קאניוק בארץ לנהל מו"מ: הפועל חיפה, מכבי פ"ת או מכבי ת"א?

גידי קאניוק
גידי קאניוק | דני מרון

הקשר לא רוצה להמשיך העונה בפחטקור. האדומים מהכרמל מעוניינים, הצהובים ביקשו ממנו לחכות להחלטה, אבל סעיף הפיצוי שחתם מול המלאבסים (חצי מיליון יורו) עשוי להנחית אותו בפתח תקווה

(גודל טקסט)

קשר פחטקור האוזבקית, גידי קאניוק, ינחת בשעות הקרובות בארץ על מנת לנהל מו"מ עם מספר קבוצות בליגת העל, במטרה לחזור ולשחק בישראל. כזכור, שלוש המועמדות העיקריות לקלוט אותו הן הפועל חיפה, מכבי ת"א ומכבי פ"ת.

למעשה, למרות שרק בימים האחרונים פנו בהפועל חיפה לנציגתו של קאניוק, ויקי וקנין, כבר לפני מספר שבועות החליט הקשר כי ברצונו לחזור לשחק בארץ וכי אינו רוצה להמשיך בשורות האוזבקים, לפחות בשלב זה. לאחר מכן, הוחלט כי הקשר לא יצטרף למשחק קבוצתו במסגרת ליגת האלופות של אסיה, שייערך בקטאר ב-30 בחודש זאת כדי שלא יפספס את סוף מועד ההעברות בליגת העל.

לאורך התקופה האחרונה, לא הגיעה הצעה קונקרטית מליגת העל, אך כאמור רק בימים האחרונים הרימו בהפועל חיפה את הכפפה, וזאת לאחר עזיבתו הצפויה של חנן ממן. בשורות הקבוצה מהכרמל, מעוניינים שהקשר יגיע להשאלה עד תום העונה, כאשר גם בקרב אנשי פחטקור, האופצייה המקובלת היא השאלה ובסוף העונה, הגעה מחודשת של הקשר לאובזקיסטן וחישוב מסלול מחדש.

מבחינת מכבי פ"ת, לא עלה שמו של קאניוק, אך כאמור, בקבוצה מספרים כי הקשר חתם במעמד העברתו לאוזבקיסטן, על סעיף לפיו, אם יחזור לארץ ולא למכבי פ"ת, ייאלץ לשלם פיצוי לקבוצה בגובה של כחצי מיליון יורו. מאז הצעתה של הפועל חיפה ודרישתם של המלאבסים לפיצוי, בודקים נציגיו של הקשר את הסוגיה מבחינה משפטית וטוענים כי הסעיף "משתמע לשתי פנים".


סעיף הפיצוי עוד עלול להנחית את קאניוק דווקא אצל האקסית, מכבי פ"ת (דני מרון)

בנוסף, אמש נערכה שיחה בין הסוכנת של קאניוק, ואקנין לבין אחד מנציגי הבעלים בפ"ת, שינו זוארץ, שכרגע לא הובילה להתקדמות. המאמן שרון מימר חיפש לאורך זמן, קשר תוקף וגם הוא היה רוצה את חזרתו למועדון. המכשול: השכר הגבוה שהרוויח בקבוצתו, לא יהיה דומה כלל להצעות שיקבל מהארץ. כאמור, ממש לא מופרך, שקאניוק יימצא את עצמו לבסוף אצל האקסית, וזאת בגלל הסעיף עליו חתם.

בינתיים, גם מכבי ת"א לא וויתרה על השחקן, והבהירה מסרים בסביבתו של הקשר, שימתין מספר ימים עד אשר הצהובים יהיו נעולים לגבי הרכש שלהם בינואר. המכשול: אם הצהובים ירצו לצרפו הם לא יהיו מעוניינים בהשאלה ואז קאניוק יעלה להם 1.1 מיליון יורו – 600 אלף לפחטקור ו-500 אלף למלאבסים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי