אנדלובו: הסכומים שמכבי חיפה שילמה לי הדהימו אותי

דינו אנדלובו
דינו אנדלובו | AFP

אקס הירוקים וחלוץ קרבאח סיפר על הקריירה בישראל: "בני יהודה החתימה אותי אחרי יומיים של מבחנים", והקשיים בדרך: "ישנתי שלושה ימים בתחנת רכבת ביוהנסבורג"

(גודל טקסט)

קרבאח תארח הערב (רביעי, 19:00) את צ'לסי במסגרת המחזור החמישי בשלב הבתים של ליגת האלופות ולקראת המשחק חלוץ הקבוצה האזרית דינו אנדלובו סיפר על המסלול שעבר במהלך הקריירה, כולל התקופה בישראל.

תחילת הדרך: "שיחקתי ברחובות, כמו הרבה דרום אפריקאים. קיבלתי הזדמנות לעבור לאקדמיה למצוינות בגיל 16, אבל אמא שלי מנעה ממני כי לא רצתה להישאר לבד בזמן שאחי עבד במכרה. אחר כך קיבלתי עוד הזדמנות כשפלאטינום סטארס ערכה מבחנים בעיר שלי. זומנתי לשלב הבא של המבחנים, אבל הייתי צריך לנסוע ליוהנסבורג ואמא שלי לוותה כסף מחבריה. הגעתי לשם ללא כסף ובלי מקום לישון. התגנבתי לתחנת רכבת וישנתי בשירותים שלושה ימים. זה היה שווה את זה כי התקבלתי לאקדמיה של פלאטינום סטארס". 

ההגעה לישראל: "בני יהודה החתימה אותי על חוזה אחרי יומיים של מבחנים, והצלחתי שם. אחר כך מכבי חיפה התעניינה וקיבלה אותי תמורת 1.5 מיליון דולר. הסכומים בחוזה שלי בחיפה הדהימו אותי. לא האמנתי שבתוך שנה וחצי הכל הסתדר ככה מבחינתי".

המצב לפני ההגעה לישראל: ""הבקעתי הרבה שערים בנוער, אבל היו לי בעיות. לא הייתי מקצוען לפני כן ולא הייתי רגיל לקבל משכורת גבוהה. לפני שהגעתי לשם הייתי בתחתית של התחתית. איבדתי ריכוז, ביליתי בלילות והקבוצה שלי בדרום אפריקה לא רצתה להאריך את החוזה שלי. אשתי הייתה בהיריון ואמרתי לעצמי שאני חייב להתעשת. ישבתי עם המנהל שלי והבנתי שאני חייב לצאת למדינה אחרת כדי למצות את הפוטנציאל שיש לי". 

אנדלובו (27) חתם בבני יהודה בתחילת עונת 2011/12 ואחרי שכבש שמונה שערים נמכר למכבי חיפה אותה עזב בינואר 2013 בהשאלה לקבוצות בדרום אפריקה. ב-2015 הסתיים חוזהו בקבוצה מהכרמל והוא חתם באנורתוזיס פמגוסטה בשורותיה הצטיין עם 17 שערים. בשנה שעברה רכשה אותו קרבאח לה סייע לזכות באליפות והעונה הבקיע לא פחות מארבעה שערים במוקדמות הצ'מפיונס.

דינו אנדלובו. לא האמין ששחר שילם 1.5 מיליון דולר (עדי אבישי)
דינו אנדלובו. לא האמין ששחר שילם 1.5 מיליון דולר (עדי אבישי)

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי