צפו בתקציר: 2:4 מטורף לבית"ר ירושלים על סכנין

חן עזרא, גיל לבנדה
חן עזרא, גיל לבנדה | דני מרון

קריאף, וארן, עזרא והייסטר מחקו שערים של ג'אבר ועצמי של קליימן, בבכורה של בנין וקיזזו את הפער מהפסגה לנקודה. שכטר חולל סערה כשהתעלם מבן זקן והורה לבניון להתחמם, קריאות גזעניות ביציע

(גודל טקסט)

העונה המשוגעת של בית"ר ירושלים נמשכה הערב (שני) עם 2:4 משובח על בני סכנין, שנעל את המחזור ה-19 בליגת העל. הקבוצה מהבירה הצליחה לקזז את הפער ממכבי תל אביב והפועל באר שבע לנקודה בלבד, והנחילה לטל בנין הפסד בבכורה שלו אצל האורחת. אחרי שעוד שיא שלילי נרשם במעמדו של בני בן זקן, שלא נספר על ידי איתי שכטר במהלך המחצית הראשונה. בעקבות פציעתו של ז'אורז'יניו, החלוץ מיהר לספסל וסימן ליוסי בניון להתחמם כשהוא מתעלם בצורה בוטה מהמאמן, שנעל סיבוב ראשון בבירה וספג השפלה נוספת.


על כר הדשא, הפתיחה הייתה שייכת לסכנין. עטאא ג'אבר כבש כבר אחרי ארבע דקות אחרי כיסוי רע של פול אדגר. הקשר ספג בוז צורם מאוהדי בית"ר, שהחזירו להשמיע קריאות גזעניות בטדי. סכנין המשיכה להפגין אופי, ובדקה ה-37 פיראס מוגרבי ניצל טעות, חדר לרחבה והעביר רוחב לעבר תיבת החמש, כשבוריס קליימן דחק את הכדור לשערו שלו. הלחץ על בן זקן גבר, והוא העלה את אופיר קריאף לבכורה מחודשת עוד במחצית הראשונה. הקשר ניצל את ההזדמנות, הכניס שינוי בקישור של בית"ר וגם היה אחראי על השער שהוביל למהפך בדקה ה-43. 



הפציעה של ז'אורז'יניו הובילה את בן זקן (או שכטר, תלוי את מי שואלים) להכניס את בניון בפתיחת המחצית השנייה. בזמן שהקהל התמוגג מהכניסה של הקשר הוותיק, סכנין קרסה. אנתוני וארן איזן, חן עזרא הפך וכל זה תוך ארבע דקות. בנין ניסה למזער נזקים, אבל בית"ר המשיכה לדרוס. מרסל הייסטר, שבישל את השער לווארן, ירה כדור אדיר לחיבורים בדקה ה-67, עם שערו השלישי העונה. בית"ר מתאוששת אחרי אובדן הנקודות בקריית שמונה והיא תפגוש את הפועל מרמורק בגביע המדינה בחמישי, סכנין ובנין יחלמו על התאוששות מול החבורה התוססת של חיים סילבס. 
  
 

קאמבק ענק. שכטר ובניון (דני מרון) 



הפסד בבכורה. בנין  (דני מרון)


הרכבים
בית"ר ירושלים: בוריס קליימן, אנטואן קונטה, מיקי סירושטיין, טל כחילה, מרסל הייסטר, פול אדגר (אופיר קריאף, 29), קלאודמיר פריירה, ז'אורז'יניו (יוסי בניון, 46), חן עזרא, אנתוני וארן, איתי שכטר (יעקב בריהון, 84).


בני סכנין: מוחמד קנדיל, עלי עותמאן, מרון גנטוס, סגס תאמבי, וונדרסון, חאלד חלאיילה, ג'אבר עטאא, ישראל זגורי, פיראס מוגרבי (איהאב גנאים, 50), עידן שמש (סארי פלאח, 68), אמיר חלאיילה (איהאב שאמי, 64).  



ממתין. בניון (דני מרון) 


מהלך המשחק
דקה 1: המשחק בטדי יצא לדרך, אוהדי בית"ר קיבלו את שחקני סכנין עם קריאות: "הנה היא עולה הקבוצה הגזענית של המדינה". העונש בדרך? 


דקה 4, סכנין עלתה ל-0:1: איזו פתיחה מסחררת לאורחת. קרן קצרה הגיעה לוונדרסון, שהרים כדור נפלא אל הרחבה. ג'אבר עלה מכל כולם, ברח לאדגר, ועם נגיחה מדויקת הכניע את קליימן. שער שני של הקשר העונה, שער ראשון לסכנין בעידן בנין. 



שער שני העונה. ג'אבר (דני מרון) 


דקה 9: קריאות בוז צורמות לאדגר, קריאף החל להתחמם. 


דקה 14: הזדמנות ראשונה למארחת. קלאודימיר הרים כדור נהדר לעבר הרחבה, וארן הצליח להשתחרר ולנגוח כדור קשתי שפספס במעט את החיבורים של קנדיל. 


דקה 18: האורחת שוב יצאה קדימה. זגורי דהר וחדר לרחבה, אבל במקום לנסות להכניע את קליימן, מסר כדור מוזר היישר לידיים של השוער. 


חזרו לקריאות הגזעניות. אוהדי בית"ר (דני מרון) 


דקה 23: אחרי פתיחה סוערת של האורחת, הקצב בטדי נרגע. האם בית"ר מסוגלת לחזור למשחק? 


דקה 29: חילוף ראשון של בן זקן. אדגר, שספג בוז צורם מאוהדי המארחת, פינה מקום לקריאף, שעלה לבכורה מחודשת במדי בית"ר. דקה לאחר מכן, אוהדי בית"ר חזרו לשיר: "שישרף לכם הכפר".



מי המאמן כאן? בן זקן (דני מרון) 


דקה 30: שכטר רץ לעבר הקווים אחרי הפגיעה של ז'אורז'יניו וביקש מבניון להתחיל להתחמם וסינן לעברו: "אנחנו צריכים אותך", מבלי שום התייחסות מצד בן זקן ההמום. הקשר עלה מהספסל, התחבק עם בנין והחל בחימום. 


דקה 37, סכנין עלתה ל-0:2: איזו טעות של קליימן. השוער הוציא כדור רע היישר לרגליו של מוגרבי, שחדר לרחבה ודהר קדימה. הקשר קלט את השוער מחוץ לקו וירה, קליימן כבש שער עצמי. הלם בטדי, כשאוהדי בית"ר קוראים לבן זקן: 'תתפטר', בשילוב עם 'שיישרף לכם הכפר'.



רותח בטדי. מוגרבי (דני מרון) 


דקה 43, בית"ר ירושלים צימקה ל-2:1: איזה מהלך של בית"ר. קריאף יצא קדימה, החליף מסירות עם שכטר, שמצא את הקשר בתוך הרחבה עם עקב מבריק. קריאף ירה בנגיעה והכניע את קנדיל. איזו בכורה לקשר, האם בית"ר בדרך למהפך? 


דקה 45+2: עזרא הצליח לחדור לרחבה ומצא את קונטה, שבמקום לאזן, ירה מחוץ למסגרת של קנדיל. דקה לאחר מכן, קרב ניצת בין מוגרבי לעזרא, שהתעמתו בצורה פיזית. רק התערבות של פפיר מנעה את המשך הקטטה והכניס את שני הקשרים לפנקס עם כרטיס צהוב. 


דקה 46: בניון עלה במקום ז'אורז'יניו בפתיחת המחצית השנייה. 


בכורה מושלמת? קריאף ושכטר (דני מרון) 


דקה 47, בית"ר איזנה ל-2:2: פתיחה מושלמת של המארחת. הייסטר יצא קדימה והרים כדור נפלא לעבר וארן, שנגח ללא כיסוי לחיבורים. 


דקה 50: חילוף ראשון של בנין. מוגרבי הפצוע פינה מקום לאיהאב גנאים. 


דקה 51, בית"ר ירושלים עלתה ל-2:3: הקצב המשוגע נמשך. עזרא דהר קדימה ומ-20 מטרים שיגר פגז לחיבורים. מהפך בטדי, ובית"ר כבר רחוקה רק נקודה ממכבי תל אביב והפועל באר שבע. שער רביעי העונה לקשר. זה השער ה-11 של בית"ר מחוץ לרחבה העונה, יותר מכל קבוצה אחרת בליגה. 


דקה 62: שכטר מצא את הייסטר, שחדר לרחבה במהירות וירה כדור עוצמתי. קנדיל מתח את כל האיברים והדף בצורה טובה. 


השלים את המהפך. עזרא (דני מרון) 


דקה 65: בית"ר בשליטה מוחלטת, סכנין מתקשה לצאת לעבר השער של קליימן.


דקה 67, בית"ר עלתה ל-2:4: הייסטר נותר חופשי ומ-30 מטרים שיגר כדור מופלא, שנעצר רק בחיבורים של קנדיל. סכנין קורסת, בית"ר בטירוף עם שער שלישי של המגן העונה!  



איזה טיל. הייסטר (דני מרון) 


דקה 71: מועמד ראוי להחמצת העונה. אחרי טעות קשה של ההגנה של בית"ר, זגורי לא הצליח להבקיע ממטר כשקליימן כבר היה על כר הדשא. 


דקה 78: קלאודימיר נותר לא מכוסה, ועם בעיטה נפלאה ממרחק מצא את קנדיל מוכן. 


דקה 79: שכטר חדר לרחבה והוכשל, אבל פפיר התעלם. טעות קשה של צוות השיפוט. 


לא הצליח לעצור את הקריסה. בנין (דני מרון) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי