רשמי: ברצלונה הודיעה על החתמת פיליפה קוטיניו

פיליפה קוטיניו
פיליפה קוטיניו | אתר רשמי

העסקה הגדולה נסגרה, כשליברפול תקבל 163 מיליון יורו (120 מיידית, 43 כבונוסים). הברזילאי יהיה השחקן השני היקר בהיסטוריה והראשון בתולדות בארסה. המונולוג המרגש של קלופ בפנים. צפו בסוארס מחכה בשדה התעופה

(גודל טקסט)
עכשיו זה רשמי: לפני דקות ספורות הודיעה ברצלונה באופן רשמי על החתמתו של פיליפה קוטיניו לחמש שנים וחצי. זמן ההצגה של השחקן בקאמפ נואו יתפרסם בשעות הקרובות.


גם ליברפול פרסמה הודעה באתר הרשמי של המועדון לגבי עזיבתו של הכוכב הברזילאי: "המועדון מאשר שפיליפה קוטיניו עוזב את המועדון, לאחר שהושג הסכם עם ברצלונה בכפוף לבדיקות הרפואיות והגעה לסיכום מול השחקן. לשחקן יש אישור להשלים את המעבר באופן מיידי".




כאמור, קוטיניו בן ה-25 ישחק בחמש וחצי העונות הקרובות בקאמפ נואו וסעיף השחרור שלו יעמוד על 400 מיליון יורו. לפי הדיווחים באנגליה ובספרד ליברפול תקבל תמורתו לא פחות מ-163 מיליון יורו (120 במיידי ו-43 בבונוסים), מה שיהפוך אותו לשחקן השני היקר בהיסטוריה והיקר ביותר בתולדות המועדון הקטלאני.


Luis Suárez at Barcelona airport waiting for the arrival of Philippe Coutinho. (Source: Directo Gol) pic.twitter.com/cBfsBd4UoV

— Transfer News Live (@DeadlineDayLive) January 6, 2018


יורגן קלופ אמר לאתר הרשמי של ליברפול לאחר הכרזת העסקה: "אנו נפרדים כמועדון וכקבוצה מחבר טוב, איש ושחקן מדהים. זה לא סוד שפיליפה רצה שהמעבר ייצא לפועל מיולי האחרון, כשברצלונה פנתה אלינו לראשונה. למרות זאת, הצלחנו להשאירו בקבוצה וניסינו לשכנעו להישאר. אני יכול לומר לאוהדים שעשינו הכל כדי לשכנע את פיליפה להישאר בליברפול, אך המעבר לברצלונה היה אטרקטיבי והוא היה מעוניין בכך במאה אחוז. זה החלום שלו, וכעת אני משוכנע שלא נשאר לנו דבר כדי לשנות את דעתו".


@Phil_Coutinho!
Bem-vindo! Welcome! Benvingut! ¡Bienvenido!

#BeBarça#ForçaBarçapic.twitter.com/PjFpdKvPOd

— FC Barcelona (@FCBarcelona_es) January 6, 2018


Liverpool Football Club today issued the following statement regarding the future of Philippe Coutinho: https://t.co/MCZf1piCY6pic.twitter.com/AczMi4oUC1

— Liverpool FC (@LFC) January 6, 2018

"השחקן נשאר מחויב ועזר לנו לנצח משחקים וסיפק הופעות טובות. הוא נשאר מקצוען לאורך כל הדרך", הוסיף המאמן הגרמני. "כמובן שזה מובן לגמר שהאוהדים מאוכזבים. זה תמיד קשה להיפרד ממישהו מיוחד, אך זה חלק מעולם הכדורגל. שחקנים יגיעו ושחקנים יעזבו, אך אנחנו מועדון גדול וחזק ונמשיך הלאה גם ללא שחקן חשוב. שחקנים גדולים כבר עזבו בעבר, והמועדון תמיד המשיך הלאה. אי אפשר למכור את הלב והנשמה של ליברפול, למרות שאני בטוח שיש מועדונים שהיו מוכנים לקנות את זה. יש לי המון אמונה בכישרונות שיש לנו כעת בקבוצה, וביחד עם הבעלים נמשיך להשקיע בשחקני הסגל שיעזרו לנו להתפתח ולהתקדם. כעת שפיליפה עזב, נמשיך בדרך שלנו להשיב תארים לאנפילד".


Jürgen Klopp offered his reaction to the news #LFC have today reached an agreement with @FCBarcelona for the transfer of Philippe Coutinho: https://t.co/9y0KtnWHpjpic.twitter.com/XVin5CIjH5

— Liverpool FC (@LFC) January 6, 2018


באתר הרשמי של ברצלונה נכתב על השחקן: "פיליפה קוטיניו הוא אחד הקשרים הכי מוכשרים בעולם, כשבנוסף מדובר שחקן צעיר עם המון פוטנציאל והוא הראה את הרמה שלו ב'סלסאו' כמו גם בליברפול".


קוטיניו בן ה-25 החל לשחק כדורגל בעיר הולדתו, ואסקו דה גאמה. מגיל צעיר מאוד עורר עניין מצד ענקיות הכדורגל של אירופה ובשנת 2010, בגיל 18, עבר לאינטר. בינואר 2012 עבר בהשאלה לאספניול ושנה לאחר מכן עבר לליברפול בה ביצע את הפריצה הגדולה ורשם 54 שערים ו-46 בישולים ב-201 הופעות. כעת, הוא עובר לברצלונה כהעברה השנייה בגבוהה בהיסטוריה, אחרי חברו הטוב ניימאר.


¡ @Phil_Coutinho es !#BeBarça#ForçaBarçapic.twitter.com/aBdatE7lxj

— FC Barcelona (@FCBarcelona_es) January 6, 2018


עדיין בגזרת החיזוק, על פי כל כלי התקשורת בקולומביה עולה כי יירי מינה יוצג בקאמפ נואו כבר ביום שלישי. החתמתו של הבלם הקולומביאני של פלמייארס תוביל לשחרור של חאבייר מסצ'ראנו להביי הסינית, שתשלם עבורו סכום המעורך ב-15 מיליון יורו. צירופו של מינה הוא חלק מהתוכנית של רוברטו פרננדס לקראת ינואר.


התוכנית כללה החתמת בלם במחיר זול, כדי לרכז את המאמצים לצרף את קוטיניו. פנייה לאייאקס בנוגע למתיאס דה ליכט עשויה להתבצע בקיץ, אחרי שחוזיהם של סרג'י רוברטו וסמואל אומטיטי ישודרגו. בחזרה לגזרת מסי. אביו של הפרעוש, חורחה, אישר את ההסכם לפיו אם קטלוניה תהפוך למדינה עצמאית ולא תשחק בליגה תחרותית, בנו יוכל לעזוב ללא תמורה. 

Coutinho practically done. Could be confirmed very soon https://t.co/uElsaDgipn

— Guillem Balague (@GuillemBalague) 6 בינואר 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי