דמארי נשאר במכבי חיפה, לנארטסון חשף: הייתי קרוב לאמן

עומר דמארי
עומר דמארי | דני מרון

המאמן השבדי בן ה-52 סיפר בראיון בארצו: "זה נפל על כל מיני דברים. המנג'ר שלהם העדיף מאמן הולנדי". החלוץ החליט להישאר עד סוף העונה. מאבוקה מאוכזב ממעמדו. הקבוצה שלחה מכתב חריף נגד האוהדים

(גודל טקסט)

עומר דמארי נפגש הבוקר (חמישי) עם ראשי מכבי חיפה והבהיר כי הוא מעוניין להישאר בקבוצה עד תום העונה ולא לעבור לאף קבוצה אחרת, כך אישרו במועדון. כזכור, בתחילת השבוע שוחחו נציגיו של החלוץ עם ראשי חיפה וסיפרו על הצעה ממכבי פתח תקווה. במועדון הירוק לא התכוונו לעמוד בדרכו, אך גילו שביעות רצון מההחלטה שקיבל. 

שבועות ארוכים חיכו שחקני מכבי חיפה לקריאות הקהל: "כל הקבוצה לבוא לפה". כ-2000 אוהדים ירוקים עמדו דקות ארוכות בסיום המשחק וחגגו עם השחקנים הירוקים ניצחון משמעותי עבור המועדון. בחיפה הסבירו כי החגיגות הרבות באו בעיקר משום שבשבוע אחד חזרה חיפה מעט כאשר עלתה לשמינית גמר גביע המדינה, ואף חזרה לנצח בליגה ולראשונה חגגה ניצחון תחת הצוות רוב מאס ואיתי מרדכי.

"זה היה אושר שחיכינו לו הרבה זמן. כולם עבדו קשה בשבועות האחרונים אבל שום דבר לא עבד לנו והיום זה התפרץ", הסבירו במועדון והוסיפו: "יש כאן שלד טוב שעוד לא התחבר לחלוטין". בכל מקרה בחיפה מבינים כי רק המשכיות תביא לקבוצה את האמון מהקהל, והמשחק הקרוב מול מכבי תל אביב הופך להיות לצומת דרכים עבור הירוקים.

מאבוקה
מאבוקה. מאוכזב (ערן לוף)

חיפה הצליחה לעצור לא מעט שיאים שליליים של התקופה האחרונה כאשר קטעה רצף של שישה משחקים ללא ניצחון וכבשה שער בליגה לאחר חמש וחצי שעות. הרבה שחקנים זכו למחמאות לאחר הניצחון וביניהם הברזילאי קאיו שהרשים במשחקו במרכז השדה. סינטיהו סלליך, שכלל לא היה בתוכניות של חיפה בקיץ, כבש צמד שערים ולמעשה סלליך אחראי על 47 אחוזים מכיבוש השערים של הירוקים.

גם צמד המגנים יונתן לוי ורז מאיר שהמשיך לקבל את הקרדיט על חשבונו של ארנסט מאבוקה זכו למילים חמות. אגב, ארנסט מאבוקה נראה מאוכזב ממעמדו כאשר הודח לספסל בשני המשחקים האחרונים. שחקן נוסף שזכה לציון לשבח היה הקשר שלומי אזולאי שבישל ארבעה שערים בסיבוב הראשון מול רעננה וכעת נכנס כמחליף במחצית השנייה, ושוב בישל את השער השלישי לניקיטה רוקאביציה.

בתוך כך, המאמן השבדי יורגן לנארטסון הודה בראיון בארצו שהיה קרוב מאוד לאמן את מכבי חיפה אחרי גיא לוזון. "זה היה קרוב מאוד, אבל נפל על כל מיני דברים. היו גם פניות משבדיה וממועדונים אחרים". המאמן בן ה-52 פוטר בחודש יולי מגטבורג ובסופו של דבר מונה לסקאוט של נבחרת דנמרק שתשחק במונדיאל. לטענתו, הוא יחפש לחזור לאמן אחרי הטורניר ברוסיה.

יורגן לנארטסון (gettyimages)
יורגן לנארטסון. העסקה עם מכבי חיפה נפלה (gettyimages)

"נוצרה סיטואציה שהמנהל הספורטיבי ההולנדי לקח מאמן הולנדי. זה היה קרוב ויכולה הייתה להיות משימה מכובדת כי מדובר במועדון גדול מאוד. אולי זה יקרה בעתיד ובכל מקרה השארתי שם רושם טוב ונראה מה יהיה. כרגע, אני מלא מוטיביה לעזור לדנמרק במונדיאל".

לקראת המשחק מול מכבי תל אביב צפויים לחזור גם הפצועים גאורגי קוסטדינוב, גילי ורמוט ועומר דמארי שראו את המשחק מול רעננה מהיציע. בשלב זה נראה כי גילי ורמוט יישאר בחיפה עד תום העונה וזאת למרות ההצעה שיש לו מהפועל תל אביב שרוצה את השחקן כבר עכשיו בכדי שיעזור לה לחזור לליגת העל.

מעבר לניצחון על רעננה במכבי חיפה עדיין זועמים על האוהדים האלימים והבוקר שלחו במועדון מכתב לשרי המשפטים, הספורט ובטחון הפנים בו הם מציינים כי לאחרונה עלו אירועי האלימות שהגיעו לשיא בתקרית במשחק מול הפועל תל אביב. בחיפה ביקשו לקחת ולפעול בצעד חריף ולפעול ביד חזקה נגד המתפרעים: "יש לנו חשש גדול כי זה יילך ויתעצם. אנחנו פונים ומבקשים לתת את הדעת בנושא ולאסור את האוהדים האלימים", אמרו בחיפה. כזכור אתמול במשחק החוץ מול רעננה הופרדו שני ארגוני האוהדים:"הקופים הירוקים" ו-"האינפרנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי