דראפיץ': נתנו לקייטה בראש. הוא עלה במשקל מהחומוס

אלחסן קייטה
אלחסן קייטה | דני מרון

מאמן מכבי נתניה לקראת המפגש מול מכבי ת"א: "הם ישחקו בהרכב החזק, אותי לא מטריד שיש לנו פצועים בסגל. אלחסן ראה את החיים הטובים בישראל". וגם: חיזוק בינואר, ההשוואה למנצ'סטר סיטי והמנויים שנשללו לספסרים

(גודל טקסט)

מכבי נתניה מסיימת את הכנותיה לקראת המשחק המרכזי של המחזור ה-17 בליגת העל, מול מכבי תל אביב (שלישי, 21:00), והבוקר ערך המאמן סלובודאן דראפיץ' את מסיבת העיתונאים.

רק ביום שישי שיחקה מכבי נתניה 120 דקות ועברה את הפועל חדרה מנקודת הפנדל ועל כך אמר המאמן: "אני אספר לכם סקופ, וויסאם עייאשה אמור היה לפתוח גם נגד הפועל באר שבע. אנחנו עוקבים אחריו ומסתכלים כל הזמן על מחלקת הנוער כדי לקדם, כמו שעשינו עם אביב אברהם. החלטנו לתת לשחקנים את ההזדמנות, וכן, יש פחד בלקיחת סיכון, אבל מצד שני שיתפנו שחקנים שהצטיינו בליגה הלאומית. כל המקצוע הזה הוא סיכון אחד גדול ולמזלי הפעם זה הצליח במבחן התוצאה".

ההגרלה מול בשמינית הגמר שזימנה את מ.ס אשדוד: "זו הגרלה רגילה. לשחק באשדוד זה מאוד קשה, זו קבוצה שהחליפה מאמן ונראית יותר טוב מאז. בגביע אין אמצע, צריך ללכת עד הסוף ולקחת. זה לא משנה מה נקבל, צריך לנצח כל משחק. גם אם נקבל את ב"ש בחוץ, צריך לנצח – להגיע לגמר ולהפסיד אני לא רוצה, אין טעם. הרי אם נגיע לגמר ונפסיד יזכירו לי שהפסדנו. ככה אני רואה את זה".

ההתאוששות מהגביע: "אני יכול לספר לכם תירוצים, אבל לא בא לי. יש לנו שחקנים פצועים ואנחנו גם מתאוששים מהמשחק, 120 דקות זה לא נעים, אבל אנחנו הולכים לפגוש את מכבי תל אביב בהרכב הכי טוב שלה. יש בעונה תקופות שיש לחץ וצריך לשחק פעמיים בשבוע. בשביל זה יש סגל רחב וצריך לדעת להתמודד עם זה".


דיא סבע וערן לוי. דקות רבות ביום שישי מול חדרה (מאור אלקסלסי)


יכולת הקבוצה והחיסרון של ברנקו ורגוץ' הפצוע:
"אין ספק שיש לנו עליות וירידות, ספגנו שערים מיתרים ואני לא רוצה שזה יקרה. לא ראיתי שרעננה הגיעה למצבים גדולים כששיחקנו פתוח ונגד חדרה הם הגיעו למצבים. זה לא מטריד אותי אבל, כי אני זוכר גם שב"ש שיחקה מצוין ועם הרכב מאוד טוב ועמדנו מולם. אנחנו סומכים על ההגנה שלנו, גם סטטיסטית אנחנו מקום שלישי בליגה בספיגה.

"אי אפשר לראות את אותה מכבי נתניה בכל חודש, יש דינמיקה ואנרגיות, צהובים, פצועים וכל מני דברים שקורים בקבוצה ואני כראש המערכת צריך להחזיק אותה טובה. זה לא אומר שאנחנו נותנים פחות, רוצים לעבור את התקופה הפחות טובה. אם לא נשחק כמו שאנחנו רגילים, נהיה בבעיה", הוסיף דראפיץ' על היכולת.


כושרו של אלחסן קייטה
  "בארבעת המשחקים הראשונים כולם שאלו איפה מצאנו חלוץ כזה וקיבלנו פניות מכל הקבוצות. אחר כך הוא התחיל לאכול חומוס ושמן קצת, הוא ראה את החיים הטובים של ישראל ועכשיו נתנו לו בראש והוא ירד 2-3 קילו וחזר לכושר טוב. הוא כמעט בכה ואמר לנו שהוא כל כך אוהב את הקבוצה. חשבתי כבר שיש לו הצעות, אבל הוא אמר לי שהוא רוצה להישאר ואני הבהרתי לו שהוא החלוץ הראשון ושאני אתן לו את הביטחון".


משומר בורח לקייטה. הגדולות חיזרו, ואז הוא התחיל לאכול חומוס (לירון מולדובן)

עוד אמר דראפיץ' על נושא היכולת: "גם בעל הבית שאל אותי למה אנחנו נראים ככה וזה תפקידי להסביר. גם לאשתי אני צריך להסביר, לכולם. אני קורא לאוהדים להיות סבלניים בתקופה כזו. אני כאן שנה וחצי ויש לנו חמישה הפסדים, אני חושב שלמנצ'סטר סיטי אין מאזן כזה. הבעלים והאוהדים רוצים שנתפוצץ, אבל יש תקופות פחות טובות. באותה מידה גם יכול להיות שאני עוד שני משחקים אלך הביתה, ככה זה בכדורגל. אנחנו בתקופה פחות טובה, עם יד על הלב, אבל מקווה שממחר נתחיל תקופה יותר טובה".

שחקני רכש פוטנציאליים בינואר: "אין לנו משהו כרגע. אני לא מאמין שאנחנו יכולים להביא חלוץ כמו איתי שכטר שיתפוצץ לנו בינואר. אני לא יכול לשחרר שחקנים בלי לראות אותם, יכול להיות שיהיו שחקנים שיפחתו נגד מכבי תל אביב ואני לא יכול לשחרר אותם לפני שאראה אותם. אני אוהב את השחקנים ולא רוצה להיות אכזרי. הכי קשה לומר לשחקן שהוא לא מתלבש".

לצדו של המאמן ישב הקשר ניקו אולסק: "זה נכון שאנחנו קצת חסרים כרגע בעקבות פציעות, אבל אנחנו בכושר טוב ויש לנו שחקנים טובים שיכולים להחליף את הנעדרים ולעשות את אותה העבודה. יש לנו מספיק שחקנים, כך שהיכולת לא אמורה להיות מושפעת כל כך".

לאחר מכן, באימון הקבוצה, שי ברדה ערך את האסיפה הקבוצתית ואמר לשחקניו: "אותנו לא מעניינת שיטת המשחק של היריבה, או מי היריבה, אנחנו באים ללחוץ על כל המגרש". דיא סבע, ערן לוי ודודי תירם ערכו אימון קל וצוות המאמנים סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה לא תרגלו את ההרכב שיפתח, אך ההערכות הן שאותם 11 שפתחו מול הפועל רעננה ישחקו גם מחר, למעט הבלם הפצוע ברנקו ורגוץ' כמובן שאותו יחליף דודי תירם. המשמעות היא שקובי מור צפוי לחזור לעמדת המגן השמאלי, אם כי גם וויסאם עייאשה עדיין בתמונת ההרכב. התלבטויות קיימות גם בעמדת המגן הימני בין חגי גולדנברג לויקי כחלון ובחוד בין אלחסן קייטה לעדן שרם שכבש מול חדרה.


שרם. השער מול חדרה עשוי להקנות לו מקום בהרכב (דני מרון)

במועדון החליטו לטפל בבעיית הספסרות לקראת המשחק מול מכבי תל אביב והיום הודיעו כי שללו את מנוייהם של אוהדים אשר השתמשו בזכותם לרכוש כרטיסים למשחק ומכרו אותם במחיר מופקע. "נמשיך לפעול ביד קשה, ככל שהחוק מתיר, להלחם בתופעת הספסרות" פרסמו בהודעה לתקשורת.

הרכב משוער: דני עמוס, חגי גולדנברג (ויקי כחלון), טים הויבך, דודי תירם, קובי מור (וויסאם עייאשה), ניקו אולסק, דן גלזר, אביב אברהם, דיא סבע, ערן לוי, אלחסן קייטה (עדן שרם).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי