יואב כץ: אני חושב שהפועל חיפה תתמודד חזק על האליפות

יואב כץ. לא התאמצו
יואב כץ. לא התאמצו | צילום: ערן לוף

בעלי הפועל חיפה גילה שהוא בשיחות עם ממן, תמאש ותורג'מן וטען: "יש לנו קבוצה בלתי רגילה", ל-103FM אמר: "איימו עליי, הסתובבתי עם מאבטחים". קלינגר לקראת ק"ש: "הצבנו בב"ש רף מסוים". כיוואן הושאל לאחי נצרת

(גודל טקסט)

לאחר תיקו במשחק החוץ מול הפועל באר שבע, תחזור בשבת הפועל חיפה למגרשה הביתי ותארח את עירוני קריית שמונה. למרות השעה המוקדמת, בקבוצה מצפים כי קהל רב. עדן בן בסט שנפצע בבאר שבע ייעדר לפחות שבועיים ובמקומו צפוי לחזור להרכב חנן ממן. חלוץ הרכש החדש יוסיפ איבנצ'יץ' צפוי לקבל דקות רבות יותר.

הקשר הישאם כיוואן, שלא קיבל דקות משחק מרובות מתחילת העונה, הושאל עד לסיום העונה למכבי אחי נצרת מהליגה הלאומית. כיוואן, ששיחק העונה 10 דקות ליגה, יעזוב לראשונה את קבוצת נעוריו בגיל 30. 

הבוקר (חמישי) ערכה הקבוצה מסיבת עיתונאים בה נכחו המאמן ניר קלינגר והבעלים יואב כץ. האחרון כבר החל בשיחות עם שחקנים שלהם אין חוזה לעונה הבאה והרצון להחתים כמה שיותר שחקנים כמו חנן ממן, גבריאל תמאש, שמואל שיימן ואלון תורג'מן.

"אנחנו במקום הרביעי, שתי נקודות מהמקום הראשון. במחזור הבא נוכל לחזור לשם", אמר הבעלים בתחילת דבריו. "המשחק מול קריית שמונה יהיה קשה. המשחק הקודם איתם היה שקול. ניצחנו בעקבות מבצע של מספר שחקנים, אולי המבצע הטוב ביותר שראיתי העונה. אני מקווה שאנחנו נתעלה, יש לנו קבוצת שחקנים בלתי רגילה ומאמן מצוין".


המגעים עם שחקנים:
"אני מנהל שיחות עם כל השחקנים לגבי העונה הבאה. זה לא פשוט, יש סוכן ויש אישה, והרבה פעמים היא מחליטה ולא הסוכן. לכן זה לוקח יותר זמן מאשר במשא ומתן רגיל. אני מקווה שזה ייסגר כמה שיותר מהר, אנחנו מקווים להשאיר את כולם. אני מאמין שחנן יישאר. תורג'מן? קשרתי לו אזיקים לנעליים, הוא לא יכול ללכת לאף מקום".

ניר קלינגר הוסיף: "ההחלטה להביא את איבנצ'יץ' נפלה עוד לפני חודשיים. רק אני ידעתי שהוא שיתף פעולה עם גנסארי, אף אחד לא ידע את זה, ולא קיבלתי שום המלצה מראדו. אני אוהב להתייעץ עם אנשים. ידעתי את זה כשהסיכום היה בדרך והכל היה בשיתוף פעולה מלא עם אשקלון. אני חושב שיואב ואני תמימי דעים שאלו היו המטרות שלנו. עמדנו בהן".

יואב כץ (ערן לוף)
יואב כץ (ערן לוף)

על קריית שמונה: "למדנו להבין שאין משחק קל בליגה הזאת. מה שחשוב הוא איך שאנחנו נתכונן. כך אנחנו נוהגים בכל שבוע, לקחת כל משחק כפרויקט נקודתי. העובדה שהשחקנים הפגינו יכולת כל כך גבוהה בבאר שבע מציבה רף מסוים. אנחנו יכולים להיות שקטים בכך שיש לנו שחקנים מחויבים בצורה אבסולוטית. אין לי דאגה שהם לא יעשו את זה בשבת. אנחנו סומכים עליהם שיעשו עוד 'פיק' אחרי באר שבע. המלחמה הזאת היא בלתי נגמרת. כל כמה ימים יש מאבק חדש. אני מפרגן לשחקנים על היכולת המנטלית שלהם. השחקנים בחדר ההלבשה בבאר שבע לא שמחו, זה מלמד על הווינריות שלהם".

על בן בסט: "כשהוא חזר מצילום הייתי בשוק. גם בסיבוב הקודם הוא נפצע מול באר שבע. יש פה סמנטיקה, זה שוב קרה לנו מולם. זה היה המשחק הכי טוב שלו מאז שחזר לישראל. מצד אחד זו אכזבה גדולה שהוא לא יכול לתרום מהמנהיגות שלו. מצד שני, עשינו סדרה יפה בלעדיו בסיבוב הקודם. זה נותן לי תקווה".

על השחקנים: "אני מקבל את נתוני המרחק מיד לטלפון. השחקנים באים אליי ואומרים: 'כמה רצתי? תגיד לי שעברתי 10 קילומטר. אם תורג'מן רץ 10.5 קילומטר כחלוץ, זה אומר הרבה. זה מאפשר לנו לגוון, הגנתית והתקפית, אבל אנחנו צריכים לשפר את נושא ההבקעות שלנו. הגענו ל-14 מצבי הבקעה בטרנר והבקענו אחד אחרי שמונה שניות. אנחנו צריכים להבקיע יותר".

עדן בן בסט. כץ מעריך אותו (דני מרון)
עדן בן בסט. כץ מעריך אותו (דני מרון)

בהמשך היום, יואב כץ דיבר עם 103FM וסיפר על האפשרות שגילי ורמוט יחזור למועדון נעוריו, שחקני הרכש שהגיעו בינואר, מאבק האליפות והאשמות של עמותת עיר הפועלים נגדו.

כץ החל את דבריו ואמר: "הבאנו שני שחקני ונראה לגבי ורמוט. אנחנו מעוניינים בו אבל מכבי חיפה צריכה לשחרר אותו. אם לא ישחררו אין על מה לדבר. אני לא יודע מה השכר שלו, לא דיברנו איתו. אחרי שישחררו נדבר ונראה".

שחקני הרכש: "הם שחקנים להרכב הראשון. איבנצ'יץ' השאיר בעונה שעברה את אשקלון בליגה. העונה הייתה לו שנה טובה, אבל לפעמים הדברים לא מסתדרים עם המאמן. קלינגר מאוד רצה אותו.

גילי ורמוט. יחזור הביתה? (עדי אבישי)
גילי ורמוט. יחזור הביתה? (עדי אבישי)

אליפות: "אני לא מדבר על אליפות, יש לנו עוד קודם משחק נגד קריית שמונה. קודם שניקח 3 נקודות ונחזור למקום הראשון. אנחנו עובדים על בסיס שבוע לשבוע. אני אהיה נוכח במשחק. נגד באר שבע היה לנו משחק מצוין, גם נגד בית"ר היה משחק מצוין. הקבוצה משחקת טוב, היא חזקה. יש 18 לוחמים ואני חושב שנתמודד חזק על המקום הראשון".

האשמות עמותת עיר הפועלים: "אני לא מכיר את מה שהעמותה הזו אמרה, ולא אכפת לי מהם. אני לא משקר אף פעם, כל מה שאני אומר זה מאה אחוז אמת. איימו עליי פיזית ביותר ממקום אחד, אני לא יודע על מה המחלוקת. התלוננתי נגדם בעבר במשטרה, והייתה תקופה שהייתה סביבי אבטחה. אני לא רבתי עם אף אחד, לא מתנפל או מאיים על אף אחד. אני לא יודע מה הבעיה שלהם נגדי".

השחקנים שמסיימים חוזה: "אנו נשתדל לשמור על השחקנים שלנו. אני לא מוכן להתאבד על אף אחד, אבל יש שחקנים מאוד טובים וכיחידה הם מאוד אפקטיביים".

כץ ואיבנצ'יץ'.
כץ ואיבנצ'יץ'. "קלינגר רצה אותו" (הפועל חיפה, אתר רשמי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי