יודע לצאת ממשברים? ברק בכר חייב להתניע מחדש

ברק בכר
ברק בכר | מאור אלקסלסי

הפועל ב"ש ניצלה ממשחק שלישי ברציפות ללא ניצחון, אך הקבוצתיות שכה אפיינה אותה בעונה שעברה נעלמה. המאמן שזכה לערימות שבחים נמצא במבחן משמעותי, וצריך לצרף את דמארי כדי לא לאבד את העונה

(גודל טקסט)

נעים לצפייה זה בוודאי לא היה. הפועל באר שבע סיפקה אמש (שבת) עוד הופעה שהיא בוודאי לא יכולה להתגאות בה. עוד הופעה חסרת רעיונות, נטולת יצירתיות ובעיקר צפויה. אני לא מאלה שטוענים שהשחקנים לא רוצים מספיק, אני לא יודע מה זה לא רוצים מספיק, כל שחקן עולה למגרש ונותן הכל אבל בינתיים השלם לא עולה על סך חלקיו, וזה בדיוק ההבדל בין ב"ש של העונה לזו של השנתיים האחרונות.

בשתי האליפויות ברק בכר הצליח להפוך שחקנים טובים ובכושר טוב לקבוצה ענקית. העונה, לפחות בינתיים, הבינוניות של רוב השחקנים בתוספת העובדה שהזרים העונה לא משפיעים על הקבוצה, זו הסיבה העיקרת ליכולת. כאן אמור להיכנס הצוות המקצועי בראשותו של בכר לעניינים להשפיע, להסתיר את החולשות ולהעצים את החוזקות ובינתיים זה פשוט לא עובד.

מה שצריך לקרות זה לקחת את מה שיש כבודדים ולהפוך אותם ליחידה אחת שטובה מסך חלקיה. ב"ש הפכה להיות צפויה, ובעיקר חד גונית. אמש היא הפכה במחצית הראשונה לקבוצה שחד גוניות היא מחמאה בשבילה. היערכות טקטית נכונה של עכו סירסה בקלות את תוכנית המשחק של האלופה, מחצית ראשונה עם כל כך מעט מצבים נתנו הרבה תקווה לעכו ובצדק.

בכר
בכר. דרוש שינוי (מאור אלקסלסי)

במחצית השניה שינוי המערך עזר לאלופה שהפכה ליותר מסוכנת, היא שלחה יותר שחקנים להתקפה ועם הרבה תנועה הצליחה לייצר מצבים בקצב גבוהה יותר. את הניצחון ב"ש חייבת לשוער שלה גיא חיימוב, שעם יכולת אישית גבוהה מנע איבוד נקודות ואולי אף משבר אמיתי הקבוצה. השאלה שנותרה בלתי פתורה בעניינו של חיימוב היא היציבות, עם צמרת כה צפופה כל פרט קטן הוא קריטי, ואסור לחיימוב לספוג שערים באשמתו, בטח כשההתקפה מתקשה לכבוש וכל שער הוא סופר משמעותי.

העובדה שב"ש פתחה ללא זרים, גם אם מדובר בצירוף מקרים כמו שאמר בכר או מסיבות אחרות, מבהירה עד כמה בחירת הזרים השנה לא שידרגה את הקבוצה. אם בכל זאת ב"ש תצליח לשחרר את אחד מהם ולהתחזק בזר, לדעתי עמדת הכנף הימנית קודמת לכל אחת אחרת. פגיעה בזר בכנף ימין עשויה לשחרר את כל משחק ההתקפה של ב"ש וסוף סוף להחזיר לה את הגיוון. חלון העברות השנה הוא קצר מהרגיל כך שנותר לב"ש קצת יותר משבוע עד שהסגל יינעל סופית.

כסף הוא מילת המפתח, אם ב"ש לא תתחזק התואר בסכנה, אם כי גם הבאת שני שחקנים לא מבטיחה תואר אבל לפחות תייצר שינוי מומנטום וזה עשוי להספיק. בנוסף חייבת ב"ש לעשות הכל כדי לצרף את עומר דמארי, שיוסיף גיוון להתקפה. אם הוא יגיע, ב"ש תרגיש בטוחה יותר להיפרד גם מפקהארט שמשקיע את כל כולו אבל לא מצליח להשפיע על התוצאות. בכר וברקת צפו בהפועל ר"ג בשבוע שעבר ומדובר במשחק דומה למה ראינו אתמול, ר"ג תצופף ותחפש מתפרצות והיא מאוד מיומנת בכך. לב"ש אסור לאבד את מקומה בגביע, לפחות לא כרגע, כי זה עלול להתגלגל למשבר.

דמארי
דמארי. הפתרון? (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי