קואנקה המריא לספרד ועשוי לעזוב, ארנסט אסנטה מועמד

איסק קואנקה
איסק קואנקה | דני מרון

הקשר תועד בנתב"ג, בב"ש מקווים שיגיע לסיכום ויושאל. הגנאי ברשימות של בכר. פקהארט נפגע בקרסול מול רעננה ועלול להחמיץ את מכבי ת"א, ממן: "בית"ר ירושלים והפועל ת"א הן לא ב"ש". וגם: המסר לאוחנה

(גודל טקסט)

סקנדל ופסטיבל בכרטיס אחד: הפרמיירה של חנן ממן אמש (שבת) בטרנר דחקה לקרן זווית את הדחתו של מיכאל אוחנה מהסגל של הפועל באר שבע. החששות מפני תגובות סוערות של הקהל המקומי כלפי הרכש האשדודי התבדו כבר ברגע שהחיזוק מהפועל חיפה עלה לחימום. אוחנה המתין באזור חדרי ההלבשה עד סמוך לשריקת הפתיחה, ותפס את מקומו ביציע, לצדם של ניב זריהן ואיסאק קואנקה, מבלי שהדבר יעורר רחשים מיותרים ביציעים.

ראשי המועדון הדרומי פיתחו מומחיות בטיפול במשברים, והסכסוך עם משפחת אוחנה לא מדיר שינה מעיניהם. בקבוצה מקווים שהסערה תחלוף עד לסגירת חלון ההעברות ביום רביעי, מה שיאפשר למצוא פתרון יצירתי לסוגיה בלי לחצים מיותרים. מצד שני, מאחורי הקלעים מדברים על כך שהנצחת המשבר עלולה להוביל למקומות לא רצויים, ומזה מעדיפים להימנע. "אוחנה מוזמן להיפגש איתנו כדי להציג בצורה ישירה את טענותיו, אין לנו עניין לנהל איתו מאבקים דרך אמצעי התקשורת", אמרו בקבוצה. בפעם האחרונה שנוצר קשר מילולי בין הצדדים, שמעו את הקשר דורש להציג תג מחיר כדי שיוכל לפדות את כרטיסו ולעזוב.

על ציר העזיבה מתנועע קואנקה, שהראה סימנים מעודדים במשחק הגביע באמצע השבוע, אך אתמול חזר ליציע והבוקר העלה תמונה שלו בשדה התעופה בן גוריון. לספורט1 נודע שקואנקה המריא לספרד, שם ינסה למצות מספר אפשרויות כדי לחזור למולדתו ולפחות עד תום העונה לזכות לדקות משמעותיות. בהפועל באר שבע סירבו להתייחס לנושא, רק טענו שמדובר בעניינים אישיים, אולם בצוות המקצועי ישמחו גם קואנקה יושאל לחצי העונה הקרובה, מה שיאפשר להם להתחזק בשחקן זר.

ההערכה היא שהקשר הספרדי נקרא חזרה למולדתו בהוראת סוכנו בניסיון לקדם עסקה להשאלתו עד תום העונה בקבוצה מהליגה השנייה, כאשר ספורטניג חיחון היא אחת הקבוצות שמגלות בו עניין. באר שבע הודיעה לנציגיו כי תהיה מוכנה לממן חלק נכבד משכרו עד תום העונה, כאשר לגבי העונה הבאה אין עדיין סיכום באשר לתנאי עזיבתו. חוזהו של אקס ברצלונה יסתיים בתום עונת 2019-2018 והוא דורש את מלוא שכרו.


בכורה. ממן (דני מרון) 

אחד המועמדים המובילים להחליף את קואנקה הוא הקשר הגנאי ארנסט אסנטה. השחקן בן ה-29 של נורשלנד הדנית נחשב לאחד השחקנים המהירים באירופה ויכול לשחק בכמה עמדות בהתקפה. גורם המכיר היטב את השחקן דיווח כי הצדדים מנהלים שיחות מתקדמות. 

אסנטה החל את דרכו באקדמיה שהקימה פיינורד ההולנדית בגאנה. לאחר מכן שיחק בבוורן הבלגית. ב-2011 עבר לסטארט מהליגה הנורבגית ואחרי ארבע עונות עבר לסטאבק במדיה כבש 12 שערי ליגה. ב-2016 עבר לנורשלנד. העונה כבש 12 שערים ב-19 משחקים.

ארנסט אסנטה. אחד השחקנים המהירים באירופה (טוויטר)
ארנסט אסנטה. אחד השחקנים המהירים באירופה (טוויטר)

ועדיין בניחוח של חו"ל. שני קשרים אדומים שמרו על הצבע בקבוצותיהם החדשות, וערכו בכורה מתוקשרת כשאלפי קילומטרים מפרידים ביניהם. אלכסיס סאנצ'ס עבר מארסנל למנצ'סטר יונייטד ובמשחקו הראשון רשם בישול בכורה במדי השדים האדומים מול יאוביל בגביע. לעומתו 20 הדקות הראשונות של חנן ממן באדום הבאר שבעי הסתיימו בלי השפעה על המספרים, אבל עם טעם טוב. "הרגשתי שאני משתלב מהר, כולם קיבלו אותי יפה אחרי שעברתי שבועיים לא קלים", סיפר ממן בסיום המשחק. "אני שמח ששיחקתי ושמח שהקבוצה ניצחה. יש לי הרבה מה לתת".

בגילוי לב חשף ממן כי בעצם ידע היכן ישחק בעונה הבאה עוד לפני ההודעה לעיתונות. יד הגורל היא שזירזה את העניינים והאריכה את משך ההתקשרות בחצי שנה. "הייתי חתום לעונה הבאה בבאר שבע, דברים התגלגלו ככה ונכון שזה לא נראה טוב", אמר ממן, "אבל אני לא השחקן הראשון שחותם בקבוצה אחרת בינואר. בהפועל חיפה הוחלט לשחרר אתי כבר עכשיו, ואני שמח שזה קרה. הכול לטובה".


יגיע כדי לדבר? אוחנה (דני מרון) 

העמדה המועדפת עליו: "אני מעדיף לשחק, לא משנה איפה. אני יכול לשחק באמצע או על הקו, זה לא משנה. איפה שברק יציב אותי שם אתן את המקסימום". כשביקשו ממנו להשוות בין בית"ר ירושלים והפועל חיפה, תחנותיו הקודמות בקריירה, לבין תחנתו הנוכחית, הוא התאים את המילים למנגינה ביציעים: "עם כל הכבוד לבית"ר ולהפועל תל אביב הן לא הפועל באר שבע, בטח לא אחרי שזכתה באליפויות שנתיים ברצף".

מקדמה חשובה לקראת זכייה באליפות שלישית ברציפות יוכלו ממן וחבריו להשיג במידה וינצחו בשבוע הבא את מכבי תל אביב. ממפגש הפסגה עלול להיעדר החלוץ תומאש פקהארט, כובש השער השני ב-1:3 על הפועל רעננה שסובל מפגיעה בקרסול. "לשחקן כזה שנותן את הכול יש לי הרבה סבלנות, והוא יקבל עוד הרבה דקות. חבל שהוא נפצע באותו מקום שהשבית אותו מפעילות בשבוע שעבר, ובימים הקרובים נראה מה קורה איתו", עדכן בכר.

על החזרה למקום הראשון הוסיף המאמן: "העונה עוד ארוכה, ומה שקובע הוא לסיים במקום הראשון בסוף חודש מאי, לא עכשיו. אני מקווה שנמשיך ככה, כדי שנוכל לעשות את הדברים שמעניינים אותנו ואפילו בצורה יוצאת דופן".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי