וויאם עמאשה: הבעיה במכבי חיפה היא לא השחקנים

עמאשה
עמאשה | פייסבוק רשמי

אקס הירוקים בן ה-30 הגיע להפועל חדרה אחרי שלא שיחק כדורגל תקופה ארוכה. אחרי שכבש במחזור האחרון שער ראשון אחרי שנתיים הוא בטוח: "אני יכול להצליח גם כיום בליגת העל"

(גודל טקסט)

כבר יותר מחודשיים שהפועל חדרה נמצאת בפורמה מדהימה. הקבוצה של ניסו אביטן שסומנה כאחת היורדות מדורגת במקום השמיני בזכות תוצאות מצוינות אבל לא פחות מכך גם מציגה כדורגל אטרקטיבי. בכל מקרה נראה כי הניצחון במחזור האחרון 0:1 על המוליכה הפועל כפר סבא היווה הצהרת כוונות למועדון החדרתי שרוצה לתקוע יתד לא רק בליגה הלאומית אלא גם בפלייאוף העליון.

מי שכבש את שער הניצחון עבור חדרה הוא החלוץ וויאם עמאשה שעבורו זה היה שער ראשון לאחר שנתיים. החלוץ הדרוזי בן ה-32 נחת בחדרה לפני כחודש אחרי שלא שיחק כמעט שנה כדורגל. לאט לאט חזר עמאשה לכושרו וביום שישי האחרון כבש שער ניצחון נגד כפר סבא. בראיון ראשון ומיוחד מאז חזרתו לחדרה מספר עמאשה על התחושה לחזור למגרשים ועל הרצון לשוב בקרוב לליגת העל.

נתחיל מהסוף. איך ההרגשה לחזור ולכבוש?
"אי אפשר לתאר את זה במילים. השער האחרון שלי היה לפני שנתיים במדי סכנין והיה לי חשוב לכבוש אחרי כל מה שעברתי. מה שעבר לי בראש זאת התמונה של המשפחה שלי בעיקר של אשתי ושל בתי הגדולה שסבלו איתי ברגעים קשים וכעת ראו אותי מאושר בטלוויזיה".

עשיתם ניצחון ענק על כפר סבא.
"ניצחנו בשלושה משחקים מתוך ארבעת המשחקים האחרונים ואנחנו משתפרים ממשחק למשחק ומתחברים יותר ויותר. הגעתי למקום נהדר וכולם קיבלו אותי כאן בצורה מדהימה ואני מאוד מאושר כאן".


עמאשה. "המטרות הם פלייאוף עליון בליגה והכי רחוק שאפשר בגביע" (פייסבוק הפועל חדרה)

לאן חדרה יכולה להגיע העונה?
"אני חושב שאם נתחבר יותר אז אפשר להגיע רחוק בגביע המדינה ולסיים את העונה בפלייאוף העליון שזה יהיה הישג עבור קבוצה שנמצאת בעונה הראשונה שלה בליגה הלאומית".

ספר קצת על המאמן ניסו אביטן שעושה פלאים בעונה הראשונה שלו כמאמן בוגרים.
"לא הכרתי אותו לפני שהגעתי לכאן ולאחר שהכרנו גיליתי מקצוען שעולה על חלק ממאמני ליגת העל. הוא עובד קשה ביחד איתנו ורואים את התוצאות ואין לי ספק שנלך ונשתפר".


הזכרת את ליגת העל. מה קרה בקבוצה האחרונה שלך הפועל תל אביב?

"האמת אני לא יודע להסביר, פשוט נפלתי בין הכיסאות. הייתי שם ופשוט לא קיבלתי את ההזדמנות מהמאמן דאז גיא לוזון ואז לא מצאתי את הקבוצה המתאימה בחודש ינואר ויצא שלא שיחקתי שנה שלמה עד שהגעתי לחדרה".

עבר לך בראש גם לפרוש מכדורגל בתקופה הזאת?
"ממש לא. תמיד האמנתי שיש לי עוד הרבה מה לתת ורק בישראל חושבים שחלוץ אחרי גיל 30 צריך לפרוש מכדורגל. בספרד אריץ אדוריס מככב בגיל 37 ובעבר היו חלוצים כמו ראדה פריצה שהגיע למכבי תל אביב הרבה אחרי גיל 30 ואידריסיו הגיע למכבי חיפה בגיל הזה. רק היכולת צריכה לקבוע את גורלו של החלוץ".


אביטן. "יותר טוב מהרבה מאמנים בליגת העל" (פייסבוק הפועל חדרה)


אתה חושב שיש לך עוד מקום בליגת העל?
"אני חושב שיש לי מקום בליגת העל, אולי לא בקבוצת צמרת אבל בשאר הקבוצות. אני עוד אחזור לכושר מלא ואני מאמין ביכולת שלי ואין לי ספק שהכול יהיה בסדר".

שיחקת בעבר במכבי חיפה ובהפועל תל אביב, שני מועדונים שנמצאים בקריסהם. מה אתה חושב על זה?
"מכבי חיפה כבר לא מצליחה שש שנים כך שהבעיה היא לא בשחקנים. הפועל תל אביב נכשלה בניהול בשנתיים האחרונות והתוצאות בהתאם".

מילה על הקהל שלכם שפשוט ממלא את המגרש בכל משחק בית.
"מדובר בקהל מאוד מיוחד שאין להרבה קבוצות בליגה הלאומית. מקבלים שחקני רכש בצורה בלתי רגילה ותומכים בקבוצה גם לאחר הפסדים. זה מועדון מחבק והקהל שלהם מזכיר לי את התקופה בקריית שמונה לפני שמונה שנים".

לסיום מה ייחשב עבורך הצלחה העונה?
"קודם כל לעזור לקבוצה לעשות עונה מצוינת ולכבוש עוד שערים שייראו אותי שאני חוזר לעצמי. לא רוצה לזרוק סתם מספר אבל אין לי ספק שאם הקבוצה תצליח אז גם אני אצליח".


הפועל נכשלה בניהול, אצל חיפה הבעיה היא לא בשחקנים. עמאשה (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי