אברם גרנט מועמד להתמנות למנהל המקצועי של נבחרת ישראל

אברם גרנט
אברם גרנט | AFP

מרכז הפועל יפנה למאמן הנבחרת בעבר בתקווה שיסכים לשוב ארצה מהודו, הדבר תלוי גם בזהות יו"ר ההתאחדות הבא. עופר עיני טרם החליט על עתידו, מקורביו ייעצו לו להמתין עד אז עם מינוי מחליף לאלישע לוי

(גודל טקסט)

עופר עיני, יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אמור להודיע בקרוב אם הוא מתמודד על תפקיד היו"ר למשך ארבע שנים נוספות. עיני דוחה את ההחלטה כבר מספר פעמים ועל פי גורמים בהתאחדות לכדורגל ובמרכזי מכבי והפועל אין לו תמיכה לתפקיד לכהונה נוספת, כשמרכז מכבי ישראל מוביל להחלפתו ועדיין לא קיבל את תמיכת מרכז הפועל ישראל למהלך.

עיני הקים לאחרונה צוות בראשות אלי גוטמן וחיים רביבו שאמור לקבוע דרך ומודל חדש לנבחרת ישראל לקראת מינוי מאמן חדש, כשהכוונה היא למנות בקרוב וועדת איתור בראשות עופר עיני שתקבע את המאמן הלאומי הבא במקומו של אלישע לוי. בסוף חודש מרץ תשחק נבחרת ישראל במשחק ידידות באצטדיון בנתניה נגד נבחרת רומניה ומאמן החירום יהיה אלון חזן, כפי שפורסם לראשונה בספורט1.

נכון לעכשיו המועמדים לעמדת המאמן הם יוסי אבוקסיס, ניר קלינגר ורוני לוי. נושא מאמן זר נדחה בשלב זה בשל העלויות הכספיות הגבוהות של מאמן אירופי אשר אמורות להגיע למיליון דולר לעונה. שכרו של אלישע לוי היה כ-220 אלף דולר לעונה ואילו המאמן הישראלי הבא ירוויח כ-250 אלף דולר.


עיני בפרידה מאלישע לוי. עדיין לא החליט על עתידו (ההתאחדות לכדורגל)

מתברר כי גורמים בסביבתו של עופר עיני ושני המרכזים של הפועל ומכבי ישראל העבירו לעיני מסרים לפיהם לא כדאי למהר עם מינוי מאמן למשימת משחקי ליגת האומות שתחל בחודש אוקטובר, הרבה אחרי המונדיאל שיהיה הקיץ ברוסיה. לעופר עיני נאמר על ידי מקורבים כי "אם אתה לא תתמודד על תפקיד היו"ר לקדנציה נוספת, אל תמנה מאמן וצוות מקצועי במקום היו"ר הבא שיכנס לתפקיד בחודש אוגוסט".

מרכז מכבי ישראל הוא הדומיננטי להחלפתו של עופר עיני וכבר פועלים למצוא מועמד בכיר איש כדורגל שיתמודד על תפקיד יו"ר ההתאחדות לכדורגל, בין אם בהסכמה מלאה או בהתמודדות ישירה במידה ועיני יחליט לנסות לרוץ בהתמודדות ישירה – שלא כמו בפעם הקודמת כשהחליף את היו"ר אבי לוזון. גורם במרכז הפועל אמר לאתר ספורט1: "מרכז מכבי כבר פנה למספר בכירים כולל אנשי צבא לשעבר וממשיך לחפש מועמד מנצח במקום עיני. במרכז הפועל ובהתאחדות לכדורגל לא יסכימו שגנרל לשעבר יהיה בהתאחדות לכדורגל".

למרכז מכבי יש שני מועמדים מוכרים לתפקיד שלא החליטו בשלב זה וביקשו להמתין להם בתשובתם. שני המרכזים עדיין לא נפגשו בנושא מועמד שיהיה מתואם ומוסכם עליהם. במרכז הפועל הוסיף גורם בכיר: "אנחנו שומעים את הקולות ואין עדיין שום החלטה גורפת. זכותם המלאה של אנשי מרכז מכבי לפנות ולהציע את התפקיד לכול מועמד שעולה להם בראש, זה בסדר מבחינתם וזה לא תואם איתנו".

במרכז הפועל עלה באחרונה שמו של אברם גרנט לעמדת המנהל הספורטיבי או תפקיד בכיר אחר בהתאחדות לכדורגל. גרנט, שאימן בעבר בשתי קדנציות את נבחרת ישראל, משמש כיום כיועץ מקצועי בקבוצה בליגה בהודו. גורם בכיר בכדורגל הישראלי הבהיר כי לאחר שיובהר נושא יו"ר ההתאחדות לכדורגל והדברים בהתאחדות יהיו ברורים לארבע השנים הבאות ולא חסומים כמו עכשיו, תיעשה פנייה לאברם גרנט אשר בשיחות איתו בחודשים האחרונים מצהיר שוב ושוב כי הכדורגל הישראלי צריך שינוי כללי בהתנהלות שלו דרך נבחרות ישראל.


אברם גרנט. מצהיר שהכדורגל בארצנו צריך שינוי, האם יסכים לשוב? (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי