זידאן: מגיע לרונאלדו יותר כבוד, רק לא מזמן הייתה לו עונה פנומנאלית

זינדין זידאן
זינדין זידאן | AFP

מאמן ריאל מדריד תקף את העיתונאים לקראת משחק ליגת האלופות על היחס לכוכב, ואמר על בייל: "לא יודע מתי יחזור". ליברפול חייבת ניצחון על ספרטק, נאפולי תצא למשחק חוץ מול פיינורד (רביעי, 21:45, ישיר בספורט2)

(גודל טקסט)

שלב הבתים של ליגת האלופות ינעל מחר (רביעי), כשליברפול, ספרטק מוסקבה, סביליה, שחטאר, נאפולי, פורטו ולייפציג ייאבקו על הכרטיסים הנותרים לשלב שמינית גמר. האיטלקים ייצאו למשחק חוץ בפיינורד (21:45, שידור ישיר בספורט2), ריאל מדריד תארח את דורטמונד, סיטי תגיע למשחק חוץ מול שחטאר, פורטו תשחק מול מונאקו ולייפציג נגד בשיקטאש.

בית 5
ליברפול – ספרטק מוסקבה (21:45)
התיקו 3:3 של ליברפול בזמן פציעות מול סביליה במחזור הקודם סיבך למייטירדס את החיים. יורגן קלופ צריך תיקו מול הרוסים כדי להבטיח את העלייה, וניצחון כדי להבטיח את המקום הראשון. לעומת זאת, ניצחון מפתיע לרוסים באנפילד יעלה אותם לשלב הבא, וכל תוצאה אחרת עשויה לשלוח אותם למקום שלישי ולליגה אירופית. האפשרות היחידה שליברפול תודח היא אם תפסיד באנפילד וסביליה תנצח במאריבור.

עבור ליברפול זה ללא ספק המשחק הכי חשוב העונה. למרות שהיריבה לא זוהרת היא מסוכנת, אחרי שסיימה עמה ב-1:1 בסיבוב הקודם והדהימה את סביליה 1:5. ספרטק הפסידה רק משחק אחד ב-19 משחקיה האחרונים בכל המסגרות. חלוץ העבר של ליברפול, ג'ון אולדרידג', טוען שזלזול ברוסים יעלה לקבוצה ביוקר. המייטירדס יקבלו בחזרה להגנה את ראגנר קלאבן וג'ו גומס, לאחר שקלופ נאלץ לשחק עם אמרה צ'אן ו-ג'ורג'יניו ויינלדום כבלמים נגד ברייטון. ויינלדום הזהיר את חבריו מקווינסי פרומס ההולנדי של ספרטק.

פיליפה קוטיניו. מתי סאגת המעבר לבארסה תיגמר? (gettyimages)
פיליפה קוטיניו. מתי סאגת המעבר לבארסה תיגמר? (gettyimages)

במסיבת העיתונאים קלופ התייחס גם לעתידו של פיליפה קוטיניו: "שום דבר לא גורם לי להיות בטוח שהוא יישאר כאן בינואר. לא חשבתי על זה לרגע. אני לא בטוח לגבי זה, אני לא לא בטוח לגבי זה".

מאריבור – סביליה (21:45)
במידה וספרטק לא תעשה סנסציה ותנצח באנפילד, תיקו יספיק לסביליה כדי לעלות לשמינית. האנדלוסים יחסרו את הקשר האחורי, סטיב אנזונזי, שנצפה בלונדון וכנראה בדרך לסגור עסקת העברה לאנגליה בינואר. גם הבלם הדני, סיימון קייאר עשוי להיעדר. מנגד, הסלובנים האריכו את חוזהו של המאמן דרקו מילאניץ' עד שנת 2021. לוקה זהוביץ' עשוי לשחק לראשונה מאז אוקטובר.

בית 6
פיינורד – נאפולי (21:45, שידור ישיר בספורט2)
ההולנדים אומנם גילו יכולת יחסית טובה כשהפסידו 1:0 למנצ'סטר סיטי, אך צברו אפס נקודות בבית עם הפרש שערים 13:3. נאפולי תגיע למשחק אחרי ה-1:0 המאכזב ליובנטוס בליגה וזקוקה לניצחון על פיינורד והפסד של שחטאר מול סיטי, שכבר עלתה למקום הראשון.

לורנצו אינסינייה. לא ישחק היום (AFP)
לורנצו אינסינייה. לא ישחק מול פיינורד (AFP)

מאוריציו סארי ספג מהלומה, כשלורנצו אינסינייה נפצע ולא יהיה בסגל, פיוטר ז'לינסקי עשוי לשחק במקומו. בנוסף, אמדו דיאוורה עשוי לפתוח במקום ז'ורז'יניו.

שחטאר – מנצ'סטר סיטי (21:45)
האוקראינים יכולים לעלות אם לא יפסידו לאנגלים או שנאפולי לא תנצח את פיינורד. פפ גווארדיולה הבטיח לשחק עם חזק מתוך כבוד לאיטלקים, שצריכים ניצחון סיטי. התכולים יעלו בהרכב חסר ופפ אמר: "קווין דה בריינה מושעה מהמשחק מחר, ולדויד סילבה יש בעיה קטנה. אני לא יודע אם הוא יחלים עד הדרבי ביום ראשון".

בשחטאר מעודדים מחזרתו של הקפטן הברזילאי טייסון. שכבש ב-1:2 על נאפולי. אוהדי הקבוצה בטירוף למשחק וכל הכרטיסים נמכרו. שוער הקבוצה, אנדריי פיאטוב, אמר: "לא נשחק על תיקו, אנחנו מסוגלים לנצח את סיטי". המאמן פאולו פונסקה אמר: "אחרי ההגרלה איש לא האמין שנעלה. השגנו כבר את הכרטיס לליגה האירופית כך שאנחנו לא עולים עם לחץ".

קווין דה בריינה. לא וכל לעזור לפפ (gettyimages)
קווין דה בריינה. לא יוכל לעזור לפפ (gettyimages)

בית 7
לייפציג – בשיקטאש (21:45)
האם הסינדרלה של הכדורגל האירופי תעפיל לשמינית הגמר? בגרמניה שונאים אותה, אבל הקבוצה של רד בול הוכיחה שעם מקצוענות, ניהול נכון ורכישת שחקנים בפינצטה אפשר להצליח, ומאמנה ראלף האזנהוטל נחשב כבר כמאמן צמרת. בשיקטאש כבר הבטיחה את המקום הראשון ותחסר חלק מההרכב הראשון, ביניהם פפה וריקרדו קווארסמה. לייפציג מגיעה למשחק אחרי תבוסה מפתיעה 4:0 בליגה נגד הופנהיים, כאשר לפניו הייתה בלתי מנוצחת ארבעה משחקים בכל המסגרות. קשר הקבוצה סטפן אילסנקר קבע: "אנחנו צריכים להראות צד אחר שלנו במשחק הזה".

פורטו – מונאקו (21:45)
הפורטוגלים זקוקים לניצחון כדי לעלות לשמינית הגמר או אם תסיים באותן הנקודות כמו של לייפציג. פורטו תגיע להתמודדות עם סגל מלא, למעט הקשר הפצוע סרג'יו אוליברה. בפורטוגל טוענים: "פורטו יודעת איך לנצח את מונאקו". מנגד, מונאקו נמצאת בתקופה רעה בכל המסגרות, וליקטה רק שתי נקודות בשלב הבתים.

נבי קייטה. הסינדרלה הגרמנית תעפיל לשמינית? (AFP)
נבי קייטה. הסינדרלה הגרמנית תעפיל לשמינית? (AFP)

בית 8
טוטנהאם – אפואל ניקוסיה (21:45)
התרנגולים בסדרה רעה מאוד של משחקים, אבל הבטיחה את המקום ראשון. אריק לאמלה, שהתאושש מ-13 חודשי פציעה, ינוח ולא נכלל בסגל. דייוינסון סאנצ'ס המושעה בליגה עשוי לפתוח כבלם, יחד עם חואן פויית' הארגנטינאי הצעיר. הצעירים קזיה סטרלינג ולוק אמוס עשויים גם כן לשחק בטוטנהאם. במסיבת העיתונאים הרשמית לקראת המשחק מאוריסיו פוצ'טינו אישר שדלה עלי ישחק.

ריאל מדריד – דורטמונד (21:45)
ההתמודדות בסנטיאגו ברנבאו אומנם לא קובעת כלום עבור הבלאנקוס, אך הם זקוקים לניצחון כדי להשיב לעצמם את הביטחון. כריסטיאנו רונאלדו רוצה לשבור שיאים, מפני שהוא יכול להיות השחקן הראשון שיכבוש בכל ששת משחקי שלב הבתים בליגת האלופות.

כריסטיאנו רונאלדו. מגיע לו יותר כבוד (AFP)
כריסטיאנו רונאלדו. מגיע לו יותר כבוד (AFP)

זינדין זידאן אמר לפני המשחק: "יש עוד שישה חודשים לסיום העונה והכל יכול להשתנות עבור רונאלדו. צריך לתת לו יותר כבוד. ברור שכאשר לא הולך ישר מדברים עליו. מי שאוהב אותו יודע מה הוא עושה עבור המועדון. רק לא מזמן הייתה לא עונה פנומנאלית. הוא לא מדאיג אותי, אבל אנחנו צריכים להיות יותר רגועים". על האפשרות לחיזוק הוסיף: "אני רואה דברים שאחרים לא רואים ואני חוזר על כך שאנחנו משחקים טוב, אבל לא כובשים מספיק. בייל? לא יודע מתי יחזור. הוא מתאמן, אבל לא עם כל הקבוצה. הוא ייצא איתנו לאבו דאבי לגמר גביע העולם לקבוצות".
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי