בני יהודה ומכבי פ"ת הודחו בפנדלים, מכבי נתניה שרדה את הדו קרב

הפועל ר"ג
הפועל ר"ג | דני מרון

גביע המדינה, סיבוב ח': הפועל ר"ג העיפה את מחזיקת הגביע עם 2:3, כפר סבא גברה על המלאבסים 2:4, סבע וחבריו התקשו בדרך ל-1:4 בעפולה על חדרה מהנקודה הלבנה. רעננה עברה את רמה"ש, מרמורק הדיחה את כאוכב

(גודל טקסט)
סיבוב ח' בגביע המדינה לעונת 2017/8 ללא ספק הולך והופך לאחד הדרמטיים שאנו זוכרים. חמישה משחקים נערכו היום (שישי) ומהם שלושה הוכרעו רק מהנקודה הלבנה – ועוד יותר מדהים שבאותם משחקים היו מעורבות מכבי נתניה שעלתה בקושי, מחזיקת הגביע בני יהודה תל אביב שסיימה את דרכה וגם מכבי פתח תקווה מליגת העל שמצאה את עצמה בשלב מוקדם מחוץ למפעל.



שחקניה המאושרים של הפועל כפר סבא. הישג נאה במשחק חוץ (אודי ציטיאט)


מכבי נתניה לא פתחה בהרכבה החזק ביותר במגרש בעפולה מול הפועל חדרה מהליגה הלאומית ונקלעה לפיגור בשלב מוקדם וגם במהלך ההארכה, אבל למזלה, כמו ברוב המשחקים העונה, היה לה את דיא סבא שהחזיר אותה ל-2:2 עמוק בתוך ההארכה ואחר כך הם ניצחו את הקרב בזכות 1:4 מהנקודה הלבנה. בני יהודה, שבשנה שעברה זכתה בגביע אחרי פנדלים מול מכבי ת"א, נכנעה 3:2 להפועל ר"ג אחרי 120 דקות מאופסות וגם מכבי פ"ת הודחה על ידי קבוצה מהלאומית, כשתנאי מזג אוויר קשים ב"מושבה" הובילו ל-0:0 בסיום ו-2:4 להפועל כפר סבא לאחר בעיטות ההכרעה.




עוד היום בגביע, הפועל רעננה טיילה לשמינית הגמר אחרי 0:3 על רמת השרון, גם הפועל מרמורק העפילה לשלב הבא אחרי 1:3 ביתי על הפועל כאוכב. המשחקים בין הפועל שפרעם מליגה א' לבין בני מוסמוס מליגה ג' ובין עירוני קריית שמונה להפועל עפולה, נדחו בשל מזג האוויר.




החגיגות של ר"ג. שמרו על מסורת ההפתעות (דני מרון)


הפועל רמת גן – בני יהודה 2:3 בפנדלים (0:0 בתום 120 דקות)

הפועל רמת גן מהלאומית, קבוצה שלא פעם בשנים האחרונות הדהימה גם את קבוצות הצמרת של ליגת העל, אירחה באצטדיון הלאומי את מחזיקת הגביע, בני יהודה של יוסי אבוקסיס, ואחרי 0:0 בתום 120 דקות, הדיחה אותה בקרב בעיטות מ-11 מטרים.



יונתן כהן במאבק על הכדור היום באצטדיון רמת גן (דני מרון) 



איציק ברוך, מאמן הפועל רמת גן. נערך לקור (דני מרון)


פנדלים

אחרי 120 דקות ללא הכרעה התיצבו שתי הקבוצות לדו קרב פנדלים. רותם שמול בעט פנימה והעלה את רמת גן ליתרון. יונתן כהן בעט לבני יהודה והשווה  ל-1:1. מיכאל זנדברג היה הבועט השני של רמת גן וזובאס הדף. עדיין 1:1. מתן חוזז בעט לבני יהודה והחטיא. הבעיטה השלישית לרמת גן הייתה של אושר אבו שבעט וכבש – 1:2. נריוס ואסקיס ניגש לבעיטה השלישית של בני יהודה וכבש גם הוא. 2:2 אחרי שלוש בעיטות לכל אחת משתי הקבוצות.


עדי תמיר מרמת גן הוציא מזובאס עוד עצירה והשאיר את התוצאה בעינה. דן מורי היה הבועט הרביעי של בני יהודה וגם הוא החטיא. עדיין 2:2 אחרי ארבע בעיטות לכל קבוצה. שגיב כהן מרמת גן כבש את הבעיטה החמישית והעלה את קבוצתו ל-2:3. סתיו פיניש החטיא את הבעיטה החמישית ומחזיקת הגביע סיימה את דרכה בגביע המדינה עוד לפני שמינית הגמר.



ככה נראו כהן וחבריו מיד לאחר ההדחה הכואבת (דני מרון)



ערימת שחקני הפועל ר"ג. ניצחון מתוק על מחזיקת הגביע (דני מרון)


הפועל רעננה – עירוני רמת השרון 0:3

הפועל רעננה מליגת העל אירחה את עירוני רמת השרון מהלאומית ובמהרה נתגלו פערי הכוחות, כך שבסיום המאמן מנחם קורצקי מדיח את חברו הטוב חיים שאבו. רעננה הגיעה אחרי שלושה משחקי ליגה ללא הפסד והמשיכה את המומנטום הטוב. עלי קמארה חזר להרכב אחרי שריצה עונש הרחקה וגם כבש את השער הראשון, דור חוגי ושמעון אבוחצירה הוסיפו.


דקה 26 – 0:1 לרעננה – נמניה ניקוליץ הגביה כדור חופשי לתוך הרחבה, עלי קמארה שחזר להרכב אחרי שריצה עונש הרחקה נגח מקרו את הראשון לנציגת ליגת העל.



עלי קמארה ודור חוגי. שני הכובשים של רעננה (דני מרון)


דקה 42 – 0:2 לרעננה – דור חוגי חטף כדור כ-20 מטר מהשער של רמת השרון, היטעה את אחד משחקני ההגנה של רמת השרון ובעט חזק מחוץ לרחבה כדור שנעצר רק ברשת.


דקה 54, 0:3 לרעננה – שמעון אבוחצירה ניצל טעות קשה של השוער אסף רז וכבש את השלישי בדרך לשמינית הגמר. 

הפועל חדרה – מכבי נתניה 4:1 בפנדלים (1:1 בתום 90 דקות, 2:2 בתום 120 דקות)
מכבי נתניה הייתה קבוצת ליגת העל היחידה מבין השלוש שהגיעו להכרעות מהנקודה הלבנה ושרדה את המותחן. היא התארחה בעפולה אצל הפועל חדרה מהלאומית ואחרי 2:2 בתום 120 דקות, הצליחה לנצח 1:4 בפנדלים ולהשיג את הכרטיס לשמינית הגמר.


דראפיץ' וברדה לא עלו עם ההרכב החזק ביותר שעומד לרשותם משיקולי רוטציה, אבל דיא סבע היה בין אלה ששיחקו 120 דקות והוא גם היה אחראי, כרגיל העונה, להציל את קבוצתו כשקבע 2:2 בדקה ה-113 וכפה פנדלים. משם הדברים הסתדרו ליהלומים, בעוד חדרה יוצאת עם המחמאות בלבד ועם חשש שהכוכב אסי גומה ייעדר תקופה בעקבות מתיחה שספג וגרמה להחלפתו.


דקה 14 – 0:1 להפועל חדרה – כדור שעלה לתוך הרחבה הגיע לאסי גומה, חלוץ הכי לוהט של המארחת, ומקרוב הוא בעט לרשת הגבוהה והעלה את נציגת הלאומית ליתרון.



אסי גומה חוגג. העלה את חדרה ליתרון מפתיע (שלומי גבאי)


בהמשך המחצית הראשונה נפצע גומה, מתח את שריר רגלו והוחלף. גומה יעבור בימים הקרובים בדיקה כדי לקבוע האם מדובר במתיחה בלבד או בקרע, כך או כך, מדובר במכה די גדולה לקבוצה של ניסו אביטן.


דקה 60, 1:1 – עדן שרם קיבל כדור עומק ברחבה ומקרוב גלגל פנימה את שער השוויון.



שחקני נתניה חוגגים אחרי שער השוויון (שלומי גבאי, הפועל חדרה)


דקה 98, 1:2 לחדרה – אוהד קדוסי הוותיק במבצע מבריק, היתל בהגנת נתניה ומ-17 מטרים בעט כדור שטוח ומדויק לרשת.


דקה 113, 2:2 – כדור עומק נשלח לעברו של דיא סבע, שבעט בחצי גובה מעשרה מטרים לרשת.


פנדלים

תמו 120 הדקות ללא שערים והקבוצות התיצבו לבעיטות הכרעה מהנקודה הלבנה. דיא סבע הטעה את שוער חדרה וקבע 0:1 לנתניה. קדוסי בעט לפינה אחת, אלקסלסי זינק לפינה השנייה והתוצאה 1:1. אולסק רץ, עצר ואז שיגר כדור שהטעה את אג'ידה – 1:2 לנתניה. סמיר פנרטקביץ' בעט למשקוף, עדין 1:2 לנתניה. אביב אברהם בעט  חד וחלק לרשת, 1:3 לנתניה. אילון ירושלמי בעט לקורה, התוצאה בעינה – 1:3 לנתניה, דודי תירם בעט לפינה הגבוהה וזהו, 1:4 ונתניה בשלב הבא.


מכבי פתח תקוה – הפועל כפר סבא 4:2 בפנדלים (0:0 בתום 120 דקות)

כ-200 צופים הגיעו לאצטדיון המושבה למשחק בין נציגת ליגת העל למוליכת הליגה הלאומית וצפו בהדחתה של הקבוצה הבכירה יותר, בפנדלים. במהלך המחצית השנייה ערך מאמן פ"ת שרון מימר חילוף כשהכניס את שלומי ארבייטמן במקומו של מנור סולומון. אוהדי הקבוצה לא אהבו את החילוף וקראו למאמן להתפטר מתפקידו.


פנדלים

אחרי שלא נכבשו שערים ב-120 דקות הלכו שתי הקבוצות לדו קרב פנדלים. רומאריו פירס החטיא ראשון לפתח תקווה, אלקסלי בעט  וכבש – 0:1 לכפר סבא. שלומי ארבייטמן השווה ל-1:1. עומר פדידה כבש והעלה את כפ"ס ל-1:2. לירוי צעירי החטיא  והשאיר את התוצאה בעינה, דושאן מאטוביץ' הוותיק העלה את כפר סבא ל-1:3. נאור פסר צימק ל-3:2 ויהב אפריאט האורח דייק בבעיטה שלו והעלה את כפר סבא ל-2:4 והעניק לה את הכרטיס לשמינית הגמר.
 


 שרון מימר. פגש את האקסית (עדי אבישי)



מנגד, מאמנה המאושר של כפר סבא, מסאי דגו (אודי ציטיאט)


הפועל מרמורק – הפועל כאוכב 1:3

במשחק נוסף נטול נציגות מליגת העל, אירחה הפועל מרמורק מהליגה הלאומית את הפועל כאוכב מליגה ב'. הקבוצה של ניסן יחזקאל הגיעה למשחק אחרי הפסד דרמטי במחזור האחרון 2:1 לנצרת עילית, כאוכב ניצחה בסיבוב הקודם בגביע את הפועל בית שאן בחוץ 0:3. האורחים הוליכו, מרמורק ענתה בשלושעה והעפי


דקה 10 – 0:1 לכאוכב – טעות חמורה של שוער מרמורק שלא העריך נכון כדור שבעט לעברו נאסר סוהיב, הכדור עלה מעל ידיו וחדר פנימה כדי להקפיץ את נציגת ליגה ב' ליתרון מפתיע.


דקה 60, 1:1 – גיא משפתיי ניצל בלבול בהגנת האורחת כדי לכבוש בקלות את שער השוויון.


דקה 83, 1:2 למרמורק – המהפך הושלם. ניראל מחפוד קיבל כדור ברחבה ובעט חזק לפינה הרחוקה ופנימה.


דקה 90+5, 1:3 למרמורק – ניראל מחפוד כבש את השלישי לזכות המארחת עמוק בתוך תוספת הזמן והבטיח את עלייתה לשמינית הגמר.


 ניסן יחזקאל. הקבוצה שלו נקלעה לפיגור מוקדם (דני מרון)

 

קרית שמונה – הפועל עפולה: נדחה בשל הגשם
צוות השיפוט בראשות עידן לייבה החליט כי בשל מזג האוויר וכמויות המשקעים החריגות, תנאי המגרש בקרית שמונה אינם מאפשרים את קיום המשחק בין עירוני קרית שמונה להפועל עפולה, זאת למרות הניסיון לעכב את שריקת הפתיחה. מועד חדש לעריכת המשחק יקבע בהמשך.


הפועל שפרעם – בני מוסמוס: נדחה בשל מזג האוויר ותנאי המגרש. 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי