צפו בתקציר: 0:1 למכבי נתניה על הפועל באר שבע, הצמרת נפתחה

באר שבע מפסידה
באר שבע מפסידה | עדי אבישי

צהוב עולה: קוגבנייה המחליף כבש בדקה ה-80 והעניק לקבוצה של דראפיץ' ניצחון מוצדק שסייע להם ולשתי הצהובות הנוספות, בית"ר ירושלים ומכבי ת"א לחזור למירוץ. שוב הוכח שהאלופה בלי וואקמה זה לא זה

(גודל טקסט)

מכבי נתניה ניצחה 0:1 את הפועל באר שבע בפתיחת הסיבוב השני וזכתה בהרבה יותר משלוש נקודות. היו פרשנים שדיברו על כך שהאלופה ברמה אחת מעל הליגה. אולי. אולי עם טוני וואקמה, אבל השחקן הכי טוב בארץ שוב נעדר בשל מחלה, וגילה כמה הקבוצה פחות טובה בלעדיו.


השחקנים של ברק בכר ספגו הפסד ליגה ראשון אחרי 11 משחקים ועלולים גם לאבד את הפסגה אם בית"ר ירושלים תנצח מחר בטדי את מכבי תל אביב. אבל כך או כך גם נתניה עם 23 נקודות, שבע פחות מהאדומים, מכבי תל אביב עם ניקוד דומה וכמובן הפועל חיפה וצהובים שחורים. ואם וואקמה אכן אורז מזוודות וטס לחתום לסין בינואר, תהיה לנו ליגה שמזמן לא היתה לנו. ועוד פרט סטטיסטי: לראשונה בעידן בכר באר שבע ספגה שני הפסדים רצופים, אחרי ה-1:0 באותו אצטדיון בנתניה למכבי תל אביב.


נתניה חזרה לעצמה אחרי ניצחון אחד בחמישה משחקים. וניצחון על באר שבע נותן המון ביטחון להמשך (וזאת אחרי התיקו 1:1 במחזור הראשון ובסיבוב הראשון) עלי מוחמד חסר? קבלו את אביב אברהם.  דיא סבע ביום רע, דידייה קוגבנייה עולה מהספסל ושם את כל הניצחון. בכלל אם היו לצהובים שחורים שני מגנים ברמת גבוהה, היא בהחלט היתה מועמדת לאליפות.
.

 וואקמה. בדרך לסין? (עדי אבישי)
 

הרכבים

מכבי נתניה: דני עמוס, חגי גולדנברג, ברנקו ורגוץ', טים הויבך, קובי מור, דן גלזר, ניקו אולסק, אביב אברהם, דיא סבע, ערן לוי, אלחסן קייטה. 

הפועל באר שבע: גיא חיימוב, חאתם עבד אלחמיד (בן ביטון 60), מתן אוחיון, וובה בראון, ג'ון אוגו, מהראן ראדי (גיא מלמד 81), דן איינבינדר, מאור מליקסון, מיכאל אוחנה, בן שהר, תומאש פקהארט (אורן ביטון 46).


מהלך המשחק
דקה 7
בראון נגח בסיומו של מהלך השחל בכדור חופשי היישר לידיים של עמוס.


דקה 13 –  ראדי טיווח בבעיטה סתמית את השער של נתניה והכדור הלך שטוח והחוצה.


דקה 18 –  כדור חופשי של ערן לוי נהדף היישר לאולסק שהטיס כדור לחיבורים. חיימוב קלט, שמט ושוב קלט. וההזדמנות המסוכנת אבדה.



לוי ואוגו. הנתנייתי לא עשה חשבון לניגרי ואף קיבל על זה צהוב (עדי אבישי)


דקה 21 – קייטה חטף כדור כ-30 מט' מהשער, חדר לרחבה והגביה מדויק לתיבת החמש אבל סבע החליק ונתניה פספסה מצב לגול.


דקה 26 – בראון צלל ברחבה וראה את הצהוב.


דקה 31
– אוי, אוי קייטה 1:  מתפרצת של נתניה וערן לוי בכדור עומק  של כ-30 מ' הניח אותו על הראש של קייטה שהתרומן ונגח חלש כך שחיימוב לא התקשה להדוף.



אולסק. נכנס היטב לנעליים של עלי מוחמד (עדי אבישי)


דקה 35 – באר שבע  הגיבה במצב טוב משלה: אוחנה ומליקסון להטטו בזה אחר זה בצד שמאל עד שהכדור הגיע סופסוף למרכז. שהר ניסה לדחוק רגל, פקהארט לבעוט אבל הגנת נתניה חילצה.


 דקה 39 – שוב מתפרצת של נתניה, אביב אברהם התקדם לעבר הרחבה ושלח מסירה קדימה לקייטה שבעט פצצה היישר לגופו של חיימוב.


אוהדי מכבי נתניה. יש להם ממה להיות מרוצים מהמחצית הראשונה (עדי אבישי)


דקה 46 – בכר ירד ממערך שלושת הבלמים, הוציא את פקהארט והכניס את אורן ביטון לעמדת המגן השמאלי כשאלחמיד יתופקד בעמדת המגן הימני.


דקה 48
– נתניה הגיבה לשינויים בעוד מתפרצת נהדרת שהותירה את סבע מול חיימוב, אבל הבעיטה שיצאה ממלך שערי הליגה היתה חלשה וחיימוב לא התקשה לבלום.


דקה 52
– גם באר שבע יודעת לעשות מתפרצות ועם ראדי היה דוחק את הרגל שנייה קודם מחמישה מטרים זה היה מסתיים ברשת ולא בחוץ.



מליקסון. לא מספיק טוב (עדי אבישי)


דקה 54 – מור החלש איבד כדור ברחבה של באר שבע, מליקסון טס מרחבה לרחבה והעביר לראדי שירה מדויק למסגרת אבל היישר לידיים של עמוס.


דקה 60 – בכר המודאג עורך שינוי נוסף. אלחמיד שהוא לא מגן טבעי יוצא ובן ביטון עולה במקומו.



בכר. אובד עצות (עדי אבישי)


דקה 64 – באר שבע יצאה למתפרצת ביתרון מספרי (5 על 4) אחרי טעות של אביב אברהם אבל מליקסון בעט רך ולא מדויק.


דקה 73
– סבע קיבל כדור מאולסק התקדם ומ-18 מ' בעט שטוח והחוצה. ערן לוי היה פנוי משמאל ורתח על סבע, אבל למזלו של המחמיצן, לוי ירד 
לספסל ועימות ודאי נחסך.


דקה 80, 0:1 לנתניה –  אביב אברהם קיבל כדור מסבע והגיע לקו הרוחב משם שלח כדור נהדר לאמצע ודידייה קוגבנייה המחליף שיגר אותו לרשת. כשמגיע זה גם הגיע.



קוגבנייה. אם אין סבע, אז יש מישהו אחר שיכבוש (עדי אבישי)


דקה 84 – בעיטה של אורן ביטון הסתיימה בידיים של עמוס. מליקסון ומלמד העצבניים ספגו צהוב.


דקה 92 – עבירה מפוקפקת על אוגו. מליקסון בעט את הכדור החופשי לתוך החומה אבל הריבאונד הגיע עד איינבינדר שמחמישה מטרים הצליח איכשהוא לגלגל את הכדור לחוץ.


דקה 94 – עוד התקפת ייאוש של האדומים, עוד ערבוביה ברחבה ושוב איינבינדר לא מוצא את הרשת ואת השוויון ממצב קורץ. אם כי תיקו היה עושה עוול לנתניה.


נתניה אוהבת לנצח מוליכות: הפועל חיפה והפועל באר שבע (עדי אבישי)
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי