פרד רוטן חתם על חוזה לעונה וחצי במכבי חיפה

פרד רוטן
פרד רוטן | Gettyimages

46 ימים לאחר פיטורי לוזון, הירוקים מצאו מאמן. ההולנדי בן ה-55 חתם על חוזה ויצפה במשחק הערב: "התרשמתי מהחזון. אשתדל לא לאכזב". דחה את ההתאחדות. הזדמנות אחרונה למאבוקה ולבן הרוש נגד מכבי ת"א

(גודל טקסט)

פרד רוטן חתם על חוזה לעונה וחצי במכבי חיפה ויוצג כמאמן הקבוצה עד מחר (חמישי), כך על פי דיווחים בהולנד. רוטן אישר שדחה את הצעת ההתאחדות ההולנדית לשמש כמנהל הטכני מאחר והוא רוצה לאמן. ההולנדי בן ה-55, שעבד עם מו אלאך בטוונטה, הדריך בעבר את גם את פ.ס.וו, שאלקה, ויטסה, פיינורד ואל שבאב מאיחוד האמירויות, ממנה פוטר לפני שנה. הבוקר עוד טכנו בחיפה כי ישנם שני מועמדים נוספים, אך נודע שהפור נפל. לא ברור האם רוטן יעמוד על הקווים כבר מול מכבי פ"ת בשבת, או שהמאמן הזמני רוב מאס, שאימן את הקבוצה ב-46 הימים האחרונים, ימשיך. 

רק לאחר הפרסום בהולנד, אישרו הירוקים רשמית את מינויו של רוטן, שיצפה במשחק נגד מכבי תל אביב בגביע וגם נכח בשבת ב-0:0 של הירוקים באשדוד. המטרה העיקרית של רוטן תהיה כמובן להכין את הקבוצה לעונה הבאה ובחיפה הבהירו עוד לפני המינוי שלא יגיע מאמן לארבעה חודשים בלבד. כזכור, אלאך בדק את אפשרות מינויו של הנק פרייזר מוויטסה, אך זה החליט לא לעזוב את קבוצתו באמצע העונה והירוקים מצדם לא רצו לחכות לו עד הקיץ.

רוטן אמר לאחר החתימה: "התרשמתי מאוד מהחזון של המועדון, האנשים שמנהלים אותו, המתקנים ובעיקר מהרצון להחזיר אותו למקום בו הוא צריך להיות. מצפה להתחיל לעבוד, אעשה הכל כדי לא לאכזב". יעקב שחר התייחס להולנדי: "נפגשתי עם פרד בשבוע שעבר והוא הותיר רושם חיובי. הקרדיט מגיע למו אלאך שהצליח לרתום מאמן עם רזומה כזה. מקווים ומייחלים לשינוי". גם המנהל הטכני, מו אלאך, הגיב: "לקחנו את הזמן בבחירת המאמן החדש מכמה סיבות. החתמתו של פרד עזרה לקבל מאמן איכותי, מנוסה ובעל מוטיבציה. בטוחים שהוא יצליח לשדרג ולפתח את היכולות. הניסיון שלו ייתן ערך מוסף".

מכבי חיפה תארח הערב (21:00) בסמי עופר בשמינית גמר גביע המדינה מול מכבי תל אביב ובמועדון מבינים שהפסד יגמור את העונה עבור הקבוצה כבר בסוף חודש ינואר. לגבי הקשר גילי ורמוט והחלוץ עומר דמארי, ששוב מצאו עצמם מחוץ לסגל, הרי שאלה עושים את החישובים שלהם כבר עכשיו כשמועד סיום ההעברות הולך ומתקרב. מצד שני, צמד המגנים עומרי בן הרוש וארנסט מאבוקה שהודחו במשחקים האחרונים מההרכב יקבלו הערב הזדמנות ממשית נוספת, אם כי הפסד הערב למכבי תל אביב עשוי לשלוח גם אותם מחוץ לסגל כשרז מאיר ויונתן לוי יקבלו את ההזדמנות עד לתום העונה.

שחקנים במכבי חיפה הופתעו אתמול לראות את רועי קהת שוב מתורגל בהרכב הראשון על חשבונם של קאיו ובעיקר של שלומי אזולאי, אך בחיפה הסבירו כי הצוות המקצועי רוצה לעבור את מרכז השדה כדי לתת פייט לשלישייה של הצהובים. "אחד הלקחים ממשחק בליגה בינינו לאחרונה (1:3 למכבי תל אביב) היה שהיתרון שלהם נובע בעיקר מחוזקת הקישור", אמרו בחיפה.

מגן מכבי חיפה, שי בן דוד, שהושאל לאשקלון חתם הבוקר על חוזהו במועדון החדש. בן דוד יערוך הבוקר את אימון הבכורה שלו בקבוצה של יובל נעים וצפוי להיכלל בסגל לקראת משחקה מול מ.ס אשדוד.


רוטן. כאן לעונה וחצי (Getty)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי