האישור הגיע: פול אדגר עובר להפועל ראשון לציון

אלי אוחנה
אלי אוחנה | דני מרון

אקנאס הפינית הסכימה למעבר. בבית"ר ירושלים מרוצים מכך שביה"ד לא השית עונש של הפחתת נקודות וגם ביטל את העונש על תנאי. הגיע השחרור הבינלאומי של סילבסטר

(גודל טקסט)

בבית"ר ירושלים נשמו אמש (רביעי) לרווחה, לאחר שהתקבל פסק הדין המשמעתי והתברר שהקבוצה ניצלה מעונש הפחתת שתי נקודות בפועל. בסופו של דיון ארוך גזר הדיין ישראל שמעוני עונש של משחק אחד ללא קהל, אותו תרצה הקבוצה במשחק הבית הבא נגד בני יהודה, ארבעה משחקים בהם היציע המזרחי יהיה סגור וקנס של 50 אלף שקל בפועל, וכל זאת בעקבות האירועים במשחק הבית נגד בני סכנין ולאחר שהקבוצה הורשעה בגין סעיפי אישום של התפרעות אוהדים (השלכת חפצים לכר הדשא), פגיעה על ידי אוהדים (שקית גרעינים שהושלכה ופגעה ברגלו של הקוון) וקריאות גזעניות ("מוחמד מת", מספר רב של פעמים במהלך המשחק).

"ללא צל של ספק, מדובר בעונש קשה, אך ביחס לאווירה שנשבה גם בכמה מכלי התקשורת, החלטת בית הדין בסופו של דבר מתכתבת היטב עם העשייה והמלחמה הבלתי מתפשרת של המועדון. זה בהחלט עונש קשה, אך אנחנו נמשיך להילחם בגזענות", אמרו במועדון עם קבלת פסק הדין.

בבית"ר גינו במהלך הדיון את הקריאות הגזעניות וטענו כי מאחורי הקריאות הללו, עומד הרצון לפגוע ישירות באלי טביב. בנוסף טענו כי מדובר באירוע גזענות ראשון מזה עשרה חודשים ויש להתחשב בכך בפסק הדין.

במועדון הביעו סיפוק רב מהעובדה שבסופו של דבר לא הופחתו נקודות בפועל ושיבחו את עבודתו של היועץ המשפטי של המועדון, עורך הדין רוני מוזסון, שטען במהלך הדיון שעונש הפחתת שתי הנקודות על תנאי, שעמד כביכול לחובתה של הקבוצה, כלל אינו תקף משפטית, שכן בפסק הדין של בית הדין העליון מחודש מרץ 2017, נעשתה טעות. בעוד שדעת הרוב של שניים מתוך שלושה שופטים, הגדילה את העונש שקיבלה אז בית"ר ל-75 אלף שקל ולא האריכה את העונש על תנאי, אב בית הדין אמנון סטרשנוב, סיכם את פסד הדין והאריך בעצמו את עונש התנאי, לאחר שדעת הרוב לא קבעה זאת בפסק הדין עצמו. כעת ובעקבות פסק הדין לא יעמוד לחובת הקבוצה עונש על תנאי כלשהו, בשום סעיף.

אוחנה בביה
אוחנה בביה"ד (דני מרון)

עם סיום חלון ההעברות, החתימה בית"ר את החלוץ הסלובקי יאקוב סילבסטר, שהגיע בהעברה חופשית מאולבורג הדני. הקשר פול אדגר עבר בסופו של דבר לאחר שהגיע האישור מאקנאס הפינית אליה שייך השחקן. לבית"ר תהיה אופציה לרכוש את השחקן בקיץ תמורת 80 אלף יורו. הבוקר התקבל השחרור הבינלאומי של הסלובקי שהגיע למתחם האימונים בבית וגן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי