידע עבור המועדונים וההתאחדויות. מערך המחקר הוקם ב-2005 ומאז הספיק לעסוק בניתוחים רבים כאשר הוא גם זכה להכרה מצד פיפ"א, אופ"א ומועדונים גדולים כמו צ'לסי ובנפיקה. 


ג'ורדי עוקב? קניקובסקי (מאור אלקסלסי) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי