קרויף: לא יכול להיות שלא נהיה ב-100 אחוז מחויבות

ג'ורדי קרויף
ג'ורדי קרויף | עדי אבישי

מאמן מכבי ת"א לא אהב את מה שראה ב-0:3 על בני ממב"ע: "הגישה שלנו לא הייתה טובה". מאמן היריבה: "אף שחקן שלנו לא ישכח את המשחק הזה". גולדהאר אישר רק שני שחקני רכש. שוג'אי: "הכריחו אותי לשחק מול מכבי"

(גודל טקסט)

זה הלך קשה מהצפוי, אבל מכבי תל אביב עברה אמש (שבת) את בני ממב"ע מליגה ב' עם 0:3 ותשתתף ב-16:30 בהגרלת שמינית גמר גביע המדינה. גם המשחק מול הקבוצה הצנועה מהצפון הוכיח שהצהובים חייבים לפתוח את הכיס בינואר. מול הפועל רמת גן, הפועל חדרה או כפר סבא זה היה יכול להסתיים בהדחה מביכה.

מי שציפה לראות חיוכים בחדר ההלבשה לאחר המשחק התבדה. השחקנים נראו מאוכזבים והשקט שרר. שוב התברר שבלי דור מיכה המשחק ההתקפי של ג'ורדי קרויף חסר כל יצירתיות והמאמן הודה בסיום שלא תכנן לשתף את הקשר, אך נאלץ לעשות זאת לנוכח התוצאה.

קרויף אמר בסיום: "אני לא יכול לקבל 99 אחוז של מחויבות ותשוקה, אלא רק 100 אחוז. הגישה שלנו לא הייתה מספיק טובה. אנחנו צריכים לתת 100 אחוז מהדקה הראשונה ועד לדקה האחרונה. אני לא מתכוון להתגונן, לפעמים דברים קורים ואחרי הרבה שנים בכדורגל יש את המצבים האלה. אנחנו לא הראשונים ולא האחרונים. המחצית הראשונה שלנו הייתה פחות טובה, לא עם הכדור ולא בלי הכדור. השנייה הייתה טובה יותר ושיחקנו יותר אגרסיבי".

הסיבות ליכולת: "לגבי מה שקורה במוח של השחקנים, אנחנו יכולים רק לנחש. אני יודע מתי הקבוצה נראית בחוסר נינוחות והגישה הקולקטיבית הייתה לא מה שהייתה צריכה להיות. לא אדבר על שחקנים באופן אישי. לא אדבר כאן על חיזוק וגם לא על תפקידים שאני מחפש. אני חושב שצריך לקדם שחקנים צעירים ומכבי תל אביב צריכה שיהיו לה 3-2 שחקנים על כל תפקיד".

ג'ורדי קרויף. לא אהב את מה שראה (עדי אבישי)
ג'ורדי קרויף. לא אהב את מה שראה (עדי אבישי)

המשחק מול מכבי נתניה: "בגלל הפער בטבלה כל משחק שבו נאבד נקודות יכול להשפיע על ההמשך. אני מקווה שנגד נתניה ניראה כמו בשלושת המשחקים האחרונים, לא כמו היום".

השוער דניאל טננבאום הוסיף: "ידענו לפני המשחק שזה משחק שיהיה שלנו ובמחצית הראשונה היה קשה ורק במחצית השנייה מצאנו את הדרך לסיים בניצחון. לא ספגתי גול, שוער צריך להיות כל הזמן בפוקוס. אני עובד קשה באימונים ונותן את המיטב. אני לא יודע כלום לגבי זה שפרדראג ראיקוביץ' יעזוב לאחר המונדיאל ברוסיה. תשאלו אותו".

דור מיכה. בלעדיו אין טיפת יצירתיות (עדי אבישי)
דור מיכה. בלעדיו אין טיפת יצירתיות (עדי אבישי)

בגזרת החיזוק, נכון לעכשיו הבעלים מיץ' גולדהאר אישר להחתים שני שחקנים חדשים בלבד, זר וישראלי, בתנאי שלפחות שני שחקנים מהסגל הנוכחי יעזבו.

מאמן קבוצת ממב"ע ווג'די אל קיש קיבל את חולצתו של הקפטן הצהוב שרן ייני וזכה לצילום סלפי נרגש עם ג'ורדי קרויף, אל קיש סיפר כי לפני מספר שנים שיחק בקבוצת טובא זנגריה נגד מכבי ת"א בגביע המדינה ועכשיו סגר מעגל כמאמן מול ג'ורדי קרויף, חלום שהתגשם.

שחקני בני ממב
שחקני בני ממב"ע. אף אחד מהם לא ישכח את החוויה (עדי אבישי)

על האפשרות שיעבור לאמן במועדון ישראלי אחר אמר אלקיש: "שום דבר לא יפתה אותי לעזוב את ממב"ע. אני גר בבוקעתה ואביא את המועדון הזה לרמות הגבוהות בכדורגל הישראלי. המסר כבר הועבר לשלום ובקבוצה יש שחקנים יהודים שמרגישים כמו בבית. שיחקנו נגד האימפריה של מכבי ת"א ואנחנו ממש לא מאוכזבים מההפסד. כל שחקן שלנו שהיה על הדשא בנתניה לא ישכח כל ימיו את המשחק הזה ואת 70 הדקות הראשונות. אנחנו גם מרוצים מהאוהדים הרבים שלנו שהגיעו מהגולן".

בעניין אחר, שחקנה של פאניוניוס מסעוד שוג'אי התראיין באיראן: "הכריחו אותי לשחק מול מכבי למרות שלא רציתי. אני רוצה לחזור לנבחרת. ניסיתי לדבר עם גורמים בהתאחדות שלנו שישכנעו את פאניוניוס שאני לא אשחק. מאז המצב רע מאוד, אני ממש עצוב מהסיטואציה".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי