"ההיסטריה והפחד הם מרכיבים דומיננטיים בפציעת ויטור"

מיגל ויטור
מיגל ויטור | דני מרון

ארבע פציעות בתוך שנה לבלם ובבאר שבע מנסים להסביר וגם לנחם: "מיגל בחור חזק אבל הוא סובל מבאד לאק". היום (חמישי) יעבור הפורטוגלי בדיקת MRI וממצאיה עשויים להשפיע על מדיניות הרכש בינואר

(גודל טקסט)

דצמבר 2016. מיגל ויטור נפצע במהלך משחק הליגה מול בית"ר ירושלים. האבחנה, שהפועל באר שבע מעולם לא פרסמה רשמית, הייתה קרע ברצועה הצולבת הקדמית. הבלם לא נותח וחזר אחרי 14 שבועות. אוגוסט 2017. הבלם נפצע שוב בברך במהלך משחק אלוף האלופים. האבחנה לא פורסמה. הפעם הוא חזר קצת פחות משלושה חודשים.

דצמבר 2017. ויטור נפצע לפני גמר גביע הטוטו בשריר הארבע ראשי, נלקח לאולטראסאונד, שם מתגלה, לטענת הפועל ב"ש, פציעה שטחית. הוא חוזר אחרי שבועיים רק כדי לפתוח את 2018 עם עוד פציעה בברך. רביעית מאז הגיע למועדון לפני עונה וחצי. הבלם בן ה-28, שחקן העונה להזכירכם, שותף בפחות ממחצית ממשחקי הליגה של האלופה מאז הגיע לכאן.

25 משחקים בעונה וחצי, מתוכם 23 בהרכב. בשלוש העונות בפאוק הוא שיחק 83 משחקי ליגה. היו פה ושם בעיות שרירים וברכיים. הוא החמיץ כמעט חודשיים במצטבר בעונת 2013/14 וחודש שלם בעונת 2015/16, אבל עכשיו מדובר בתופעה חוזרת שבבאר שבע מתקשים לעכל. ארבע פציעות תוך שנה.

לאחר הפציעה הראשונה, ויטור עבר בהסכמתו (אך לאחר מסע שכנועים) עבר שיקום שמרני. בחודש מרץ חשפנו שאחד משלושת המומחים איתם התייעצה הפועל ב"ש המליץ לוותר על ניתוח. באר שבע התחייבה אז בפני ויטור שאם יסכים, חוזהו יוארך, מה שאכן קרה במהלך השנה כשהשחקן חתם עד 2021, שנתיים מעבר לחוזהו המקורי.


כך זה החל. ויטור בפוזה אופיינית (דני מרון)

ויטור טס אז לפורטוגל ועבר בהצלחה תכנית שיקום בת חודש בסיומה המשיך להתעקש על ניתוח. כשבדיקת MRI, הראתה חיבור מינורי של הרצועה, הוא נשאר לבצע תרגילי שיקום ופיזיותרפיה וחזר למגרשים אחרי 14 שבועות ללא ניתוח. רק לאחר שעבר את הטסטים הנדרשים, כולל כניסה לקרבות מגע באימונים, חזר לפעילות מלאה, עם קרע ברצועה.

גורם בקבוצה ניסה להסביר כיצד הפציעה ההיא קשורה לפציעה הנוכחית: "אין הרבה מה לקרוע כי מיגל משחק עם קרע ברצועה, ההיסטריה והפחד הם מרכיבים דומיננטיים בפציעה הנוכחית. סיבוב הברך גרם לכאבים חזקים. היום הוא יעבור בדיקות הדמיה ואז נהיה יותר חכמים. מיגל בחור חזק, אפשר להגיד שהוא סובל מ'באד לאק'. הוא עדיין לא הגיע לשלב 'הגראונד זירו'".


אלחמיד. נרכש כדי למלא את חסרונו של ויטור בפציעה הקודמת (דני מרון)
 

בבאר שבע ממשיכים להגן על הטיפול השמרני, שספג לא מעט ביקורות, וטוענים כי זו הייתה האופציה הכי טובה נוכח ההיסטוריה של השחקן. גורמים רפואיים שקראו את פרוטוקול הטיפולים טענו שהשחקן יתקשה לחזור באופן סדיר. ואכן, באותו משחק מול בני יהודה באוגוסט הוא סובב שוב את הברך. הכאבים היו פחותים משמעותית, אבל בקבוצה נתנו לו זמן לחזור. הפציעה שלו טופלה שוב תחת מעטה מסתורין בלי יותר מדי חשיפת פרטים. ויטור חזר כמעט משום מקום למשחק בבוקרשט בתחילת נובמבר.

כעת, הדברים נראים על פניו גרוע יותר. השחקן מירר בבכי ואמר לחבריו שהרגיש את הברך זזה. החשש הוא שבדיקת ה-MRI תגלה פציעה ממנה לא יוכל לחזור עוד העונה. כבר עכשיו ברור שגם בשורות טובות ייאלצו את הבלם להיעדר לפחות משני משחקי הליגה הבאים. הממצאים עשויים להשפיע על מדיניות הרכש של הקבוצה, ובמקרה שויטור יאלץ להיעדר תקופה ארוכה מן המגרשים תיבחן האפשרות לתגבר את הקו האחורי בבלם נוסף.

כזכור, אשתקד החזירה באר שבע את וויליאם סוארס אחרי הפציעה של ויטור ושחררה אותו שוב הקיץ. גם חאתם עבד אלחמיד נרכש כדי למלא את חסרונו של הפורטוגלי אחרי הפציעה באוגוסט. מי יגיע הפעם כדי למלא את השורות?

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי