שעון מעורר: מכבי חיפה עוד תתעורר לקלאסיקו מול הפועל עפולה

בן הרוש, סלליך
בן הרוש, סלליך | ערן לוף

אייל לוי מציע לירוקים לרדת ממעמד הר סיני של הניצחון בגביע על מכבי ת"א ולהתכונן למאבקי הישרדות. וגם: המעבר של ממן כשר אבל מסריח ואוחנה חייב להסביר את פרשת בניון או להניח את המפתחות

(גודל טקסט)

 1.  בואו נזכיר למכבי חיפה שבעונה שהיא פירקה את מכבי תא 0:10, התל אביבים זכו בגביע המדינה. לכן כדאי להם לרדת מהר ממעמד הר סיני ולהריח שוב את אוויר הקרקעית, כי הנשימות שמאחור הן לא של מאור מליקסון, אלא של גדי קינדה, ששומר על מרחק עין סביר.

חמש נקודות דקיקות ושבירות מפרידות בין חיפה לקו האדום אחרי הניצחון הדרמטי של אשדוד באשקלון. פחות משני משחקים על הנייר, אם זה לא שעון מעורר, אז הם כבר יתעוררו ביום שישי, בקלאסיקו נגד עפולה. חיפה הייתה חייבת לנצח את מכבי פ"ת אחרי ההצגה בגביע. לכל מומנטום יש התחלת מומנטום. הקבוצה הייתה אמורה לנצל את הרוח הגבית שנוצרה, אבל שוב פעם זה היה משחק שהסתיים בכמעט.

נכון, הפעם החיפאים שיחקו בכלל לא רע, אבל כמה מצבים מאבוקה צריך לסדר באגף ימין בכדי שהשלימזלים האלה ידחקו פנימה? עזבו את חישובי הפלייאוף העליון, עכשיו זה כבר קרב הישרדות. המאמן החדש ישב על הספסל. את האחריות לנקודה בטח שלא נפיל עליו, אבל הוא כנראה קלט את עומק הבור. מספיק עמוק בכדי לקבור קריירה שלמה.

2. במוצאי שבת הייתי יותר בעד הפועל חיפה ופחות בעד באר שבע. עושה רושם שהאלופה שכחה מה זה להיות קבוצה קטנה ופריפיאלית. המחטף של חנן ממן אולי חוקי, אבל בעיני מסריח. איכשהו מצפים מקבוצות בסדר גודל הזה ליותר קלאס וכבוד, אבל ככה זה, הגדול והעשיר מפרק את החלש בדרך לתואר, זה נכון לספרד ומתאים גם לישראל.


ממן בבאר שבע. ככה זה, הגדול והחזק מפרק את החלש (דני מרון)

אבל עדיין שמחתי שאת שער הניצחון להפועל חיפה כבש עידן גולן, האלמוני ופיהקתי כשהסגל העמוק ניצח לב"ש את המשחק מול רעננה, הקטנה. מקווה שחיפה תמשיך להיות חלק מהרביעייה המובילה, גם בלי נוכחותו של ממן, עכשיו באמת מגיע לה.

3.  מה עם אלי אוחנה, נציג הבעלים בבית"ר ירושלים, יש חיים על מאדים? האיש שבעבר היה מביע את דעתו על ההרכב של ז'וזה מוריניו, לא משמיע קול בפרשת בניון, כאילו מדובר בעניין פנימי חסר חשיבות. אני יכול להבין את הדמעות של בניון בפרידה וגם יחסי האנוש של אלי טביב כבר לא מפילים אותי מהכיסא, אבל אוחנה, מגדולי השחקנים שקמו לנו, לא יכול לשבת בשקט כשפצצת אטום מתפרקת לו בחצר.


אוחנה ממשיך לשתוק גם כשפצצת אטום מתפרקת לו בחצר (דני מרון)

תן הסבר, אלי. איך לקחתם שחקן עם עבר מפואר ובמשך חודשים מרחתם אותו בזפת ונוצות והוצאתם אותו מהדלת האחורית כשבר כלי? אל תמכור את הקשקוש 'שיקול מקצועי'. לא מקצועי ולא אנושי. אז אולי היה מקרה שלא שמענו עליו. אולי בניון היה מגיע כל בוקר למתחם בבית וגן ודורך בהפגנתיות על תמונתו של טביב, אולי הגיעו ראיות חותכות שהשחקן מסר מידע סודי לאויב? ליחס המשפיל חייב להיות הסבר משכנע ואם אין, אוחנה צריך להניח את המפתחות וללכת.

לא הכל נמדד בכסף והצלחה מקצועית. יש גם דרך לניהול מועדון, עקרונות, כבוד למקצוע. אם הדברים האלה נעלמים זה לא שווה את המאמץ, כי בסוף הבלוף לא יחזיק מעמד ויתפוצץ. זה לא רציני לשלוח את בני בן זקן לחזית ולהפיל עליו את התיק. אוחנה בעצמו צריך לתת הסבר למה שראינו ואם אין, אז לבניון וגם לו לא מתאים להיות שותפים לביזיון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי