מקורב לוואקמה: אם לא יהיו התפתחויות, הוא יסיים את העונה בב"ש

וואקמה
וואקמה | עדי אבישי

האלופה נאלצה להסתדר עם סגל חסר בשני המשחקים האחרונים, אך הכוכב הניגרי ישוב לאימונים ולהרכב מול מכבי חיפה: "רצה להתלבש כבר אתמול". זובאס וג'ראפי הוזכרו כמועמדים לעונה הבאה, גם מכבי ת"א אחרי הליטאי

(גודל טקסט)
בשורה טובה להפועל באר שבע ופחות משמחת למכבי חיפה: טוני וואקמה סיים להתלוצץ עם רופאיו ויהיה כשיר לקראת המשחק מול הירוקים ביום שני הבא.  כל מאמן מתחיל בליגה ג' מבין מה שבצוות המקצועי המפואר של המוליכה (הזמנית?), מנסים לטשטש. בלי וואקמה באר שבע היא קבוצה אחרת, יותר מוגבלת ופחות טובה. נקודה.


המספרים מספרים שהאדומים הפסידו בשלושה מתוך ארבעת המשחקים האחרונים שבהם כוכבם הבלתי מעורער היה מחוץ לסגל. פציעה בקרסול ודלקת גרון השביתו אותו, ובעת שבלע כדורי אנטיביוטיקה סיפרו לו שחלוץ ישראלי שמשחק בליגה הצ'כית מועמד להחליף אותו אם יחליט לעזוב.




סביב היעדרותו של הניגרי פרחו שמועות מרחיקות לכת ובין השאר נטען שמדובר כביכול בפציעה דיפלומטית או בשביתה איטלקית, ביטוי לחוסר שביעות רצונו מהקשיים שבאר שבע מערימה עליו בדרכו ליעד חדש, אלא שבסביבתו מציגים תמונה שונה, המתאימה דווקא לתסריט של הסדרה Er: "אחרי שטוני התאושש מהפציעה הוא חטף דלקת גרון. הרופא נתן לו טיפול אנטיביוטי, יומיים הוא שכב במיטה עם חום של 39 מעלות. אתמול לפני המשחק בנתניה הוא אפילו שקל להתלבש ולשבת על הספסל עד שהורידו אותו מהעניין". לחבריו אמר גנרל חורף: "אני מרגיש יותר טוב וביום שלישי אחזור להתאמן כרגיל כדי להתכונן למשחק הקרוב". חזרתו למגרשים מתוזמנת, כאמור, למחזור הבא מול מכבי חיפה.



וואקמה. מול מכבי חיפה הוא כבר ישוב להרכב (דני מרון)


כרגע, אין חדש בנוגע לתנועותיו של וואקמה בסיומו של חלון ההעברות הקרוב וגורם המקורב אליו אמר לספורט1: "אם לא יהיו התפתחויות דרמטיות, טוני יסיים את העונה בבאר שבע. ברור לו שתג המחיר שבאר שבע קבעה עבורו, 4-3 מיליון יורו, נועד להרחיק קונים פוטנציאליים. כמובן שהכול נזיל. אם פתאום קבוצה מחו"ל תסכים לשלם לב"ש פיצוי בסכומים כאלה, אז תהיה עסקה. בכל מה שתלוי בטוני, הוא יעשה את הכול כדי לעזור לבאר שבע לזכות באליפות שלישית ברציפות ועל הדרך לקבל זימון לנבחרת ניגריה לקראת הופעתה במונדיאל ברוסיה. אלה הדברים החשובים בעיניו. כל השטויות שמסביב לא מעניינות אותו".


ההפסד 1:0 לנתניה, השני בתוך שלושה ימים בעיר היהלומים, חשף שתי בעיות מרכזיות: עורף פגיע בגלל מחסור משווע בבלמים וזרים שלא עושים את ההבדל. איסק קואנקה מתראיין בימים האחרונים בקצב מסחרר וזוהי כנראה דרכו לשחרר קיטור. על המגרש הוא לא מקבל דקות משחק מברק בכר וגם אתמול התייבש על הספסל. מתומאש פקהארט ציפו להרבה יותר. החלוץ הצ'כי הוחלף אתמול במחצית והתיישב לא הרחק מקואנקה, על הספסל. מיגל ויטור ומיחאי קורהוט הצטרפו לוואקמה במסדר החולים והפצועים ומתוך שישה זרים רק זר אחד השלים 90 דקות – ג'ון אוגו שכבר ידע ימים יפים יותר. 


השוער גיא חיימוב היה אחת מנקודות האור הבודדות של באר שבע והציל אותה מהפסד מביך בהרבה. "לא פשוט להפסיד פעמיים בטווח של שלושה ימים, ברור שאנחנו מאוכזבים", אמר חיימוב. "היה מתסכל לראות בדקות הסיום את ההחמצות, אבל זה הכדורגל. לפעמים זה נכנס ולפעמים לא. בעזרת השם זה יכנס בפעם הבאה".



חיימוב. מנקודות האור של האלופה בהפסד (עדי אבישי)


על חידוש הרוטציה בין הקורות, הוסיף השוער המתקאמבק: "לכל שחקן בבאר שבע מגיע להיות בהרכב, ויש שני שחקנים טובים בכל תפקיד. זוהי המדיניות של המועדון".


לראשונה העונה נאלצה הקבוצה להסתדר בלי שלושת בלמיה הבכירים. על חסרונו של שיר צדק התגברו בחודשים האחרונים בעזרתו של לואי טאהא, וכשויטור שוב נפצע הסתייעו במתן אוחיון. בגלל פציעתו של לואי, בכר הימר על שיטת שלושת הבלמים ומהר מאוד התחרט וחזר למקורות, עם ארבעה מגינים. דווקא בשיטה הקובנציונלית, קרסה הקוסנפציה וחיימוב נכנע. "לא הופתענו מהמערך, אנחנו חיילים ועשינו מה שברק ביקש", אמר השוער.


 

אמונה היא לעשות את הצעד הראשון גם כשאינך רואה את התמונה כולה. ⚽️ #reusch #reuschgloves #nike #niketiempo

A post shared by Guy Haimov 55 official (@guyhaimov55) on



עדיין מוקדם לחשוב על העונה הבאה, ובכל זאת שמותיהם של שוער בני יהודה זובאס ושוער אשדוד ג'ראפי הוזכרו כמועמדים לתגבר את מערך השוערים בטרנר בקיץ הקרוב. עם זאת, ההערכה היא שמכבי תל אביב תהיה האופציה המועדפת על השוער הליטאי אם פרדראג ראיקוביץ' יעזוב את קריית שלום.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי