ערן לוי האריך חוזה במכבי נתניה, רוזנסקי בן ה-21 חתם

ג'ייק רוזנסקי
ג'ייק רוזנסקי | אתר רשמי

הקבוצה מימשה את האופציה על הקפטן, והוא עתיד להישאר עד סוף 2018/19. היהודי-אמריקאי הצעיר חתם עד לתום העונה עם אופציה לשנתיים נוספות. דראפיץ': "אם אני אגיד שניקח אליפות, יודעים מה יהיה עם השחקנים?"

(גודל טקסט)

מכבי נתניה הודיעה על חדשות טובות בשתי גזרות. השחקן היהודי, ג'ייק רוזנסקי, חתם אמש (רביעי) במועדון והפך לשחקן הרכש הראשון של הקבוצה בינואר. בנוסף הקבוצה מימשה את האופציה להארכת חוזהו של ערן לוי בעונה נוספת, עד סוף 2018/19.

הקפטן מסר: "שמח להישאר במקום שהוא לא סתם מועדון אלא בית אמיתי. רוצה להודות לצוות המקצועי, להנהלה ולקהל הענק של המועדון על האמון. מקווה להמשיך ולעשות את הטוב ביותר על המגרש ומחוצה לו".

באשר לרוזנסקי, האמריקאי בן ה- 21 אשר שיחק במכללת מרילנד, מסוגל לשחק בקישור במגוון תפקידים, אך בעיקר כשחקן כנף. הוא חתם במועדון עד לסיום העונה, עם אופצייה לשנתיים נוספות. כזכור, אמש נשמעה ביקורת כלפי עומק הסגל של הנתנייתים, וכעת החלו במועדון לפעול לחיזוקו ובנתניה מקווים כי הדבר יסייע לקבוצה.

רוזנסקי
רוזנסקי. רכש מעניין (מכבי נתניה) 

עם חתימתו על החוזה החדש, ישלים הקפטן בן ה-32 שש עונות במועדון ובכך הוא שם סוף לסאגה סביב חוזהו, כאשר הקשר דרש תחילה חוזה לכשנתיים לפחות, אך בקבוצה סירבו ולבסוף לוי הסכים לחתום על חוזה לעונה אחת בלבד, עם אופצייה לעונה נוספת.

בנוגע לרוזנסקי, הקשר הצעיר היה אחד משלושת הקפטנים של מכללת מרילנד בעונה שעברה ובמדיה שיחק בשתי העונות האחרונות. בעונתו האחרונה, כבש ארבעה שערים ובישל תשעה. הוא שיחק במשחקי המכבייה במדי נבחרת ארה"ב בקיץ שעבר ובנבחרות הצעירות של ארצו. בשבוע האחרון נבחן בשורות הנתנייתים, אשר קיימו עבורו גם משחק אימון.

לקראת המשחק מול מ.ס אשדוד, נתניה תחסר את הבלם ברנקו ורגוץ' ששבר את ידו ומי שיפתח במקומו הוא דודי תירם. צוות המאמנים מתלבט את מי להציב במקומו של קובי מור המורחק: אם את בן צעירי או את ויקי כחלון, ואז חגי גולדנברג ישחק כמגן שמאלי. דידייה קוגבנייה צפוי למלא את מקומו של אביב אברהם המוצהב. כפי שפורסם, ארבעה שחקנים – לוי, טים הויבך, ניקו אולסק ודן גלזר – לא ישחקו במשחק הגביע נגד אשדוד אם יספגו צהוב בשבת. 

ערן לוי
ערן לוי. הכל הסתדר בסוף (דני מרון)

מכבי נתניה ערכה הבוקר את מסיבת העיתונאים לקראת המשחק מול מ.ס אשדוד (18:15, שידור ישיר בספורט4), בהשתתפות המאמן סלובודאן דראפיץ' והקפטן ערן לוי. "אין שמח ממני", פתח לוי בהתייחסות להארכת חוזהו, "זה היה משהו ברור מאליו שאני רוצה להישאר פה וגם המועדון רצה. היו כמה דברים קטנים ואחרים שהפריעו בדרך, אבל העדפתי את מכבי נתניה על פני יותר ממקום אחד. שמח שעשיתי את ההחלטה והמועדון נותן לי את ההזדמנות והצ'אנס. אני שמח להישאר פה".

על המו"מ: "זה דבר לגיטימי בכדורגל. אני חושב שזה לא דבר רע וזה בסדר. לא תמיד הצדדים מסכימים וגם זה בסדר. אבל אני חייב לציין שהדברים נעשו על הצד הכי נעים ובשקט. דברים יצאו לתקשורת וזה הצטייר כדברים מכוערים, אבל באמת שלא כך היה. אני מסיים פה את עונתי החמישית ובשנה הבאה מתחיל את עונתי השישית. לא משבחים אדם בפניו, אבל הרבה בזכות הצוות המקצועי שהייתה חשובה לי דעתם ודעתם הייתה ברורה, אני ממשיך. אני מאוד מעריך אותם. מכבי נתניה זה באמת הבית וזה לא איזשהו משפט כזה או אחר. אני לא יכול להגיד שאסיים פה את הקריירה כי חתמתי רק לעוד עונה. אני כן מצפה לשחק עוד כמה עונות, מכבי נתניה זה הבית ופה ארצה לסיים".


על המטרות הקבוצתיות:
"אני חושב שיש את הדברים שצריכים להיעשות פה ושהצוות מציב לקבוצה מטרות, בטח כשהם חתמו פה לשלוש עונות נוספות. אנחנו אנשים מאמינים ואני מאמין שהעונה הזאת היא רק ההתחלה. אנחנו נצטרך לשמור על זה ואני מאמין שנעשה הכל לעמוד במטרות שלנו".

דראפיץ'
דראפיץ'. צריך לצאת מהתקופה החלשה (אודי ציטיאט)

המאמן סלובודאן דראפיץ' הוסיף: "אני רוצה לברך את ערן שנשאר אצלנו ושש שנים במועדון מראות על אישיות. זה לא קל להישאר במועדון אחד כשרוצות אותך עוד קבוצות. אני מקווה שנעשה דברים יפים ביחד איתו ונמשיך זאת גם בעונה הבאה".


על ג'ייק רוזנסקי:
"אנחנו לא רוצים לקחת שחקנים מושאלים, אז אנחנו מסתכלים גם מעבר לים. הגיע לפה שחקן מוכשר שאנחנו גם ראינו אותו באיזשהו משחק אימון עם הנוער והתרשמנו ממנו. זו השקעה לטווח ארוך וזה תלוי איך הוא ישתלב. הוא ילד צעיר בן 21".

על הרכש בינואר: "אני לא סגור על עצמי. הכדורגל הוא דבר נזיל. נצטרך להסתכל מה יש לנו פה. אני לא מאמין שנוכל להתחזק, אלא אם נביא שחקן צעיר שיהיה השקעה לעתיד. אני לא רוצה להיות כמו מועדונים אחרים ולהביא 4-5 שחקנים. אני רוצה להסתכל כשהפצועים יחזרו מה יש לנו פה. החיזוק הכי טוב הוא החתמתו של ערן לוי. מגן שמאל/מגן ימני/בלם? כל עוד שחקנים פה, יש להם את האפשרות לשחק".

לוי עם דראפיץ'
לוי עם דראפיץ'. התגברו על חילוקי הדעות (עדי אבישי)

העומס: "אני שונא גביע באמצע שבוע. זה מוציא אותי מדעתי לשחק שלושה משחקים. כשהייתי במכבי חיפה, בחמישי שיחקנו באופ"א ובאנו ביום ראשון עייפים. אנחנו צריכים להתמודד עם הדברים האלה. תראה מה קרה לנו בשלושה שבועות? עלי מוחמד, הפציעה של ברנקו והצהוב של אביב. אנחנו משחקים 120 דקות בגביע ואז מגיעים למכבי ומשחקים משלב מוקדם עם עשרה שחקנים מול מכבי והשחקנים עייפים. זו המציאות ונצטרך להתמודד איתה. המשחק מול אשדוד חשוב בשבילנו. כל משחק אני אומר לשחקנים שהוא הכי חשוב. אחרי ההפסד למכבי ת"א, אנחנו רוצים לחזור לבית שלנו ולנסות לנצח את המשחק כדי להשאיר את עצמנו בפלייאוף העליון שזוהי מטרתנו".

המשחק מול מכבי ת"א: "הלכתי אתמול לישון בשמונה בערב, כי לילה לפני נרדמתי בשש בבוקר וחשבתי על המשחק. הוא בא לי בחלומות. לפעמים שופטים לטובתך ולפעמים לרעתך, ואם דיברנו על זה שצריך להכניס מצלמות לשופטים, זה בדיוק בגלל הדברים האלה. אי אפשר להחזיר את הגלגל אחורה ולבכות. צריך להסתכל הלאה ומה שהוצאתי מהמשחק הזה, זה עשרה בחורים שנתנו הכל למען המועדון. ראיתי בפוסטים בפייסבוק את תמיכת הקהל ואם לא הרווחנו נקודות, הרווחנו את הקבוצה חזרה כי בשבועות האחרונים הייתה לנו יכולת פחות טובה. אני מקווה שנצא מהמשחק הזה מחוזקים ונגיע לאשדוד בכושר טוב יותר".

המטרות: "בתחילת העונה ובעונה שעברה לא ספרו אותנו. לפעמים אנחנו אוהבים גם להפתיע את עצמנו. כשהגענו למחנה האימונים דיברנו שאין לנו בלמים וקשרים והכל בבנייה. הגעתי למועדון בטיטולים. אם הייתם באים לפה לפני שנה וחצי, לא הייתם רואים שום דבר. היום קבוצת הנוער במקום הראשון. גם קבוצת הבוגרים רצה עם ממוצע של 7,000-8,000 אוהדים במשחק שזה הניצחון שלנו. המיקום השנה פחות אישו. זה לא משהו שאנחנו צריכים לחשוב עליו. צריך במהלך כל שנה להביא את המועדון הזה למקום יותר טוב. אנחנו רוצים להיות בפלייאוף העליון ולשחק מול מגרשים מלאים במשך עשרת המחזורים האחרונים. לבוא לקבוצות הגדולות בליגה ולעשות להן צרות. אם נוכל להגיע למקום גבוה יותר נשמח".

אוהדי נתניה
אוהדי נתניה. הם הניצחון העונה (עדי אבישי)

על הרעב של הקבוצה והבעיה המנטלית: "כשאתה אבא לילד ואתה מרים לו את תפוח העץ גבוה מדי, הוא יתבאס כי הוא לא ירצה לקפוץ יותר. אם אני אגיד להם שיקחו אליפות, אתה יודע מה יהיה לי איתם? יש פה שחקנים שאני צריך ללטף אותם לאט. אנחנו יודעים איפה אנחנו נמצאים ואנחנו במקום טוב, אך עדיין לא עשינו שום דבר. בתחילת העונה דיברנו על להישאר בליגה בקלות. עכשיו אנחנו חמש נקודות מסכנין בפלייאוף התחתון ולא הבטחנו את מקומנו בפלייאוף העליון. לא ציפינו להיות איפה שאנחנו. מה שמעניין אותנו זה להיות קבוצה אטרקטיבית ולשחק בסגנון המשחק שלנו. אנחנו רוצים לחזור להיות מכבי נתניה של פתיחת העונה. יש לנו שבע נקודות בסיבוב השני לעומת חמש בשלב הזה בסיבוב הקודם. יש לנו עכשיו את אשדוד, מכבי פ"ת וגביע מה שצופה עונה מעניינת ורגשית. החודש האחרון מאוד קריטי".

על היריבה מ.ס אשדוד, עמה יפגשו גם בגביע: "אני עוד לא חושב על הגביע. אני מסתכל על מצבת השחקנים שלנו לשבת. אנחנו יודעים שאחרי תיקו והפסד, אנחנו רוצים גם ניצחון. אנחנו משחקים נגד קבוצה בעייתית ולא פראיירית. ראינו אותם מנצחים את ק"ש, יש להם חלק קדמי טוב מאוד והם התחזקו עם כמה שחקנים מאוד טובים. נביא אנרגיות חיוביות כמו מול מכבי ת"א. עמיר תורג'מן מאמן טוב ועקבתי אחריו עוד מתקופת הנוער שלו במכבי ת"א. הוא אחד מהמאמנים הצעירים הטובים שיש פה ועתידו לאמן קבוצות גדולות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי