המזל הרע נמשך: מיגל ויטור שוב נפגע בברכו ויעבור MRI

מיגל ויטור
מיגל ויטור | צילום: דני מרון

הבלם, שרק שב מהיעדרות ארוכה, נפצע באימון הפועל באר שבע ויעבור בדיקות: "הרגשתי שהברך זזה". אם ייעדר תקופה ארוכה, בקבוצה ישקלו להתחזק בשחקן הגנה נוסף. בן שהר בספק למשחק הגביע בנצרת

(גודל טקסט)
מיגל ויטור לא מצליח להתנתק מהמזל הרע שפוקד אותו, כאשר הפועל באר שבע הודיעה היום (חמישי): "מיגל ויטור נפגע במהלך האימון בברכו הימנית, ומחר יעבור בדיקת MRI". רק בחודש שעבר ויטור נפצע בשריר הארבע ראשי, וכעת החשש הוא שמדובר בפציעה חמורה, אולי אפילו קרע ברצועה הצולבת. הוא אף אמר לחבריו: "הרגשתי שהברך זזה". זו הפציעה הרביעית של הפורטוגלי בשנה האחרונה, כאשר בדצמבר אשתקד נפצע מול בית"ר ירושלים וחזר במפתיע לפני תום העונה, והשלישית בברך מאז הגיע. באוגוסט האחרון ויטור נפצע ברצועות הברך לפני משחק פלייאוף ליגת האלופות מול מאריבור, וחזר לשחק בנובמבר.


לאחר פציעתו הקודמת אובחן אצלו קרע ברצועה צולבת קדמית. בהסכמתו עבר שיקום שמרני, ולאחר שעבר את המבחנים הנדרשים, כולל כניסה לקרבות מגע באימונים, חזר לפעילות מלאה, עם קרע ברצועה.





גורם בקבוצה מנסה להרגיע: "אין הרבה מה לקרוע כי מיגל משחק עם קרע ברצועה, ההיסטריה והפחד הם מרכיבים דומיננטיים בפציעה הנוכחית. סיבוב הברך גרם לכאבים חזקים. מחר הוא יעבור בדיקות הדמייה ואז נהיה יותר חכמים. מיגל בחור חזק, אפשר להגיד שהוא סובל מ'באד לאק'. הוא עדיין לא הגיע לשלב 'הגראונד זירו'".


ממשחק הגביע בשבת, מול אחי נצרת, הפורטוגלי ישוחרר, ויחמיץ גם את שני משחקי הליגה הרצופים בטרנר – מול בני יהודה והפועל חיפה שיתקיימו בהפרש של חמישה ימים. ממצאי ה-MRI עשויים להשפיע על מדיניות הרכש של הקבוצה. אם ויטור ייאלץ להיעדר תקופה ארוכה מן המגרשים תיבחן האפשרות לתגבר את הקו האחורי בבלם נוסף.


בעניין אחר, בן שהר סובל מפציעה בבוהן כבר מספר שבועות, עבר בדיקה והוא בספק למשחק מול אחי נצרת בסיבוב ח' בגביע המדינה.


מיגל ויטור. חוסר מזל (דני מרון)מיגל ויטור. חוסר מזל (דני מרון)


במקביל, אוהדיה הרבים של הפועל באר שבע מחסירים פעימה לקראת הבדיקות הקרדיולוגיות הצפויות בימים הקרובים לקפטן אליניב ברדה, שתוצאותיהן ישפיעו במידה מכרעת על עתידו. בעקבות אירוע הלב שעבר הקפטן בן ה־35, לאחר שבמהלך משחקון פנימי פגע בו כדור בקדמת החזה, הומלץ לו להתנזר מפעילות ספורטיבית תחרותית עד לבירור רפואי נוסף.



כזכור, חייו של ברדה ניצלו בזכות פעולה מהירה של הצוותים הרפואיים, שביצעו בו פעולות החייאה במגרש האימונים בלהבים ופינו אותו במהירות לבית חולים סורוקה. חודשיים חלפו מאז האירוע, ורופאי המערך הקרדיולוגי בבית חולים סורוקה לא לוקחים שום סיכונים בעניינו של 10 לב אדום. בכוונתם לזמן את ברדה לסדרת בדיקות מקיפה כדי להעריך את יכולותיו התפקודיות בטרם יציידו אותו בדף הוראות לשנים הקרובות.


ברדה
ברדה. מתי ישוב? (דני מרון)


יש לציין כי עוד לפני המקרה הטראומטי, היה ברור לברדה שזוהי העונה האחרונה שלו כשחקן פעיל. חוזהו בטרנר יסתיים בקיץ הקרוב, ועד אז הוא מחלק את זמנו בין ביקורים באימוני קבוצתו לבין השתתפותו כתלמיד שלא מן המניין בקורס מאמני הפרו שמעבירה ההתאחדות לכדורגל. מחלוקת עקרונית בין ברדה לבין ההתאחדות, שנדונה בימים אלה בבית המשפט המחוזי בתל אביב, מפרידה בינו לבין הגשמת שאיפתו המקצועית ביום שאחרי תליית הנעליים הרשמית.


הקיץ של "אליה" יהיה מעניין. בבירת הנגב מייעדים לקפטן תפקיד שבו יוכל לבטא את כישוריו המגוונים, ונבחנות מספר אופציות. בינתיים, הוא מקפיד להתייצב במקום עבודתו ועושה כמיטב יכולתו לתרום למערכת. "אליניב מגיע כמעט מדי יום לאימונים, משוחח עם שחקנים, תומך ומעודד. הוא הפך למעין מנטור שלנו", מספרים בקבוצה.


זכייה באליפות שלישית ברציפות היא תסריט לא לגמרי דמיוני, בהתחשב בעובדה שהפועל ב"ש חזרה למקום הראשון מבלי להציג יכולת גבוהה מדי. ה-"האפי־אנד" האולטימטיבי: ברדה חוזר למגרשים בתוספת הזמן של משחק ההכתרה, ואחר כך מוזמן להניף את הצלחת. על פחות מזה לא מעזים כרגע לדבר בבירת הנגב ובסביבתו של ברדה אמרו אתמול ל-"מעריב־השבוע": "כל עוד אליניב לא פרש, אנחנו לא מדברים על כלום".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי