ערן זהבי לא בין המועמדים לתואר כדורגלן השנה בישראל

זהבי
זהבי | ערן לוף

מלך השערים ושחקן העונה בסין לא נכלל בין חמשת המועמדים של הוועדה מטעם משרד התרבות והספורט לקראת טקס מצטייני השנה. מירי רגב: "מוקירה ומעריכה את תרומתו הרבה, אך מכבדים את החלטת הוועדה"

(גודל טקסט)

ערן זהבי סיים עונה פנטסטית מבחינתו בליגה הסינית. הוא כבש 27 שערים, מרחק גול מהשיא המקומי, כמובן שלא היה עוד שחקן שכבש כמוהו והוא היה הראשון לזכות בתואר מצטיין העונה על אף שקבוצתו כלל לא זכתה באליפות או אפילו העפילה לליגת האלופות של אסיה.

למרות האמור לעיל והישגיו מעבר לים, כנראה שבישראל זוכרים לו בעיקר את תקרית השלכת סרט הקפטן במהלך משחק הנבחרת מול מקדוניה ובשל כך החליטה הוועדה של משרד הספורט שלא להכלילו בין המועמדים לטקס מצטייני השנה שייערך בסוף החודש. המועמדים לפרס יהיו מאור מליקסון, מהראן ראדי, תומר חמד, מואנס דאבור וביברס נאתכו.

שרת התרבות והספורט מירי רגב התייחסה לכך הערב רשמית וטענה: "אני מוקירה ומעריכה את תרומתו הרבה של ערן זהבי לכדורגל הישראלי. ערן הפך כבר מזמן למודל לחיקוי עבור דור העתיד של הכדורגל שלנו ומייצג את המדינה בכבוד גם בקבוצתו בסין. הוועדה שבחרה את המועמדים האחרונים בקטגוריות השונות ובהן גם 'כדורגלן השנה', היא ועדה בלתי תלויה המורכבת מגורמי מקצוע מנוסים בתחומי הספורט השונים ומנציגי ארגוני הספורט השותפים לפרס המצוינות. השרה והנהלת המשרד אינם מעורבים או שותפים להחלטות הוועדה. אנו מכבדים את עבודתה המקצועית של הוועדה ואת החלטותיה".


הסינים דווקא בחרו בערן זהבי לכדורגלן השנה שלהם (האתר הרשמי)

כזכור, גם לאחר ששבר את שיאו של ניסים אלמליח לא נבחר ערן זהבי ככדורגלן השנה, על אף שהיה מועמד, אז הפסיד לאליניב ברדה, קפטן האלופה הפועל באר שבע, והוא ביקר באופן נחרץ את ההחלטה. לאחר השלכת סרט הקפטן גם שרת התרבות והספורט ביקרה את התנהגותו בפומבי.

אחיו של ערן זהבי, אבי, תקף את ההחלטה בעמוד האינסטגרם שלו: "מה כבר אפשר לצפות ממשרד התרבות והספורט, ממירי רגב העומדת בראשה ומחברי הוועדה שביניהם יושבים גם שלמה שרף שבכהונתו בנבחרת היו כל השערוריות הכי גדולות ופרשת נערות הליווי , מירי רגב שטענה שלזרוק סרט קפטן זה לבזות את מדינת ישראל, אבל הורידה את דגל המדינה מחליפות הג'ודו של הספורטאים שלנו כי זה התאים לה מבחינה פוליטית..מירי רגב הראית את הפרצוף האמיתי שלך ושל הספורט הישראלי. איך אמר ערן? 40 שנה לא הגענו לכלום ולא נגיע עוד 40 שנה!!!".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי