צפו בתקציר: צמד של סבע העניק לנתניה 1:2 על ק"ש, בישול מ-80 מטרים ללוי

ערן לוי ודיא סבע
ערן לוי ודיא סבע | מאור אלקסלסי

מהפך וניצחון סופר חשוב ליהלומים בזכות צמד בישולים מופלא של הקפטן, מלך שערי הליגה להט עם ביצועים מבריקים. שער של קווייאר לא הועיל לסילבס למרות משחק טוב. הפלייאוף העליון מתרחק

(גודל טקסט)

אם לא הורעפו מספיק מחמאות על ערן לוי העונה, הערב (שבת) קיבלנו עוד הוכחה. בנגיעה, הקפטן של מכבי נתניה שלח את דיא סבע להשלים 1:2 יקר על עירוני קריית שמונה בחוץ. שער שהשלים מהפך וקבע שבמחזור ה-21, מכבי נתניה קרובה להבטיח מקום בפלייאוף העליון.


נתניה היא זו שהחלה טוב יותר בדקות הראשונות אם כי הניסיונות להכניע את מהדי זועבי לא צלחו. אביב אברהם וערן לוי בחנו את השוער הצעיר ונבלמו.




המגמה השתנתה באמצע המחצית הראשונה ומשם קבוצה אחת היתה בעדיפות ברורה. שגיב יחזקאל אולי במשחקו הטוב מאז הגיע לצפון הצליח לתעתע בהגנה אל לא היה מספיק מדויק וכך גם נייג'ל האסלביינק ההולנדי שסחט הצלה מעמוס וזו לא הפעם הראשונה שנזכיר את עמוס.


בדקה ה-54 עמוס כבר נכנע לכדור שבעט שגיב יחזקאל אך הקורה היתה שם. על הריבאונד עט קרלוס קווייאר שהכניע מקרוב את השוער והעניק יתרון מוצדק למארחת. חלפה רבע שעה והשוער שגדל כמובן במועדון מאצבע הגליל סיפק הצלה פשוט נפלאה לכדור אדיר של איסמעיל ריאן המחליף והדביק אותו לקורה.


בהתקפה הנגדית הגיע העונש. ערן לוי מצא את דיא סבע, מלך שערי הליגה קיבל את הכדור וירה בגאונות לזווית את ה-15 שלו העונה, 1:1 ומאז? המשחק התהפך.



צעד אדיר לעבר הפלייאוף העליון, סבע ועמוס (דני מרון)


ק"ש הפכה לחסרת ביטחון וערן לוי וסבע ניצלו זאת עד תום. הקפטן הוותיק זיהה את סבע חופשי ומכדור חמש מצא את החלוץ המחמקמק מעבר להגנה. סבע לא צריך יותר מזה. צמד ושער 16 העונה ובעיקר 1:2 שמקרב מאוד את נתניה לפלייאוף העליון ולעונה חלומית.


דראפיץ' יכול רק לקום ולהריע לצמד הלוהט שלו. סילבס? למרות יכולת מצוינת בחלקים רבים, זה כנראה לא יספיק למקום בשישייה הראשונה. אז אולי דרך הגביע?


הרכבים 

עירוני קריית שמונה: מהדי זועבי, אמיר נאסר, איאד אבו עביד, קרלוס קוויאר, מילוש רדובייביץ', דידייה ברוסו, אפונסו טיירה, עומר לקאו, נייג'ל האסלביינק, מוחמד שכר (איסמעיל ריאן, 68), שגיב יחזקאל (שובל גוזלן, 85).


מכבי נתניה: דני עמוס, ויקי כחלון (קובי מור, 62), טים הויבך, דודי תירם, חגי גולדנברג, ניקו אולסק, דן גלזר (רמזי ספורי, 58), אביב אברהם (ג'ק רוזנסקי, 78), דיא סבע, ערן לוי, דידייה קוגבנייה.


מהלך המשחק
דקה 2 – הזדמנות טובה לנתניה כבר בפתיחה. אביב אברהם הצעיר שלח כדור לפינה, מהדי זועבי זינק ומנע שער מהיר לאורחת.


דקה 14 – ערן לוי השתחרר מ-25 מטרים ושלח כדור לא מספיק חזק, זועבי קלט.



לוי, בחן את זועבי מרחוק (מאור אלקסלסי)


דקה 19 – רגע מחלוקת. איאד אבו עביד נגח מתוך הרחבה, טים הויבך ספק בלם את הכדור בידו. השופט דניאל בר נתן הורה להמשיך.


דקה 24 – איזו החמצה של קריית שמונה. אמיר נאסר הרים טוב מימין, שגיב יחזקאל הסתנן ונגח לרוחב במקום לנתב את הכדור לתוך הרשת של דני עמוס.


דקה 28 – מתפרצת של נתניה שכמעט סידרה יתרון. ערן לוי הוציא את דיא סבע קדימה, החלוץ השתחרר מאבו עביד וניסה להקפיץ מעל זועבי. לא מספיק טוב.



עמוס, מנע יתרון של ק"ש (דני מרון)


דקה 39 – איזה מהלך של שגיב יחזקאל. החלוץ היתל נהדר בוויקי כחלון ודודי תירם ורק עירנות של דני עמוס מנעה ממנו שער נהדר.


דקה 43 – עוד הצלה של עמוס. יחזקאל העביר למוחמד שכר שהשתחרר נהדר והעביר כדור מושלם לנייג'ל האסלבנק שהמשיך מהאוויר, דני עמוס התעופף ומנע שער מהאקסית.


דקה 54 – 0:1 מוצדק לקריית שמונה! שגיב יחזקאל במשחק טוב השתחרר ושלח לעמוד של עמוס, קרלוס קווייאר היה במקום, עט על הריבאונד והמשיך מחמישה מטרים לרשת הגבוהה.



האסלביינק וקווייאר, יתרון מוצדק (דני מרון)


דקה 57 – מתפרצת טובה של ק"ש כמעט העניקה שער נוסף. שכר פרץ מימין, העביר לטיירה שהמשיך לעבר יחזקאל שבעט לא מספיק טוב, עמוס קלט.


דקה 69 – איזו הצלה של עמוס. כדור אדיר של המחליף איסמעיל ריאן, עמוס התעופף, נגע בכדור שפגש את הקורה.


דקה 70 – 1:1! בניגוד למהלך המשחק ומיד בהתקפה הנגדית נתניה מאזנת. ערן לוי בכדור נהדר מצא את דיא סבע והחלוץ הנפלא ירה לחיבור את ה-15 שלו העונה. שער מבריק.



סבע, איזה שער אדיר (דני מרון)


דקה 80 – המהפך הושלם, 1:2 לנתניה! ערן לוי, מה לא אמרו עליו הבחין בדיא סבע לא מכוסה ושלח כדור מנקודת החמש לעבר החלוץ החמקמק שנותר לבד מול זועבי והשלים מהפך. ה-16 שלו העונה.



איזה עונה, דיא סבע (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי