טוני וואקמה בראיון: העתיד שלי נמצא בידיים של אלוהים

טוני וואקמה
טוני וואקמה | דני מרון

כוכב הפועל ב"ש דיבר על הכל בניגריה: הכדורגל הישראלי ("ברומניה הייתי רץ הרבה באימונים"), החיים בב"ש ("כמו משפחה"), גזענות ("לא חוויתי בישראל"), הקשיים ("נולדתי לזה") והידידות עם אוגו ("אח שלי")

(גודל טקסט)

כשהוא סובל מלא מעט פציעות בחודשים האחרונים ובצל הדיווחים על כך שהוא עשוי לעזוב בקיץ את הפועל באר שבע לטובת קבוצה בכירה יותר באירופה, טוני וואקמה סיפק היום (ראשון) ראיון מרתק בניגריה.

הדרך מהגטו הצנוע בו נולד עד לפסגת הכדורגל הישראלי: "התחלתי את הקריירה בסאו פאולו המקומית וכבשתי כל הזמן שערי ניצחון. גם כשנכנסתי לשחק בדקות האחרונות של המשחקים תמיד הייתי כובש שערי ניצחון. שיחקתי באירופה, בדנמרק ובשבדיה וחזרתי הביתה פעמיים. באירופה הכרתי את אבא של מרקו מטראצי מאינטר והוא הכיר לי סוכן שסידר לי לשחק בליגה הרומנית השנייה".

הקריירה בישראל: "התחלתי בהפועל רעננה. משם עברתי להפועל ב"ש ומצאתי שם בית. כבשתי הרבה שערים ויש לי גם הרבה בישולים. אנחנו משפחה אחת גדולה במועדון. אני חושב שהתעריתי בקלות בישראל. זה לא כמו ברומניה שם היינו רצים המון באימונים. ברומניה שמים את הדגש על כושר גופני ובישראל פשוט משחקים הרבה כדורגל ואת זה אני אוהב לעשות. זה איפשר לי להתרגל מהר מאוד לשיטה".

ההתאקלמות בארץ: "הסתגלתי טוב מאוד לישראל. זו מדינה נפלאה, קטנה ועתיקה ובמונחים של שפה אין מחסום. אני לא מדבר עברית, אבל רוב התושבים מדברים אנגלית בצורה שוטפת. כולם מדברים איתי אנגלית".

טוני וואקמה במדי רעננה. התאקלם טוב בארץ (אסף קלינגר)
טוני וואקמה במדי רעננה. התאקלם טוב בארץ (אסף קלינגר)

ההצלחה בהפועל ב"ש: "לזכות באליפות היה נפלא וההרגשה טובה מאוד. נהניתי לשחק במוקדמות ליגת האלופות. ליגת האלופות והליגה האירופית הם שני דברים שונים. האלופות טובה יותר, אבל גם לשחק בליגה האירופית זה טוב".

הקשיים: "אני חושב שנולדתי לזה. גם אם קשה לי ואני יודע שיכול להיות קשה במקרים מסוימים, אני ממשיך הלאה. אף אחד לא אמר שיהיה לי קל. אני תמיד נותן 100 אחוז עד שריקת הסיום".

טוני וואקמה.
טוני וואקמה. "מוקדמות האלופות קשות" (אודי ציטיאט)

גזענות: "לא חוויתי גזענות בישראל. טבעי ששורקים לי בוז בגלל שאוהדי הקבוצה השנייה תמיד שורקים בוז ליריבה. למשל מול מכבי חיפה האוהדים שלה שרקו לי בוז בגלל שזה האצטדיון הביתי שלהם. טבעי שלא ימחאו לי כפיים. הסתכלתי לעברם והם התחילו למחוא לי כפיים. לא ממש אכפת לי מי שורק בוז. אני רק רוצה לשחק את המשחק שלי. אני מסוג הבחורים שתמיד שמחים. כרגע אני בישראל ורוצה לשחק טוב. אם אעבור קבוצה הכל בידיים של אלוהים".

על אמו: "אני מכנה אותה 'אשת הברזל'. היא עשתה שהכל יהיה אפשרי עבורי. אחרי אלוהים, אמא שלי הדבר הכי חשוב. היא עשתה עבורי דברים שלא יאומנו. אבא שלי מת כשהייתי צעיר. היא דאגה לכולנו לבד. היא החיים שלי. היא מתפללת המון עבורי. אני הכי צעיר במשפחה. יש לי שני אחים ושלוש אחיות. הקשר שלי עם כולם בבית מצוין. זה שאני משחק בחו"ל לא שינה אותי. אני מבקר את כולם ומספר להם על ההצלחה שלי. המרחק מהבית והמשפחה זה חלק מהחיים של הרבה שחקני כדורגל. כשעברתי לישראל אמי ואחי הגיעו אלי".

וואקמה במדי ניגריה. גדל לתוך קשיים (אינסטגרם)
וואקמה במדי ניגריה. גדל לתוך קשיים (אינסטגרם)

חתונה: "אני רווק וכרגע מרוכז בקריירה שלי. אני רוצה להצליח לפני שאתחתן ומאמין שאמצא בת זוג טובה".

הידידות עם ג'ון אוגו: "הוא כמו אח שלי. אנחנו גרים באותו בניין בבאר שבע ונמצאים ביחד 24 שעות ביממה".

החיים בישראל: "הזמן שלי מתחלק בין אימונים, שינה, אכילה ולשחק כדורגל".

וואקמה ואוגו. חברי נפש (אודי ציטיאט)
 וואקמה ואוגו. חברי נפש (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי