ברדה מחכה להצעה חדשה מב"ש. איבנצ'יץ' סיכם בהפועל חיפה

ברדה
ברדה | אודי ציטיאט

קפטן האלופה מסיים את חוזהו, אולם רצונו להתמנות לג'נרל מנג'ר עלול שלא להתממש: "בכר אוהב אותו, אבל מוקדם לעסוק בכך". סוכנו של קואנקה בישראל, וואקמה בספק להפועל חיפה שצירפה את יוסיפ איבנצ'יץ'

(גודל טקסט)

על רקע המתקפה החזיתית של אליניב ברדה נגד ההתאחדות לכדורגל, השלימו חבריו את הכנותיהם לקראת המשחק המסקרן מחר ב"טרנר" מול הפועל חיפה (ראשון, 20:30 בספורטHD1).


התעקשותה של ההתאחדות שלא לאפשר לקפטן הבאר שבעי להצטרף לקורס האימון המתקדם פרו, בנימוק שהוא עדיין שחקן פעיל, תוך התעלמות מאירוע הלב שפקד אותו לפני כשלושה חודשים, לא הכניסה אותו למרה שחורה. להיפך, בכוונתו של השחקן להשתתף בקורס האקסקלוסיבי מעבר לים, ובהמשך להגשים את תוכניתו המקצועית – לתרום מניסיונו ומכישוריו המקצועיים כג'נרל מנג'ר.



מכיוון שהרופאים אסרו על ברדה לטוס במשך כחצי שנה מאז המקרה, הרי שיציאה לחו"ל לצורך השתתפות בקורס באחת ממדינות מערב אירופה תתאפשר רק בעוד כשלושה חודשים. עד אז יהיה עליו לעבור בדיקה רפואית חשובה שתוצאותיה יכריעו אם יוכל לחזור למגרשים עוד העונה, ולו לכמה דקות.


למרות ש-10 לב אדום היה מעדיף להצטרף לשדרה הניהולית בטרנר, בסביבתו הקרובה מבינים שקידום המהלך אינו פשוט, מה גם שטרם הוגשה לו הצעה קונקרטית מקבוצת נעוריו. חוזהו של ברדה כשחקן פעיל יסתיים בסוף העונה ואין בו התחייבות מצד המועדון לשלב אותו בעתיד בתפקיד מקצועי ההולם את כישוריו. "ברק בכר הוא הסמכות המקצועית העליונה בקבוצה, על-פיו יישק דבר, ועדיין מוקדם לדון בכוורת המקצועית שלו בעונה הבאה", אמרו בקבוצה.



לברדה יש חלום, אבל יש סמכות עליונות ברורה בהפועל ב"ש (דני מרון)


"ברק אוהב את ברדה והיה שמח לעבוד איתו בשיתוף הפעולה, אבל בשלב הזה של העונה הוא עסוק רק בדבר אחד – זכייה באליפות שלישית ברציפות", הוסיפו בקבוצה. בינתיים ינסו מחר האדומים מבירת הנגב לחזור למסלול הניצחונות על חשבונם של אדומי חיפה. ייתכנו מספר שינויים בהרכב שסיים בתיקו מאופס מול בני יהודה במחזור הקודם: טוני וואקמה סוחב פציעה בקרסול ושיתופו במשחק מוטל בספק, כמו גם הבלם מתן אוחיון שהתלונן על רגישות בשריר. אורן ביטון שוב יועדף על פני מיחאי קורהוט וימשיך לקבל קרדיט בעמדת המגן השמאלי. מיכאל אוחנה מועמד לחזור להרכב.   


עוד במועדון, המגעים לקראת שחרורו של איסאק קואנקה נכנסו להילוך גבוה, בעקבות הגעתו של אחד מסוכניו לישראל. הקשר הספרדי משתכר כ-230 אלף שקלים בחודש ודורש את מלוא שכרו מעתה ועד סוף עונת 2018/9. באר שבע תהיה מוכנה להשלים חלק משכרו במידה וייקלט בקבוצה חדשה, כאשר קבוצות מהליגה השנייה בספרד כבר גיששו בעניינו.

 

קואנקה. לא מרבה לשחק, אך מתעקש על גובה החוזה (אודי ציטיאט)


רשמית: איבנצ'יץ' סיכם בהפועל חיפה, צפוי להיכלל בסגל לב"ש

לאחר ההפסד באמצע השבוע מול בית"ר ירושלים, שהיה ההפסד הביתי הראשון של הפועל חיפה העונה, במועדון מקווים כעת להפתיע דווקא באצטדיון טרנר ולגרום לאלופה הפועל באר שבע להפסיד לראשונה במגרש הביתי שלהם (ראשון, 20:30 בספורט1).


האדומים של ניר קלינגר הוכיחו כבר העונה כי הם ראויים לצמרת הגבוהה ולכן מאמינים כי גם הפעם יהוו יריב משמעותי לבאר שבע. המאמן ניר קלינגר לא נכח באימונים האחרונים בשל מחלה, אבל הבוקר (שבת) העביר את האימון המסכם. בכל מקרה בחיפה סיפרו כי לא תהיה השפעה לכך במשחק ויש אמונה מלאה בעוזרו של קלינגר, מאיר בן מרגי. "אנחנו מכבדים את באר שבע ומודעים לקושי במשחק אבל העונה הוכחנו שאנחנו ראויים להיות בצמרת הגבוהה ומסוגלים להנחיל הפסד ראשון בטרנר", אמר הבוקר שחקן בקבוצה.


הפועל חיפה צפויה לעלות בהרכב דומה לזה שפתח השבוע מול בית"ר, כאשר הקפטן חנן ממן שהיה פצוע במהלך השבוע ערך אימון מלא וצפוי לפתוח במשחק. מי שעשוי להיכלל בסגל לראשונה הוא החלוץ יוסיפ איבנציץ', שהמועדון הודיע רשמית על כך שהוא סיכם את תנאיו בחיפה ומחר ינסו להעבירו בבקרה התקציבית. כפי שפורסם לפני כשבועיים בספורט1, החליט קלינגר כי איבנצ'יץ זה השחקן אותו הוא רוצה כחיזוק לחלק ההתקפי ולאחר השחרור של הפועל אשקלון בחיפה סיכמו את התנאים האחרונים והשחקן ערך היום אימון בכורה עם הקבוצה.



איבנצ'יץ' ויואב כץ במעמד החתימה (האתר הרשמי)


רכש נוסף הוא הבלם ריקו מיטרבסקי שחתם בשבוע שעבר ויפתח את המשחק על הספסל. הבעלים יואב כץ שנמצא בישראל יצפה במשחק ולאחר מכן יתחיל בשיחות מול שחקני הקבוצה שטרם חתמו על חוזים לעונה הבאה ובראשם חנן ממן.


הרכב משוער:
ארנסטס שטקוס, דור מלול, גבריאל תאמאש, ניסו קפילוטו, שמואל שיימן, רסמוס סטוידטט, רוסלן ברסקי, ראדו גינסארי, חנן ממן, עדן בן בסט ואלון תורג'מן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי