עלו בסטייל: 0:7 לליברפול, 2:5 לפורטו, 1:2 לשחטאר. שיא ל-CR7 ב-2:3 לריאל

שחקני ליברפול חוגגים
שחקני ליברפול חוגגים | AFP

קוטיניו (שלושער), מאנה (צמד) פירמינו וסלאח התעללו בספרטק. הפורטוגלים מחצו את מונאקו, האוקראינים הדהימו את סיטי וכולן טיפסו לשמינית בצורה מרשימה. רונאלדו כבש בכל משחק בשלב הבתים

(גודל טקסט)
ואוו. איזה מחזור סיום סיפקה ליגת האלופות בשלב הבתים. ליברפול כבשה את בית 5 עם 0:7 ביתי על ספרטק מוסקבה, שחטאר זכתה בכרטיס השני מבית 6 אחרי 1:2 על מנצ'סטר המושלמת ערב המחזור. פורטו לקחה את הכרטיס מבית 7 עם 2:5 בבית על מונאקו. אם לקחת, אז בסטייל.


כריסטיאנו רונאלדו כבש את השער השני ב-2:3 של ריאל מדריד על דורטמונד והוסיף עוד שיא לארון העמוס שלו: CR7 חגג שער בכל אחד מששת משחקי שלב הבתים לראשונה בהיסטוריה. סביליה עלתה מבית 5 למרות 1:1 מאכזב במאריבור, אבל שתי המאוכזבות הרשמיות של הערב היו לייפציג שנאבקה מול פורטו ואפילו לא הצליחה למנוע הפסד ביתי לבשיקטש, ונאפולי שהפסידה 2:1 אצל פיינורד אחרי שהבינה שהמאבק גמור בגלל התוצאה של שחטאר.




והנה רשימת העולות לשמינית הגמר:
מקום ראשון: ברצלונה, מנצ'סטר יונייטד, רומא, פאריס סן ז'רמן, טוטנהאם, מנצ'סטר סיטי, בשיקטאש, ליברפול.


מקום שני: צ'לסי, פ.צ באזל, יובנטוס, באיירן מינכן, ריאל מדריד, שחטאר דונייצק, סביליה, פורטו.



בית 5

ליברפול – ספרטק מוסקבה 0:7
אם להיות ציני לרגע הרי שהמייטירדס המטירו שביעייה לרשת של הרוסים האומללים כדי לא להיקלע למצב המביך במחזור הקודם מול סביליה, שיתרון 0:3 במחצית בספרד נמחק וה-3:3 הכריח את ליברפול לחכות עד המחזור האחרון. וברצינות: פליפה קוטיניו, רוברטו פירמינו, סאדיו מאנה וכמובן מוחמד סלאח 
הם ההתקפה הטובה באירופה. אם האנגלים ישכילו לשמור את קוטיניו בינואר ויצרפו לסגל בלם ומגן שמאלי ברמה אירופית גבוהה אפשר לספור גם אותם כמועמדת עד הסוף. 

מהלך המשחק
דקה 4, 0:1 לליברפול – מוחמד סלאח הוכשל ברחבה ופליפה קוטיניו בעט לפינה הימנית של השער בעוד השוער זינק לשנייה.


דקה 15, 0:2 –
מאנה החל במהלך, המשיך לסלאח, ששלח ימינה לפירמינו בתוך הרחבה והברזילאי העביר רוחב לחברו לנבחרת קוטיניו שגלגל מקרוב פנימה.



רביעיית החוד של ליברפול מתגלה כקטלנית באירופה (Getty)

דקה 18, 0:3 – עוד התקפת סילון של המייטירדס, מגן ספרטק הצליח איכשהוא לבלום את הבעיטה של מאנה אבל היישר לפירמינו שהטיס את הכדור פנימה. שער ובישול לחלוץ.


דקה 47, 0:4
– מילנר הגביה משמאל ומאנה בחצי מספרת שיגר את הכדור לרשת. גול מרהיב.


דקה 50, 0:5 – קוטיניו חדר לרחבה ונעזר במגן ספרטק כדי לשלוח את הכדור לרשת.



סלאח. תתכן חגיגה בלעדיו? (Getty)


דקה 76, 0:6
– דניאל סטארידג' שנכנס כמחליף פרץ מימין והעביר רוחב ומאנה בחצי עקב גלגל פנימה.


דקה 86, 0:7 – חגיגה כזאת בלי מוחמד סלאח? אין מצב. המצרי קיבל כדור ממילנר הסתובב על המקום, זרק מגן אומלל ושיגר את הכדור לרשת הגבוהה.


מאריבור – סביליה  1:1
מרכוס טבארס הכוכב הברזילאי של הסלובנים נגח כבר בדקה ה-10 שער יתרון. למזלם של האנדלוסים המייטירדס עשו להם את העבודה, אבל בדקה ה-77 דאג השוער יסמין הנדנוביץ' לתפוס אוויר מבעיטה של גאנסו הברזילאי שקבע שוויון 1:1.


בית 6
שחטאר דונייצק – מנצ'סטר סיטי 1:2
פפ הבטיח שהסיטיזנס ילחמו גם כדי לסיים את הבית בצורה מושלמת (18 מ-18 נקודות) על אף היעדרם של קווין דה בריינה ודויד סילבה, אבל השחקנים שלו לא הקשיבו. כבר בדקה ה-26 היה זה מרלוס שדהר כ-30 מ' בפריצת יחיד והעביר שמאלה לחברו הברזילאי ברנרד, שחתך למרכז עבר מגן ושיגר כדור מסובב לחיבורים הרחוקים, 0:1. כעבור חמש דקות שוב מרלוס עם מסירת עומק אדירה לעבר איסמיאלי, איידרסון יצא בשלומיאליות וחלוץ הברזילאי עבר את השוער הברזילאי וגלגל לשער הריק, 0:2. הפנדל של סרחיו אגוארו בדקה ה-92 לא שינה דבר.



שחטאר. אוקראינית עם כדורגל מברזיל (AFP)


פיינורד – נאפולי  1:2
פיוטר ז'לינסקי, מחליפו של לורנצו אינסינייה הפצוע בהרכב, כבש כבר בדקה השנייה אחרי ערבוביה ברחבה. הבשורות הקשות מאוקראינה השפיעו על הפרנטופיי. ניקולאי יורגנסן נגח את השוויון להולנדים בדקה ה-33, ג'רמייה סנט ג'וסטה המחליף מצא את הרשת בנגיחה בדקה ה-91 ויש לנו, 1:2 מהפך ונקודות ראשונות להולנדים בשלב הבתים.


 ז'ילינסקי. שער בלי טעם (AFP)


בית 7
פורטו – מונאקו 2:5
המארחת רוצה להציל את הכבוד הפורטוגלי בליגת האלופות (בנפיקה התרסקה, ספורטינג לא דגדגה) ותלויה רק בעצמה. ניצחון על הקבוצה החלשה בבית והיא בשמינית הגמר. ואכן וינסנט אבובקר ניצל בדקה ה-9 יציאה גרועה של הקבוצה מהנסיכות לנבדל ונותר לבד מול השוער כדי לקבוע 0:1. אבובקר הכפיל בעוד מתפרצת בדקה ה-33.


 אדום כפול, אבל גם בעשרה שחקנים נפלו עוד שערים (AFP)


בדקה ה-38 התלהטו הרוחות בין השחקנים ושתי הקבוצות נותרו בעשרה שחקנים אחרי שראשיד גזאל ממונאקו ופליפה מפורטו ספגו אדום. זה לא הפריע ליאסין ברהימי האלג'יראי לדחוק מקרוב את ה-0:3 בדקה ה-45. הצרפתים צימקו מפנדל מפוקפק אותו ירה קמיל גליק לרשת בדקה ה-61 אבל תוך חמש דקות אלס טלס הברזילאי הטיס פצצה מ-20 מ' פנימה, וקבע 1:4. רדמאל פלקאו צימק בדקה ה-78 בנגיחה ל-4:2 ולא חגג מול קבוצתו לשעבר. המילה האחרונה היתה של מחליפו של אבובקר, סוארס הברזילאי, שקבע בדקה ה-88 2:5.


לייפציג – בשיקטש 2:1
הטורקים זכו לפנדל מפוקפק בדקה ה-10 ואלברו נגראדו דייק מהנקודה וקבע 0:1. הבשורות מפורטו הורידו עוד יותר את המוטיבתיה וגם הרחקתו של שטפן אילסנקר בדקה ה-85 בצהוב שני. שתי דקות אחר כך השיג נאבי קייטה את השוויון 1:1, אבל המילה האחרונה היתה שייכת לטליסקה הברזילאי שכבש את שער הניצחון בדקה ה-90 והעלה את הטורקים עם 14 נקודות מ-18 אפשריות. מי היה מאמין. 


בית 8
ריאל מדריד – דורטמונד 2:3
רונאלדו פתח את המשחק בטירוף והחל בהתקפה בדקה ה-8 אותו סיים בורחה מיוראל בדחיקה מקרוב מעל בורקי והבלאנקוס ב-0:1. ואז הגיעה הדקה ה-12. הפנומן קיבל כדור כ-20 מ' משמאל לשער וירה טיל לחיבורים הרחוקים. איזה שער לקבוע עמו שיא.



אולי זה יהיה המפנה העונה עבור רונאלדו? (Getty)


בדקה ה-43 חטף מרסל שמלצר כדור מהגנת הבלאנקוס דהר לרחבה והניח כדור מדויק על ראשו של פייר אמריק אובימיאנג שנגח לקרקע ופנימה, רק 1:2 לריאל. ארבע דקות חלפו במחצית השנייה ונורי שאהין נתן עקב שהותיר את אובמיאנג מול נבאס. הגבונזי בעט, קיילור נבאס הדף, סרחיו ראמוס חלם ואפשר לאובמיאנג להשתלט על הכדור ולשלוח אותו הפעם לרשת, 2:2. לרונאלדו נפסל שער שנראה חוקי בדקה ה-80 אבל כעבור דקה אושר שער של לוקאס ואסקס ו-2:3 לריאל.
 

6 – Cristiano Ronaldo is the first player to ever score in each of the six games of a #UCL group round (nine goals). Infallible. pic.twitter.com/yVuf3HVs70

— OptaJose (@OptaJose) December 6, 2017


טוטנהאם – אפועל ניקוסיה 0:3
חסוס רואדה עוד הציל מהקו בדקה ה-12 אבל אז הגיעו הרגעים של פרננדו יורנטה שלא זוכה להרבה דקות בפרמייר-ליג ממאוריסיו פוצ'טינו. הספרדי קיבל כדור מסרג' אורייר והסתובב על המקום בדרך לדקה ה-20 ב-0:1 לתרנגולים. בדקה ה-37 מצא את סון בדרך לשער והדרום קוריאני דהר לכיוון הרחבה ובעט מ-16 מ' שטוח לרשת. ג'ורג' אנקודו הצעיר שקיבל הזדמנות בהרכב חתם בבעיטה מקרוב בדקה ה-78 את תוצאת המשחק, 0:3.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי