גביע הליגות הנמוכות 2017-18: סיכום סיבוב חטא

אוהדי בני ממב"ע
אוהדי בני ממב"ע | עדי אבישי

מיכה וגולסה הצילו את מכבי ת"א מול בני ממב"ע, ב"ש לא יכולה לשחק מול אף קבוצה ללא וואקמה, ויטור, שהר ומליקסון, ההתאחדות צדקה שהעבירה את המשחקים לסופ"ש ומה הבעיה של בית"ר? עמיקם מנתח

(גודל טקסט)

1. דור מיכה ואייל גולסה בחילוף כפול בעומק המחצית השנייה במשחק מול מ.ס. בני ממב"ע, קבוצה שעלתה בקיץ מליגה ג' ודחוסה באמצע הטבלה בליגה ב' צפון, יצרו אמש (שבת) תחושה של "הסורים על הגדרות".

הבעיה היא, מבחינת ממב"ע, שהתהילה שלה התבטאה בזה שהיא בעצם הופיעה בשלב הזה, גזרה 45 אחוז מההכנסות ממכירת 4,235 כרטיסים, ויצרה בסיס לחילוף המופיע למעלה.

ולמה זו לא תהילה? כי בשמינית הגמר יופיעו ארבע קבוצות שהדיחו קבוצות מליגות בכירות יותר. ולמה להן זה כן קרה? ממב"ע באה בשביל החוויה ושיחקה על מנת לדחות כמה שיותר את הקץ. נס ציונה, בית"ר כפר סבא, הפועל רמת גן והפועל כפר סבא באו לנצח ולעבור שלב, בלי לתת כבוד. ואתם יודעים מה, לא הייתה הרבה הפתעה בניצחון שלהם, אולי רק זה של כפר סבא. לא הפועל, בית"ר.

2. אין חוקיות בגביע. ההפתעות לא מצביעות על חולשת ליגת העל, כי בסיבוב ז' נשרו קבוצות מהלאומית, והליגה הזו ניפקה שתי הפתעות בסוף השבוע האחרון ואולי תספק אחת כזו גם הערב.

דור מיכה. הציל את הצהובים (עדי אבישי)
דור מיכה. הציל את הצהובים (עדי אבישי)

הסיפור הוא הליגות הקטנות באמת. שתי קבוצות מליגה א' דרום והמנצחת בין ליגה א' צפון לליגה ג' (מהמפגש הדחוי היום בין שפרעם למוסמוס – ר.ע), אלו שלוש קבוצות מליגות נמוכות בין 16 הטובות בגביע וזה מדהים. תוסיפו את ההארכה שכפתה כפר קאסם על עכו, ויכול להיות שיש פה סיפור.

ההתאחדות, שבויה בתחושה כי רבע הגמר בשיטת הטוב משני משחקים יהיה מחסום בלתי עביר, החליטה לתת סוכריה לליגות הנמוכות ולקבץ את סיבוב ח' בסופי שבוע. אחרי הכל, קבוצה מליגה נמוכה לא רק שהיא נטולת זרים, מתאמנת 2-4 פעמים בשבוע, ומשחקת בקצב אחר לגמרי, גם מורכבת משחקנים שעובדים לפרנסתם בעבודה עיקרית שאינה כדורגל. לשחק עבורם בסיבוב החגיגי הזה באמצע השבוע, לפעמים בשעת צהריים מוקדמת, טורף את קלפי ההפתעה.

אוהד קדוסי. ההתאחדות עזרה לקבוצות הקטנות (שלומי גבאי)
אוהד קדוסי. ההתאחדות עזרה לקבוצות הקטנות (שלומי גבאי)

מחזור הגביע בסוף השבוע, כאשר לליגות המקצועניות מחכה מחזור ליגה ממש בימים הקרובים, סיפק את צרכיו. הקבוצות הבכירות לקחו סיכונים בהרכב, נתנו מנוחה לפצועים ולמבוגרים, וחלקן שילמו ביוקר. אם המחזור היה באמצע השבוע, בין שני מחזורי ליגות נמוכות, לא היה הרבה סיכוי להפתעות. האילוץ שנפל תמיד על הליגות הנמוכות, נפל הפעם על הליגות הבכירות. אה, וגם ההוריקן שפגע ביום שישי בחוף המערבי של ישראל לא הזיק.

3. בדיוק בגלל הסיבה הזו קשה להבין את הפיטורים של פליקס נעים מסכנין, שהודחה על ידי סקציה נס ציונה ביום חמישי, והכסא המתנדנד של שרון מימר שהודח עם מכבי פתח תקווה נגד הפועל כפר סבא. הסרט שבו חיים קברניטי הקבוצות האלה נטול פופקורן. סכנין ומכבי פתח תקווה צריכות להגיד תודה על ההדחה מהגביע ולהתרכז בליגה. לסכנין יש בערך 10 נקודות יותר ממה שהיא שווה באמת, בעיקר אחרי מינויו התמוה של זאירו סבירסקי בקיץ. ואילו מכבי פתח תקווה הפכה ילד בן 18 לדמות שהיא מעל המועדון. נס ציונה והפועל כפר סבא מוליכות את הליגות שלהן, הן ברמה של ליגה יותר, לנס ציונה של עופר טסלפפה יש מאזן יותר טוב העונה מאשר למנצ'סטר סיטי, 18 ניצחונות ותיקו, וההדחה מולן אינה נחשבת להפתעה. אם מכבי חיפה תודח הערב, גם זה לא ייחשב להפתעה.

פליקס נעים. פוטר ולא בצדק (ערן לוף)
פליקס נעים. פוטר ולא בצדק (ערן לוף)

4. הפועל רמת גן היא קבוצת גביע טיפוסית, בית"ר ירושלים לא. זו אגדה אורבנית. בית"ר אמנם לוקחת כמעט כל גמר שהיא מגיעה אליו, אבל מעבר לעונה שעברה, מתי היא הייתה לאחרונה בחצי הגמר?

5. מכבי תל אביב לא מסוגלת לשחק כדורגל בלי דור מיכה והפועל באר שבע לא יכולה להסתדר במשחק אחד בלי טוני וואקמה, מיגל ויטור, מאור מליקסון ובן שהר ביחד. לא מול נצרת ולא מול ממב"ע.

6. התחלנו בממב"ע ונסיים איתה. הקבוצה הזו הביאה אתמול מרמת הגולן כמות קהל שהפועל קריית שמונה לא הביאה במשחקי בית כבר שנים, בוודאי לא כמות אוהדים שהיא תביא לכל משחקי החוץ שלה העונה. לתשומת ליבו של איזי שרצקי.

 שחני בני ממב
שחקני בני ממב"ע. הביאו ותר קהל מקריית שמונה (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי