בזמן ששתיהן טרודות במאבקי ההישרדות בליגת העל, מ.ס. אשדוד והפועל רעננה נפרדו הערב (רביעי) ב-1:1 במשחק הראשון של שלב רבע גמר גביע המדינה. המארחת לא הצליחה לשבור את המחסום הפסיכולוגי ולרשום ניצחון ראשון על רעננה, שמצדה השיגה מקדמה משמעותית לגומלין.



עמיר תורג'מן ומנחם קורצקי ערכו רוטציה רחבה בהרכבים שלהם, והקצב ב-45 הדקות הראשונות היה פושר. רועי זיקרי בזבז הזדמנות יקרה, וגם אלי בבייב היה קרוב כאשר אור דסה, בהופעת בכורה בהרכב של קורצקי, היה פעיל ויעיל. אשדוד מצדה התקשתה, ולא הצליחה לאיים יותר מדי על גיירמו ויסקארה. בדקה ה-62, ואחרי כניסתו של אור אינברום, זכינו סוף סוף לשער. דן ביטון סובב כדור חופשי טוב, בלסינג אלקה אמרה תודה ונגח את השני שלו בגביע המדינה.



שבע דקות הספיקו להגנת אשדוד, והיא סיפקה לאור דסה מתנה יקרה. אביב סולומון מסר לקשר, ששיגר כדור שטוח והכניע את יואב ג'ראפי. דווקא אז, רעננה צברה אומץ והמשיכה לצאת קדימה. האורחת הייתה מסוכנת, אולם לא הצליח לסדר לעצמה שער חוץ שני ומהפך. לקראת הסיום, המארחת נטלה את השליטה. אינברום כבר הקפיץ מעל ויסקארה, אך לא הצליח לסדר לדין דוד מצב איכותי. רעננה עם שער חוץ יקר, אשדוד תנסה לרשום ניצחון היסטורי בנתניה כדי להשיג את הכרטיס אל חצי הגמר.



הרכבים


מ.ס. אשדוד: יואב ג'ראפי, טום בן זקן, עמית ביטון, ויקטור גנב, אביב סולומון, וובה בראון, דן ביטון, בנצי מושל (אור אינברום,46), יובל יעקובוביץ', בלסינג אלקה (מאוריסיו, 77), דור ג'אן (דין דוד, 63).



הפועל רעננה: גיירמו ויסקארה, גיא ליפקה (עדי נמני, 76), עידו לוי (בן בנימין, 46), מוחמד קמארה, עמנואל אמבולה, שניר שוקר, אלי דסה, מוחמד כליבאת, אלי בבייב, רועי זיקרי, שלומי ארבייטמן (עמנואל מאיוקה, 63).



תגובות


קורצקי: "טוב שלא הפסדנו, זה חשוב. היה לנו חשוב לעצור את הסחף, זו רק המחצית הראשונה של שני המשחקים. נסתכל קדימה, יש לנו משחק חשוב מול הפועל חיפה. נגיע למשחק מולם כדי להשיג נקודות. הגביע הוא לא מעמסה בשבילנו. אנחנו רוצים לעשות משהו שלא עשו עדיין ברעננה, לא נוותר על הגביע ולא על הליגה. יש למאיוקה המון חלודה, אבל אנחנו יודעים שברגע שהוא יסיר אותה, הוא יביא גולים ועוצמות. חשוב שניזהר איתו".



תורג'מן: "אני מאוכזב, כי רעננה לא הגיעה לשום מצב משמעותי כל המשחק. אני מאוכזב, אבל מצד שני אני יודע שאנחנו מתקדמים. המשחק השני ייקבע, חשוב שנדע לשמור על השער שלנו. זה רק תיקו, ואנחנו צריכים לנצח. האווירה הייתה מנומנמת קצת וחבל".



מהלך המשחק:


דקה 1: המפגש בי"א יצא לדרך!



דקה 5: הזדמנות ראשונה לאורחת. כליבאת יצא קדימה והעביר כדור רוחב נהדר מהאגף הימני. זיקרי חתך פנימה וירה בנגיעה, אבל פספס את המסגרת של ג'ראפי.



דקה 19: בבייב סובב כדור חופשי חד, שוקר עלה מעל הגנת אשדוד, אבל הנגיחה שלו פספס במעט את המסגרת.



דקה 28: סוף סוף מצב לאשדוד. קרן של יעקובוביץ' מצא את ג'אן, אבל הוא נעצר אצל אמבולה.



דקה 38: שוב פעם המארחת, הפעם אלקה. החלוץ השתלט בצורה נהדרת על הכדור על סף הרחבה, עבר את השומר שלו וירה כדור שטוח. ויסקארה היה במקום.



דקה 50: אחרי מחצית ראשונה בינונית, הקצב בפתיחת המחצית השנייה דעך.



דקה 62, מ.ס. אשדוד עלתה ל-0:1: דן ביטון סובב כדור חופשי נהדר ואלקה ניצל תרדמת בהגנה כדי לנגוח מקרוב. שער שני של החלוץ בגביע המדינה. דקה לאחר מכן, עמנואל מאיוקה עלה להופעת בכורה במדי רעננה.



דקה 70, רעננה איזנה ל-1:1: סולומון הרחיק בצורה רעה, וסידר לדסה מצב נוח. הקשר ירה מתוך הרחבה כדור שטוח והכניע בקלות את ג'ראפי.



דקה 73: האורחת התעוררה אחרי השער, והיא מפעילה לחץ על שערו של ג'ראפי.



דקה 84: שוב פעם כדור חופשי, הפעם גנב היה ראשון להגיע אליו. הנגיחה של הבלם נעצרה במשקוף של ויסקארה ההמום.



דקה 87: ויסקארה עצר כדור איכותי ויצא קדימה, אינברום הצליח להקפיץ מעליו אבל לא מצא את דוד הפנוי.