מנספורד לשרת המשפטים: מכבי ת"א נלחמת לבדה באלימות

אוהדי מכבי תל אביב
אוהדי מכבי תל אביב | ערן לוף

מנכ"ל מוליכת הטבלה שלח מכתב חריף: "הטיפול במתפרעים שם ללעג וקלס את מאמצינו וגורם נזק לקבוצות. הרשויות מגלות אדישות ואוזלת יד. הגיע הזמן שהמבקרים במגרשים לא יחששו מנחת זרועם של עבריינים"

(גודל טקסט)

מנכ"ל מכבי תל אביב בן מנספורד שלח היום (שני) מכתב חריף לשרת המשפטים אייל שקד ובו הלין על אוזלת היד של הרשויות בטיפול במתפרעים במגרשי הכדורגל. ברשימת המכותבים מופיעים גם השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שרת התרבות והספורט מירי רגב ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות.

"לצערי, מאז הוכרז על הקמת יחידה משטרתית למניעת אלימות בספורט, לא מורגש כל שינוי בשטח בכל הנוגע לאכיפה וענישה בגין אירועים של אלימות במגרשים – לא בהתנהלות המשטרה, לא בהתנהלות יתר גורמי אכיפת החוק ואף לא בהחלטות השופטים הדנים באירועים אלו", כתב מנספורד.

"כתוצאה מכך, למרות שמכבי ת"א משקיעה משאבים רבים באיתור מעשי אלימות, זיהוי המתפרעים והשגת ראיות מרשיעות (תוך שלעתים היא מגישה למשטרה ראיות "על מגש של כסף") גורמי האכיפה ובהם משטרת ישראל, הפרקליטות ובתי המשפט, ממשיכים לגלות אדישות ואוזלת יד בכל הנוגע בטיפול באותם מתפרעים באופן המוריד לטמיון את המשאבים הרבים שאנו משקיעים בנושא, שם את המאמצים והמשאבים שמשקיעה מכבי ת"א ללעג ולקלס…וכמובן גורם גם נזק למכבי ת"א וליתר מועדוני הספורט בישראל".

במכתב מספר מנספורד על אירוע שהתרחש במהלך המשחק מול מכבי חיפה בשבוע שעבר ובו אחד מאוהדי מכבי ת"א התפרע ביציע. צלמים מטעם האבטחה של המועדון תיעדו את האירוע, איתרו את המתפרע ודיווחו על כך לאנשי המשטרה ששהו במקום. אותו אוהד מחזיק בעבר פלילי ומוכר למשטרה.

אוהדי מכבי ת
אוהדי מכבי ת"א (ערן לוף)

למחרת התייצב האוהד בפני שופט ו"ניתן היה לצפות שהאירוע יהפוך בקרב רשויות אכיפת החוק ל-"מקרה לדוגמה" על מנת שאוהדים אחרים "יראו וייראו". ואולם למרבה ההפתעה, לא כך נעשה". בית המשפט הרחיק את האוהד ל-30 ימים מהעיר חיפה (למרות שמרבית משחקיה של מכבי ת"א לא נערכים בחיפה) ול-30 ימים ממגרשי הכדורגל.

ומסיים מנספורד: "התחושה – הקשה – היא כי מכבי תל אביב ניצבת לבד במערכה זו. גורמי אכיפת החוק השונים אינם מתואמים ביניהם ומגלים מדיניות שבמקרה הטוב ניתן לומר עליה שהיא לוקה בחוסר עקביות ובחוסר אחידות. נכבדיי – זהו הזמן למעשים. אני קורא לכם פעם נוספת לפעול כפי שהוצהר לא אחת שייעשה, להגברת האכיפה, להגברת הענישה, להקצאת משאבים רבים יותר לטיפול באירועי אלימות בספורט בכלל ובכדורגל בפרט ולא להותיר את הזירה באופן בלעדי למועדוני הספורט ולהתאחדויות הספורט שאמצעי האכיפה האזרחית שבידיהם מוגבלים ביותר. הגיע העת שהציבור המבקר במגרשים ירגיש בטוח ומוגן. שאצטדיוני הכדורגל יוכלו להכיל בבטחה משפחות עם ילדים. שהמבקרים במגרשים לא ייאלצו לחשוש מנחת זרועם של עבריינים וסתם בריונים ומי ששוקל לנהוג באלימות או בגזענות במגרשי הכדורגל – ידע שהטיפול במעשיו ייענה באגרוף ברזל ולא בכפפות של משי".

בן מנספור. זועם (מכבי ת
בן מנספור. זועם (מכבי ת"א, האתר הרשמי) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי