המספרים מספרים: מה למדנו מהסיבוב הראשון בליגת העל

הפועל חיפה חוגגת
הפועל חיפה חוגגת | ערן לוף

13 מחזורים כבר מאחורינו ורגע לפני הסיבוב השני, קצת מסקנות לגבי קבוצות ליגת העל. סולומון מככב, בנימין ומוחמד שולטים בקישור וגם היתרונות והחסרונות של כוכבי הפועל חיפה. מספרי הסיבוב

(גודל טקסט)

הסיבוב הראשון בליגת העל ננעל אמש (שני) עם 0:0 מאכזב של מכבי תל אביב אצל מכבי פתח תקווה. המחזור ה-13 בליגת העל הזכיר נשכחות כאשר הפועל באר שבע חזרה לפסגה אחרי מספר שבועות של נוכחות מרשימה מצד הפועל חיפה. מכבי חיפה חזרה להרגלים הקבועים שלה ונפרדה ממאמן, הפעם גיא לוזון וגם בני יהודה הזכירה כמה פוטנציאל יש לה ניצחון דרמטי על מכבי נתניה. לקראת סיומו של הסיבוב הראשון ולקראת הסיבוב השני שיבוא עלינו לטובה – בואו ננסה להסיק מה למדנו עד כה בסיבוב ב-13 המחזורים שעברו. הנתונים על פי אתר מנהלת ליגת העל בכדורגל. 


אז במכבי חיפה מתקשים לייצר יציבות, אבל דווקא עומרי גלזר מוביל את קטגוריית הדקות בליגת העל. השוער הצעיר רשם העונה 1,157 דקות והוא חולק את הפסגה עם מוחמד קנדיל. אחריהם: דלה איינוגבה (1,154 דקות), רומאריו פירס וצחי גיגי (1,153 דקות כ"א). בליגה בה נדמה כי ג'ון אוגו שולט ללא תחרות, בן בנימין מהפועל רעננה מוליך את טבלת המתקלים עם 80, 47 מתוכם מוצלחים. הניגרי של האלופה אפילו לא מופיע בין חמשת הראשונים. אחרי בנימין, ברונו איבה (76, מתוכם 46 מוצלחים) ועלי מוחמד (76 תיקולים, מתוכם 45 מוצלחים). 

 


המחלץ הטוב ביותר בליגה עם 122 חילוצים הוא מרקוס דיניז מעירוני קריית שמונה. אחריו מוחמד עלי קמארה עם 117. שימו לב לנתונים של בלמי מכבי נתניה: טים הויבך וברנקו ורגוץ' שמרשימים עם 102 תיקולים כ"א. חאלד חלאיילה הבלתי נגמר ממשיך להוליך את דירוג המוצהבים. לקפטן של סכנין יש עשרה עד כה, והיד שלו עדיין נטויה. את דירוג המורחקים מובילים שניים: ניר ברדע ממ.ס. אשדוד ומיקי סירושטיין שהורחקו כבר פעמיים העונה. 


 


הפועל חיפה חוותה פתיחת עונה מרשימה, אך נדמה כי ההתלהבות גם פוגעת באלון תורג'מן. החלוץ הוא מלך הנבדלים של הליגה עם 23, רק כדי לחדד – שובל גוזלן מדורג במקום השני רק עם 17. תורג'מן גם הוא המוחלף ביותר בליגה, עשר פעמים החלוץ לא הצליח לסיים 90 דקות. עדיין בקבוצה של ניר קלינגר, חנן ממן כבר בישל העונה חמישה שערים והוא מדורג במקום השני (עידן ורד מוביל את דירוג האסיסטים עם שישה), אך ממן מוביל את דירוג האיבודים בליגה עם 142. לזכותו של הקשר, הוא מוליך את הליגה במסירות מפתח (37) וריצות מהירות (643). 


רבים טוענים כי אגרסיביות היא שם המשחק בליגת העל, גם כאן לנתניה יש נוכחות מרשימה. ניקולאס אולסק הוא בכיר מבצעי העבירות בליגה עם 31, עלי מוחמד מדורג רביעי עם 26. ואם כבר ביהלומים עסיקנן, מה לגבי מנור סלומון? בזמן שענקיות היבשות מתפעלות מהכישרון של מכבי פתח תקווה, סלומון כבר מוביל קטגוריה מרשימה בליגת העל. הקשר הוא המכדרר הבכיר בליגה עם 134 כדרורים, מתוכן 80 הוכתרו ככדרורים מוצלחים (ראשון גם בקטגוריה הזו). 


ערן לוי רשם העונה רק 722 דקות, בעיקר בשל פציעות. ועדיין הקפטן של נתניה מוליך את דירוג המאיימים למסגרת עם 30, מתוך 57 ניסיונות. דיא סבע, מלך שערי הליגה עם 12 שערים, במקום השני עם 28 איומים למסגרת מתוך 54 בסך הכול. סבע גם מוליך את דירוג ההבקעות מתוך הרחבה עם ארבע, וגם מחוץ לרחבה היהלום לוהט עם שמונה כיבושים. מה עם קצת נחמה למכבי תל אביב? הקפטן שרן ייני מוליך את דירוג המסירות (842) והמסירות המדויקות (745) בליגה, לצערו מסתמן כי זה לא מצליח לסייע לצהובים להיאבק על התואר. אחריו, בשתי הקטגוריות, עלי מוחמד וקלאודמיר פריירה. 


המדויק בליגה. ייני (דני מרון) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי