צפו בתקציר: שער ובישול לבניון ב-0:3 של מכבי פ"ת על אשקלון

יוסי בניון
יוסי בניון | דני מרון

בכורה חלומית לקשר הוותיק. ב-62 דקות בביתו החדש הוא הבקיע בצ'יפ נפלא, בישל לטאדה את אחד משעריו הקלים והוחלף לקול תשואות. לידור כהן כבש ראשון, הקהל האורח דורש את פיטוריו של יובל נעים

(גודל טקסט)

יוסי בניון לא זכה לקבל את חולצת ההרכב מאז תחילת דצמבר, כמעט חודשיים שהוא מרבה לשבת על הספסל. למעשה שיחק 70 דקות בלבד מאז ה-9.12.2017, אז עוד היה ב-11 של בית"ר ירושלים. 


היחסים העכורים בבירה הובילו אותו לעזוב לקראת סוף חלון ההעברות של ינואר והערב (שני) הוא ערך את הופעת הבכורה במכבי פתח תקווה. ואיזו הופעת בכורה חלומית זו הייתה. בגיל 37, ב-62 דקות בלבד, הוא היה הטוב ביותר על הדשא, כבש בצ'יפ שהזכיר נשכחות והוסיף בישול בדרך ל-0:3 משכנע על הפועל אשקלון.

 

לצדו של יוסי בניון פתח בהרכב גם מנור סולומון בן ה-18, שנולד כשנתיים לאחר הופעת הבכורה של בניון בן ה-37, והשניים פרחו זה לצד זה. אחרי 50 דקות של שליטה מוחלטת, לידור כהן פרץ את הסכר בבעיטה מסובבת לפינה הרחוקה ושתי דקות אחר כך טאדה בישל לבניון, שבקלילות הקפיץ מעל איינוגבה וקבע 0:2. בדקה ה-61 נקבעה תוצאת המשחק, אחרי שסולומון מסר לבניון, האחרון העביר רוחב וטאדה כבש את אחד משעריו הקלים בקריירה. 

 


בניון בכחול. הופעת בכורה מרשימה במכבי פתח תקווה (דני מרון)


עבור מכבי פתח תקווה היה זה ניצחון חשוב במיוחד, הרי שהוא לא רק העלה אותה למקום השביעי על חשבון עירוני קריית שמונה, אלא קירב אותה למרחק של שש נקודות מבני יהודה השישית ולמעשה השאיר אותה בתמונת הפלייאוף העליון, חמישה מחזורים לסיום העונה הסדירה כשבשבת מכבי פתח תקווה מול בני יהודה לקרב גורלי עבורן.


ומה נגיד על הפועל אשקלון מן העבר השני? האוהדים המעטים שהגיעו מהדרום קראו ליובל נעים להתפטר אחרי תצוגה כושלת נוספת, למעשה אשקלון כלל לא איימה על שערו של יוסי גינצבורג, ורשמה הפסד רביעי ברציפות שמשאיר אותה במקום ה-13 והלפני אחרון, עם 16 נקודות בלבד במאזנה. אמנם רק נקודה מאשדוד ומרעננה שמעליה, אבל יכולת רעה מאוד גם עם שחקני הרכש וביניהם ישראל זגורי, ציון צמח ו-ולדימיר דבאלישווילי שעלה מהספסל.




האוהדים שהגיעו למושבה התרגשו מהבכורה של בניון (דני מרון)



החולצה מספר 15 הפכה ללהיט באצטדיון המושבה (דני מרון)


הרכבים

מכבי פתח תקווה: יוסי גינזבורג, דניאל בוסי, ז'והאן מרסיאל, עידן אדהנני, אורי מגבו, רומאריו פירס, יניב בריק, יוסי בניון (אליבלטו, 62), מנור סולומון, לידור כהן (רישאר סומא, 81), גרגורי טאדה (עדן שרם, 65)


הפועל אשקלון: דלה איינוגבה, עוז ראלי, טל מכלוף, ברניסלאב יובאנוביץ', שי בן דוד, מיליאן סמיליאניץ' (משה לוגסי, 56), ציון צמח (עודד גביש, 64), מירקו אורמוש, ישראל זגורי (ולדימיר דבאלישווילי, 57), דויד מנגה, דובב גבאי.


מהלך משחק
דקה 7:יוסי בניון, באחת הנגיעות הראשונות שלו במדי מכבי פתח תקווה, הקפיץ מעל ההגנה ללידור כהן וכמעט רשם את בישולו הראשון, אבל איינוגבה עמד במרכז השער וקלט היטב.


כמעט בישל באחת הנגיעות הראשונות שלו בכדור כשחקן המלאבסים (דני מרון)


דקה 10: שי בן דוד, מצטרף טרי להפועל אשקלון ממכבי חיפה, הגביה משמאל ומצא את ישראל זגורי חופשי ברחבה, אבל הקשר לא הצליח להשתלט ופספס הזדמנות טובה.


דקה 43: טאדה פרץ מימין והעביר כדור אחורנית, לידור כהן ניסה לבעוט מהמקום והכדור עלה גבוה מעל השער.


דקה 45: אוראל גרינפלד שרק לסיום המחצית הראשונה. המקומיים שולטים, אך לא מצליחים לסכן את שערו של איינוגבה. האורחת כלל לא בעניינים.


דקה 50, 0:1 למכבי פתח תקווה!
מכלוף הרחיק לא טוב, לידור כהן מצא את עצמו פנוי לחלוטין ברחבה ומהפינה השמאלית סובב לרחוק והעלה את המקומיים ליתרון מוצדק. שערו השישי העונה, מלך שערי מכבי פתח תקווה.



לידור כהן חוגג את השער הראשון (דני מרון)


דקה 50, 0:2 למכבי פתח תקווה! בכורה חלומית ליוסי בניון. השחקן הטוב ביותר על המגרש זיהה את עלייתו של טאדה, הסתנן בין הבלמים והגיע ראשון לכדור שנשלח בנגיחה על ידי החלוץ. בצ'יפ נהדר הוא הקפיץ מעל איינוגבה והכפיל את יתרון קבוצתו.


דקה 61, 0:3 למכבי פתח תקווה! מנור סולומון בכדור נהדר עמוק ברחבה מצא את בניון, הקשר בן ה-37 העביר רוחב וכל שנותר לגרגורי טאדה הוא לדחוק מקרוב. בכורה חלומית לבניון כבר אמרנו? מיד לאחר השער הוא הוחלף.



ואז הגיעו דקות השיא של יוסי בניון (דני מרון)


דקה 76: מנור סולומון ניסה את כוחו בבעיטה מחוץ לרחבה, אבל פספס את מסגרת את השער. ניסיון טוב לקשר הצעיר.


דקה 83: איינוגבה מנע את השער הרביעי של מכבי פתח תקווה. רומאריו פירס סיים התקפה מרגל לרגל בבעיטה מכ-17 מטרים, השוער התעופף והדף לקרן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי